Halloween Fest -2013-

Igår hade vi våran Halloweenfest, sååå som barnen längtat.
Det blev dock lite stressigt där innan festen skulle börja, Andres kom hem ca. en halvtimme innan och skulle bada osv. Jag höll på med dekoration, flytta bord, ta fram allt att äta, byta kläder till barnen, fixa deras hår samtidigt som jag själv såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Och Olivia som inte alls var nöjd och ville bara bli buren hela tiden.
Som tur var kom syrran och hennes barn hit och fixade och donade.
Men vi hann bli klara i tid, phew.
 Smiley
Eftersom bilder säger mer än tusen ord så skickar jag in en bildbomb till er istället:
 
Danilo & Jonathan
 
Kusinen Dewin
 
Nicole, Vanessa & Dewin
 
Felicia tog hand om "fingrarna"
 
Syster och jag....
 
Andres, haha...
 
Våran lilla Pumpabebis :)
 
Jätte kul att hon inte var rädd för några masker alls. Några såg ju jätte läskiga ut.... Vi har provat på maskerna innan på affärer och sånt och då har Snuttis bara skrattat och försökt ta dem.
 
Kolla bara på Puua & Mummu... och hon blev inte rädd?
 
Mummu & syrran...
 
Hon ville upp i Mummus famn t om! Whoooot?!
 
Danilo
 
Dewin & Milo
 
Nicole & Nea leker
 
Max är Spiderman!
 
Herrarna sitter och chillar..
 
Det finns spöken i grabbarnas rum... buhuu...
 
Bessa med sina kusiner Emma & Felicia
 
Min svägerska Anna
 
Nukke busar med min kusin Jon
 
Jag & Bessa
 
Felicia & Karo
 
Tantan (<---Jonathan), Bessa, Nicole & Dewin
 
Såklart hittade Danilo sin stora kärlek Anna... Love love love.
 
Såklart hejade vi på barnens kusin Fernando som gick sin sjätte proffsmatch i Jordanien, vilket de visade live.
Matchen var din Fernando.
 
 
Tack alla ni som kom, det var jätte roligt!
Shabnam- tråkigt att ni ine hann komma. Nästa gång då ;)
 
När festen var slut och alla hade gått hem så kollade vi det sista av Idol och åt ännu mera godis och chips.
Andres & Jonathan somnade i våran säng innan alla andra.
Det var ingen röjarfest, bara några nära vänner och familjen. Helt lagom, det var en lyckad fest!
 
Idag hade jag bara velat dra täcket över mig när jag vaknade. Så trött!
Andres jobbar idag med och hade redan gått till jobbet innan vi vaknade så det var bara att stiga upp och rulla igång dagen med frukost, bubbelbad och klä på sig.
Nu sover Olivia och jag önskar att jag hade kunnat joina henne...
 
Förresten, igår kom en bloggläsare hit för att köpa några skor och annat- jag hoppas verkligen att jag inte skrämde slag på dig?
Hon hade mailat med mig under dagen och skulle komma så fort hon hann. Sen skickade hon att hon var på väg hit, och jag varnade henne för att jag kanske inte såg ut som jag brukar för att vi har Halloween fest- meeen så hade hon inte fått det sista mailet, hahaha... =)
Så jag öppnade dörren som en djävul med en massa monsters bakom mig. Sorry! (*pinsamt!*)
Men det var jätte kul att träffa dig, hoppas grejerna passade? Och P.S Jag brukar inte se ut sådär varje dag ;)
 
Nu ska jag koka lite kaffe och bara vara.
Har ni något planerat inför idag?
 
Jag tänkte gå och bada på Torvalla med mina 5 småttingar (ja, själv) men Olivia är jätte dålig i magen, så jag skippar det. Hon har inte ätiti på 2 dagar heller, spottar bara ut allt som jag stoppar in. Vad kan det vara....? Tänder kanske?

Kommentarer
Postat av: Putzi

Hej. Vilka härliga bilder från er fest i går, så skoj att se. Jag brukar titta in här dagligen och känner så väl igen mig i er liv, har själv fem barn i tätt följd men de är stora nu. Tack för vi får följa er i er vardag med era fina barn, ni verkar vara en underbar familj.
Kram Putzi

2013-10-26 @ 12:47:14
URL: http://putzisblogg.blogspot.se/
Postat av: Trebarnsmamman Liselotte med ett mirakel i magen

Ser ut som om ni hade det ruskigt kul =)

Vi ska på 5 års kalas nästa lördag och då fick man klä ut sig men jag tror att tjejerna får klänningar och vingar så får det räcka. Hade tänkt göra egna dräkter men nej, orkar inte känner jag. Och dom är ju nöjda ändå så det känns skönt =)

Kram

2013-10-26 @ 14:18:06
URL: http://www.mammalott.se
Postat av: Irini

Nejdå du eller dom andra skrämde inte mig :) va kul och mysigt ni hade det såg det ut som! Och fint dekorerat hade ni också! Jag är jätte nöjd med alla skor o klänningen dom passar jätte bra! Tack igen 😀❤

2013-10-26 @ 14:54:21
Postat av: J

Såg ut som en lyckad fest!
Vad jobbar Andres med? :)
Sen vill jag bara skriva, att du har så fina barn!
Kommenterar aldrig men kände att efter ett år på bloggen, ska göra ett litet avtryck! Beundrar dig enormt, och jag hoppas jag kan bli en lika fin mamma den dagen jag får barn!

Svar: Tack snälla du! A jobbar inom bygge.
Me & My Baby Dolls

2013-10-26 @ 15:32:25
Postat av: Molly

Är det barnens nya dagis bilder som skymtar i bakgrunden? :)

Svar: Jaa :) Ska visa dem snart ;)
Me & My Baby Dolls

2013-10-26 @ 15:54:13
Postat av: a

Ha ha ha jag garvar i hjäl mig, din morsa är bara såå bäst!! :) (utklädd)

Svar: Haha, ja hon skrämde mig också faktiskt! :)
Me & My Baby Dolls

2013-10-26 @ 19:43:53
Postat av: Cilia

Alltid så fina bilder, ni verkar ha så mysigt :-). Måste fråga vart du köpt Bessas dräkt? Söker något sånt till mina tjejer. Kram

Svar: Jätte fint! Vi har faktiskt aldrig köpt nån pumpa... kanske borde göra det ;)
Vanessas skelett dräkt är faktiskt en pyjamas som lyser i mörkret, den är köpt på KappAhl ;)

(Jag försökte kommentera på din blogg, med det gick inte)
Me & My Baby Dolls

2013-10-26 @ 19:52:59
URL: http://charmigtvitt.wordpress.com
Postat av: nina

Så morsomt!!
Dere finner alltid på så mye gøy med familien.
Mysigt och skoj som dere sier.
Ville gjerne kommet på besøk til dere en gang:)Barna deres kommer til å ha så mange fine minner fra oppveksten,du er en super mamma!!!

2013-10-26 @ 22:32:00
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Marie

Ha haha din mamma ser jätte läskig ut och Andre ser så rolig ut.
Vad kul ni verkar ha haft och jätte fina bilder på er alla. Kram

2013-10-28 @ 11:47:45
Postat av: Trees, mamma i London

Vilken härlig fest ni ser ut att ha haft :D
Och jag måste säga att det verkligen så kul att ha stor familj!! Även om det säkert är jobbigt ibland också? ;)

2013-10-28 @ 11:54:49
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Malin, Gravid med tvillingar!

åh så mysigt:)

2013-10-28 @ 21:42:51
URL: http://Malinhedblom.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh vad skojigt :D Fingrarna var riktigt bra gjorda!

2013-10-28 @ 21:48:25
URL: http://nannna.se/
Postat av: Jenny - Bildjournaliststudent

Gulligt! var också på en Halloweenfest i helgen :)

http://novemberdreams.blogg.se/2013/october/halloween-at-karen.html#comment

2013-10-28 @ 22:00:12
URL: http://novemberdreams.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback