Antisimex

Imorse hade vi besök från Antisimex här hos oss.
Anledningen?
Ett mindre trevligt besök av råttor på våran balkong. RÅTTOR!!!! Smiley
 
Gaaah jag ryser bara av tanken på råttor, jag hatar dem!
Men så är det. För en månad sen så upptäckte vi att några påsar var trasiga på balkongen, men vi tänkte att det bara var fåglar som vart där. Det hände några gånger till, påsen var sönder och innehållet av påsen låg på golvet.
 
Så en dag bad Andres mig lämna något balkongen och då öppnar jag dörren, hinner se att påsen är trasig, får onda aningar och ser er fet råtta bredvid!Smiley
Jag bokstavligen hoppar in igen och stänger dörren och ser hur råttan smiter ut. Ut vid inglasningen, fönsterbrädan och ner vid sidan av balkongen. GAAAAAAAAHHHH!Smiley
 
Vilken panik jag hade.
Vi har varit noggranna att stänga inglasningen efter det, men ibland har den fått vara lite öppen, för att vädra.
På kvällarna brukar vi slänga ut Olivias blöja i en påse på balkongen, så det behöver vädras.
Sen dess har vi sett den 2 gånger till och hört något 2 gånger också.
 
Jag sa det till våran granne och då sa dem att dom hittat bajs och trasiga påsar också. Iuuuu....
Så idag kom de äntligen från Antisimex och la ut råttgift på balkongen och nere i porten. Tänk att dom kunnat klättra upp till oss, vi bor en våning upp, och till våran granne som bor ovanför oss. Fler måste ha haft besök av råttor.
Kanske jag borde sätta upp lappar..? Tur att vi har inglasning... vilda råttor är bland de äcklisgaste jag vet, speciellt när det tar sig dit var man bor...!
 
Jag tänker bara "tänk om" vi inte vetat om det här och låtit balkongsdörren varit öppen och dom faktiskt tagit sig in till oss? Blääääk!
 
Nu har Antisimex iaf lagt ut råttgift på balkongen och även nere vid porten.
Och så ska vi ha råttfällor där ute.
 
Hoppas vi blir av med dem nu! *ryser av bara tanken*
 
 
Förresten.-Nu till något mycker roligare och gulligare- Olivia.
Frisk, glad och pigg tjej nu! <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy, så otäckt! Förstår precis vad du menar. Hoppas ni blir av med råttorna fort.

Härligt att se Olivia så pigg och glad igen!
Ha en fin torsdag!
Kram Elli

2013-11-14 @ 14:21:44
Postat av: Sandra

Oj så roligt att Olivia nu är pigg och glad igen =) Mindre roligt med råttorna hoppas dom nu ska bli ett minne blott

2013-11-14 @ 14:41:53
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: mummu till, mybabydolls.blogg.se

Hur söt får man vara gullunge där. ♥

2013-11-14 @ 14:51:59
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Usch!
Vilda råttor måste jag hålla med om är läbbiga.
Själv har jag haft tamråttor och dom är hur goa som helst! ;-)

Kram

2013-11-14 @ 14:55:18
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Helena H

Var det alltså stora riktiga råttor?! Inte möss? Fy vad äckligt isof, tur ni såg dom innan de tog sig in till er. *ryser*
Skönt att Olivia är pigg igen. Så jobbigt när de små är sjuka. :/
Ha det bäst.
Kram från Järvsö(Söderhamn)

2013-11-14 @ 16:19:58
Postat av: Johanna

Nej men gud så söt Olivia är!

2013-11-14 @ 16:45:22
URL: http://johannaosv.blogg.se
Postat av: Felicia

Usch för råttor men du kunde ju valt än "fulare" råttbild- den var ju supergullig med liten nalle och allt : D Tur att du har dina solstrålar som får dig att tänka på annat än äckliga råttor/ kram

2013-11-14 @ 17:26:28
Postat av: Anonym

Så söt liten tjej.
Svar på din fråga: Jag har en son på 2 år och en dotter på 6 månader.

Hur gammal var din dotter Olivia när ni tog hål i hennes öron? Funderar på att skaffa det till min dotter, vissa säger att det är bättre ju tidigare eftersom de läker fortare. Men hur tidigt är inte för tidigt?

Sen undrar jag om du har några bra tips på hur man pott tränar. När är en bra ålder att börja och hur ska man gå till vägas?

Ha det bra och hoppas på att ni inte får fler rått besök.

2013-11-14 @ 18:35:24
Postat av: Zaynab

(skickar min kommentar igen, glömde fylla i ovan)

Så söt liten tjej.
Svar på din fråga: Jag har en son på 2 år och en dotter på 6 månader.

Hur gammal var din dotter Olivia när ni tog hål i hennes öron? Funderar på att skaffa det till min dotter, vissa säger att det är bättre ju tidigare eftersom de läker fortare. Men hur tidigt är inte för tidigt?

Sen undrar jag om du har några bra tips på hur man pott tränar. När är en bra ålder att börja och hur ska man gå till vägas?

Ha det bra och hoppas på att ni inte får fler rått besök.

2013-11-14 @ 18:36:45
URL: http://iheartsunnah.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Usch för råttor. Värsta mardrömmen.

Härligt att Olivia är frisk igen

2013-11-14 @ 20:01:40
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Gud så söt hon är!! :)

2013-11-14 @ 20:44:12
Postat av: Taru

Men guud råttor... Tur att ni fått råttgift nu! *ryser jag me* :)

Wow va Olivia växer... Och hon är så lik Andres :)

Kram på er

2013-11-14 @ 21:48:06
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback