Färgglada höst

Halloj!
Precis ätit lunch och bytt blöja på Olivia och nu ligger hon i sin säng och snackar lite för sig själv. Hon har lärt sig att vinka nu, både med att vifta på hela armen men också med bara handen och fingrarna. När hon är hungrig eller när det är dags för mat säger hon: "namnam nam..." Och det är så förbaskad roligt för henne att hon upptäckt det där med att kasta saker på golvet så att man själv får plocka upp igen, och så håller hon på, tills man själv inser att ungen gör det bara med flit!
 
Häromdagen fotade jag barnen lite när vi var i skogen vid vårt hus och byggde klart kojan. Eller, Puua byggde koja och barnen släpade stora grenar efter sig. Det är vackert med hösten tycker jag. Alla fina färger i skogen...
Snart faller dem ner och då återstår bara grått och trist, tills vintern är över och våren kommer åter med liv.
Jag gillar att gå i skogen och tycker att det är bra att vi har skog precis bakom huset. Fast jag har nog blivit gammal. För när vi är i skogen tänker jag på alla äckliga fästingar som det kryllar av där och kan liksom inte slappna av helt.

Det verkar inte vara så kallt ute idag, balkongsdörren är öppen för att få in lite friskt luft och det är inte ens kallt.
 
Jo, här kommer lite skogsbilder som jag tog:
 
Vissa bilder fångade in färgerna bättre än andra. Hmm... jag borde verkligen lära mig hur man tar bilder manuellt, nu kör jag bara på automat.
 
Jag la några av bilderna på bloggens Facebook sida också.
Följ oss via Facebook: mybabydolls.blogg.se heter bloggen där.
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Härligt att se en mamma "släpa" med hela skaran till skogen för att leka.Det skulle ju vara så lätt att sätta sej vid datorn eller tv:n.
heja dej det är sånt här som ger barnen minnen för livet.
Små skogstroll de verkar trivas.

2013-10-03 @ 13:28:20
Postat av: Lisbeth

Fine bilder:-) Dine barn er alltid så pene og velkledde :-)

Svar: Tack så jätte mycket! <3
Me & My Baby Dolls

2013-10-03 @ 14:08:16
Postat av: annelie

Hej vilken fin mössa den vita med fjärilar
vart är den köpt?
Ni har det så mysigt med dina föräldrar ni träffas också så ofta som vi gör med våra barnbarn.
Fast vi bor 5 mil ifrån nu. DE I Trosa och vi Stälje.
Ha det så bra Annelie
thibia.blogg.se

Svar: Va tråkigt att de bor långt ifrån er, men mysigt att ni tar er tid att ses ändå:)

Min syster har stuga i Trosa, fint ställe!

Mössan är köpt på H&M :)
Me & My Baby Dolls

2013-10-03 @ 14:51:06
URL: http://thibia.blogg.se
Postat av: pernilla

oj så vackra bilder!dem blev ju jättebra!

2013-10-03 @ 23:37:10
URL: http://misssdifferent.blogg.se
Postat av: Cissi

Gud vilka fina bilder! Och vad roligt att du tar med dina barn ut i skogen! :)

2013-10-05 @ 17:17:35
URL: http://cissiii.blogg.se
Postat av: Rosanna

Fina bilder!:)

2013-10-05 @ 17:19:35
URL: http://rosyy.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback