Torsdag morgon

Barnen är iväg skickade till skolan, lill Snuttis ligger och sover och jag sitter och äter frukost.
Jag har redan hunnit dammsuga, plocka disk, lägga in nytvättade kläder i garderoberna och tanka på med en ny maskin tvätt. Den där tvätthögen blir inte mindre för det...
 
Såhär serr våran hall ut på morgonen när vi är på väg till dagis. Kläder överallt, och en liten Olivia som går genom allt och ibland tar hon med sig någons mössa eller sko och det blir bråk om vart den har tagit vägen. Haha... Hon görs klar sist, det är enklast så. Denna morgon underhöll hon sig själv med sin tandborste.
 
Jag håller på och kokar Olivias nya nappar. Vi har nog en napptjuv här hemma, för våra nappar försvinner mystiskt.
 
Igår köpte jag denna på In & Finn:
 
Ser ut som en bok, men det är en låda där man kan ha olika saker i. Många har te-påsar i sina, jag har ljus.
 

Igår åkte vi till Coop för att storhandla.
Precis innan vi åkte så bad jag alla gå och kissa, för det är alltid så att när vi kommer in på Coop så blir nån akut kiss eller bajsnödig. Och helst inte samtidigt så jag hinner gå ut med en på toan och när jag kommer in igen så är näste man bajsnödig. Gaaah!!
Igår när Bessa var och kissa så passade hon på att låna sin pappas parfym också. Oh herremingud vad det stank om henne så fort hon klev in i rummet. Har hon badat i parfymen eller vad? Måste ha gått åtminstone en halv flaska där.
Det var bara att gilla läget och åka till Coop med vandrande parfymflaskan.
Hon gillar allt sånt där, våran Bessa. Smink, hårprylar, nagellack, glitter och glamour. En alldeles egen barnparfym skulle hon nog gilla att få i present?
 
Oj, nu är nog napparna klara! Vi hörs snart igen :)

Kommentarer
Postat av: Jennyfer

Ni är så Fin Familj som sänder ut styrka och glädje! Ni är mina idoler. LusLäser när vissa dagar käns hopplösa och mammarollen brister :) keep going strong babe!

Svar: Åhh va gullig du är! <3Kämpa på, det blir lättare sen ;)
Me & My Baby Dolls

2013-11-21 @ 10:32:11
Postat av: Mia från skåneland

Angående barnparfym så har min dotter (5 år) fått av kusinen i julklapp i fjol en Hello Kitty parfym som hon fullkomligt älskar! Den luktar mild vanlij och hon känner sig så stor när hon får spruta på sig det innan vi ska gå bort :-) Se om du kan hitta något sånt till henne! Kanske lite mer lagom doft :-)

Svar: Ja det låter mycket bättre än denna hon tog på sig igår :DVet du vart det var köpt ifrån?
Me & My Baby Dolls

2013-11-21 @ 10:39:22
Postat av: Karolina

Bessa kan ju börja praktisera hos sin moster 😜😜

Svar: Ja jag tycker också det! Men hon måste ha lön säger hon för hon ska köpa läppglans! Hahaha..
Me & My Baby Dolls

2013-11-21 @ 10:47:36
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Mia från skåneland

Nä jag vet inte var den är köpt...Men det dyker säkert upp nu kring jul på HM el Åhlens :-)

Svar: Ja, jag har bara inte tänkt på det innan, dem kanske finns där redan nu :)
Me & My Baby Dolls

2013-11-21 @ 11:24:28
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Åh tittade på den där "boklådan" i går jag med.
Jätte fin! Åh man vill ha så mycket när man går där och kikar.

Kramar!

2013-11-21 @ 12:03:48
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Kajsa

Vilken jättefin fläta Nicole har! Jag tycker också om att göra frisyrer, men har en pojke på 5 mån:) får öva på mig sälv tills vidare, kanske kommer en flicka någon gång:)

2013-11-21 @ 12:30:07
Postat av: Nellie

Jag har köpt en barnparfym på färjan till Tyskland till min dotter. Har bara sett det just där och på flygplatser.

2013-11-21 @ 17:57:49
Postat av: Magda

hej angående nappar som försvinner ni har inte högtalare med hål i typ bas eller subwoffer ( hur nu det stavas) var dotter som också heter Olivia stoppade in nappar i våran bas högtalare, så där kunde man hitta dom i bland kram

2013-11-21 @ 22:02:24
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback