My house was clean. Then the kids woke up.

Jag fattar verkligen inte hur barnen kan stöka till så mycket- på bara några få minuter!
Jag har allt städat och fint på kvällen, hela hemmet är tiptop.
På morgonen, 3 minuter efter att vi vaknat ser det ut såhär:
 
TRE MINUTER!
Det här är verkligen ett mysterium... Så när barnen är iväg till dagis så börjar jag städa. Igen.
 
Dammsuga (vem f*n kommer in med allt grus och skit medans vi sover?!) Plocka bort alla leksaker, filtar, pyjamas, frukost grejerna, bädda sängarna, dra upp persiennerna, sätta på diksmaskinen, sätta på tvättmaskinen, torktumla och vika och lägga alla kläder på plats i garderoberna, lägga alla prylar på sina platser. Phew, ibland (<---ofta!) önskar jag att jag kunde bara låta allting stå. Men det kan jag inte.
 
 
Jag trivs bäst när det är ordning och reda. Fast barnens rum får se ut lite som det gör. Jag har insett att det är ingen idé att försöka hålla ordning och reda där inne.
Många har frågat om barnen städar sina egna rum eller om jag städar det.
Dom får göra det själva. Fast sen får jag komma och plocka (grabbarnas rum) för ofta lägger dom bara alla prylar som ligger på golvet på hyllan. Bara det är rent på golvet, resonerar dem...Haha. Jag försöker tänka på att dem är bara barn, trots att jag har krav på städade rum...men jag jobbar på det!

Kommentarer
Postat av: Marie

Du är som jag, trivs bäst i ordning och reda. Det är så skönt när man städat, den känslan är toppen. Mina lägger också bara upp allt i hyllan och då tycker dom det är städat. Jag jobbar också med att tänka på att dom är barn men det är svårt. Trevlig helg på er fina familjen. Kram

2013-10-25 @ 11:58:11
Postat av: Anna

I know the feeling!!!
Ibland kan jag faktisk lyckas blunda för det....
men oj vad jag skäms om någon då råkar dyka upp på oväntat besök!!!

Jag har lärt mig att säga typ: Ni får titta TV/paddan när ni städat upp xxx. Eller ni får lördagsgodis när ni plockat undan xxx

Då funkar det ofta hur smidigt som helst!!
Snabbt som attan går det oftast då :-)

2013-10-25 @ 14:46:08
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback