I´m alive!

Smiley I´m alive! Och jag mår bättre idag, tack för krya på hälsningarna.
Jag är fortfarande förkyld, men jag har fått krafter tillbaka. Har tagit tag i tvätthögen, dammsugit, plockat undan saker osv. Så jag är nog på rätt väg?
 
Nicole & Vanessa är hemma från dagis idag. Dom är jätte hostiga, så båda två har legat bredvid mig inatt och hostat mig i varsin öra. Underbart. Sen fick jag nog och gav dem hostmedicin och skickade dem tillbaka till sina egna sängar, vilken snäll mamma va? Varför ska hostan vara som värst på natten, när man verkligen behöver sin sömn?
Vanessas ögon är röda och jag hoppas att det inte är en infektion på G. Hon fick iaf ögondroppar så...
 
Olivia är busigare än nånsin just nu. Alltså hon ska vara överallt, klättra upp överallt. Nu har hon (till min fasa) lärt sig att klätta upp på sina syskons sängar. Hon älskar att leka på sängarna och på soffan, hon slänger sig hit och dit och njuter. Men på ett obevakat ögonblick kan det vara farligt. Igår försökte hon klättra upp på våran säng också och blev jätte arg för att hon inte lyckades... (<---där kom pappans gener fram) Haha...
 
Jag ska försöka fota henne när hon är i farten så ska ni få se. Nu sover hon iaf och samlar på sig energi så att hon orkar hålla på hela dagen. Jag borde göra detsamma med jag har en massa att ta itu med. En massa mail, papper, tider att skriva upp, jag måste bocka av min to-do-lista helt enkelt. Den blir inte direkt kortare för varje dag som går...
 
Jag vill passa på att gratta barnens storasyster Patricia som fyllde år igår!
Hoppas du inte tappade hörseln när dom sjöng för dig? Hihi..Smiley
 
 
Och så vill jag hälsa till min mamma som ligger på SÖS för att genomgå en mindre operation, tänker på dig en massa. Pusu Beso!
 
NU ska jag ta tag i min lista och det betyder också att jag ska blogga ikapp här- jag har nämligen en massa bilder på min "blogg-mapp" som jag vill dela med er.
 
Ha en fin dag allihopa- ni vet väl att jag uppskattar er?
Ni är viktiga.
 
Kram!
 
P.S Ni har väl inte glömt att jag utser vinnaren av de 4 Pino böckerna idag?

Kommentarer
Postat av: Marie

Krya på din mamma och vad skönt att du är på bättrings vägar

2013-11-07 @ 11:13:03
Postat av: Marie

Krya på din mamma och vad skönt att du är på bättrings vägar

2013-11-07 @ 11:13:09
Postat av: Camilla

Hej! Jag har följt din blogg sedan vi blev gravida samtidigt, du med Olivia. Vår son ( sladdis, har en på 9 och en på 10 år) föddes 7/1-13, knallar runt sen en vecka, förstår inte varför så bråttom. Grattis till bebis nr 6!!! Jag vill gärna ha en nr 4, problemet är att jag är 35 och alltid för så högt blodtryck i slutet av graviditeterna, så då blir det spec mvc sista veckorna. Blir inte yngre direkt. Min stora kille var 17 månader när lillasyster kom, det var ett rent helvetet för han var utåtagerande och jättesvårt för mig att amma och allt var kaos. Har dina barn visat något sånt beteende? Krya på förkylningen och hoppas det går bra för Mummu!

2013-11-07 @ 11:46:37
Postat av: Jasmine

Hade varit jätte kul att se ultraljudsbilden, om ni har någon vore kul om ni ville dela med er av den :)
Har läst din blogg länge nu och tycker att det är så roligt att följa er i eran vardag. Du är en sådan duktig mamma.
Ha det gott :)

Svar: Tack så jätte mycket! =) Vi får se om den bilden dyker upp, men stora ultraljudsbilden kommer, promise!
Me & My Baby Dolls

2013-11-07 @ 13:06:58
Postat av: Lovisa

Kanonfin blogg :D Grattis till bebis nummer 6 =) Dina barn är väldigt söta :D

Svar: Tack!
Me & My Baby Dolls

2013-11-07 @ 15:21:02
Postat av: Hanna

Hittade hit från Mirka och jag ville bara lämna ett litet avtryck.
Du har en underbart fin familj och jag tycker inte att du ska bry dig om vad folk säger om antal graviditeter. Nu har jag ju själv bara tre barn men redan vid nummer tre börjar ju folk förfasa sig lite.

Hoppas nu du får en underbar graviditet och en superbra förlossning. Lycka till!

Kommer att fortsätta följa dig. Din blogg var verkligen trevlig :)

/Hanna

2013-11-07 @ 15:33:11
URL: http://www.grimmestam.com
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Svar från ditt gästinlägg hos Mirka:
Jag fick negativa kommentarer när jag väntade både andra och tredje barnet från dem närmaste. Så trist, nör man behöver stöttning istället för att bli nertryckt.
Men de är inget som hindrat mig, nu väntar vi ju nummer 4 fat jag har inte kontakt med dem som var negativa dem andra gångerna. ( inte pga de utan andra orsaker ) känner inte att vi behöver mer negativt i familjen. Jag svarade bara att de är vårt val och att dem inte ska bry sig ( jag är inte rädd för konflikter )

2013-11-07 @ 15:59:33
URL: http://annalenanordmar.blogg.se
Postat av: Malin, gravid med tvillingar

Krya på dig! Har själv legat i en vecka med feber och snor!
Inte kul! Kramar till er! <3

2013-11-07 @ 20:22:03
URL: http://Malinhedblom.blogg.se
Postat av: Mummu

Tusen tack Camilla, och Marie för era häsningar😊och Satu jag mår bra, har sovit hela dan så det blir nok tv tittande
hela natten. Love you Satu❤️

2013-11-07 @ 20:27:22
Postat av: Mummu

Tusen tack Camilla, och Marie för era häsningar😊och Satu jag mår bra, har sovit hela dan så det blir nok tv tittande
hela natten. Love you Satu❤️

Svar: Love u❤
Me & My Baby Dolls

2013-11-07 @ 20:27:25
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback