Kubb test och första besöket på spec.

Nu har jag och Snuttis precis ätit lunch, det blev gårdagens taco till mig, fast nu i salladsform. 
Olivia är rolig när hon tar de små majsbitarna med pekfinger taktiken som hon kämpar med.
 
Jo, i torsdags var vi och gjorde KUBB-test och det visade sig att jag är gravid i vecka 12 + 5 idag.
Kubb-test erbjuds till alla kvinnor (iaf i Haninge kommun) oavsett ålder numera. Man får ta ett blodprov några veckor innan undersökningen och sen tittar dem på bebisen med ultraljud, mäter och kollar så att allting ser bra ut och på det viset + blodprovet kan man upptäcka kromosomfel tidigt. Även där såg allting jätte fint ut, så då kändes det som att man kunde andas ut.
 
Eftersom barn inte får följa med på undersökningen så satt Olivia ute i korridoren med Andres medans dem undersökte mig. När dom hade mätt och gjort den viktiga biten så fick jag ringa in Andres & Olivia så dom också skulle få se bebisen på skärmen. Inget som intresserade Olivia dock...
 
I korridoren- she´s all over the place...
 
 
Strax ska Andres hämta upp oss och det är dags för första besöket på specialst mödravården på Huddinge.
Jag gick ju där hela förra graviditeten med Olivia också eftersom jag föder barn prematurt, så jag antar att det kanske blir samma behnadling som jag fick med Olivia? Det funkade iaf.
Men vi får se.
 
Hon sitter här med skorna redo nu, haha...
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska ni ta reda på könet på bebben?
Har ni tagit reda på könet alla gånger du varit gravid?

2013-11-04 @ 13:45:52
Postat av: yasmine modell mamma och fru

söt liten tjej
ha en fin måndag
kolla gärna in mitt bloggtips och besök sidan
KRAM

2013-11-04 @ 14:01:47
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Emma Mamma till Eddie och Wilton

Skönt att allt var ok och skönt att dom följer upp graviditeten. Men du skrev innan att du får annat datum vid ultraljudet sen det har dom slutat med här nere för man ska slippa få olika datum iallafall sa dom så när jag väntade Wilton men kanske olika från ställe till ställe ?!

2013-11-04 @ 14:02:03
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin, Wilton & Alwida

Ett stort grattis till er 6:a.. Gud så roligt med en liten till och ännu ett syskon för dom andra barnen att leka med!
Själv så väntar jag nu vår 4:a och jag har tiden ute den 23 maj! Så ganska nära dig! :D Kram

2013-11-04 @ 14:28:02
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: viktoria

Grattis till bebisen :) :) så kul!!
vill också ha fler :) hoppas allt går bra fö er.
Jag går också på spec mödrarvård
kram

2013-11-04 @ 14:41:21
Postat av: Motvilliga Mamman

Grattis till graviditeten! Får själv lite panik bara jag läser om det, men sen påminner jag mig själv om att vissa faktiskt trivs med att vara förälder. ;-)

2013-11-04 @ 16:59:08
URL: http://blogg.skanskan.se/motvilligamamman/
Postat av: Annika

När jag läste att ni skulle ha ert sjätte barn tänkte jag bara "självklart ska de ha fler barn". Du verkar vara en helt fantastisk mamma. Du tar hand om barnen så bra.

2013-11-04 @ 17:48:30
Postat av: nina

Jeg bare visste det når du kom med rebuser.
Gratulerer så mye!!!:)

2013-11-04 @ 18:41:30
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback