Söndagen

Gog morgon måndag!
Ännu en vecka har kickat igång och vi är närmare sommarlovet. Var och lämnade Jonathan, Vanessa, Danilo & Nicole på dagis precis med Olivia. Grabbarna skulle som vanligt pussa mig en "gång till" genom grinden, som dom vill göra nästan varje morgon. Tjejerna hade knappt tid att ge mig en puss och kram, dom sprang iväg med sina kompisar. Det hör inte till i vanligheterna, Nicole står jämt där tills jag ska gå. Så skönt att det blev såhär också.
 
Visst är det underbart med detta väder? Solen skiner och det är behgaligt ute. Olivias fick ta på sig sin nya fleecejacka ut för första gången igår, skönt att slippa overollen som hon nästan drunknade i ...
 
Mina fina lilla björn  med Mummu.
 
Sitter och njuter av tystnaden en stund med mitt morgokaffe- tänk att jag började dricka kaffe? Hellre dricker jag faktiskt energidricka såsom PowerKing, men man tar vad man har. Kaffe med mjölk och socker är inte heller så illa.
Jag har nu överfört och sorterat bilderna som jag tagit under veckan som gått och lagt dom som jag vill bjuda på i min BLOGG-mapp och det är inte mindre än 160 bilder. 160! Hur tänkte jag nu? Och ändå har jag sorterat dessa omsorgsfullt av den ca 899 bilderna som jag faktiskt tagit.
 
Jaa-a... hur ska jag då göra med alla, det är frågan det. Får kör i (många) omgångar.
 
Igår var jag iväg på mamma- lunch hos Anna Maria. Hennes dotter Frida går på tjejernas avdelning. Hon hade bjudit dit 6 st mammor, varav 5 från dagis. Bästa Tiina kom och plockade upp mig och Reeta och så åkte vi iväg medans barnen var hos Mummu och Puua och röjde.
Det var riktigt mysigt att få sitta tillsammans och bara prata i lugn och ro. Får man känna så?
 
Köpte denna till värdinnan 
Tiina korkar upp(alkoholfritt!)
 
Det var riktigt god mat och efterrätt, tusen tack till Anna Maria och alla ni andra som var inblandade!
Det var jätte trevlig ohch detta borde vi göra om! 
 
När jag kom hem sen så hade Andres också kommit precis, vi packade in barnens lekstuga i bilen och åkte till Mummu & Puua. Det var sagt så att till sommaren skulle stugan flytta till dem. Nu känns Nicoles rum så stort helt plötsligt.
 
Snuttisen i vagnen- vaken för en gångs skull. För direkt när vi kommer ut och jag lägger henne i vagnen vill hon sova, och så sover hon många timmar ute i vagnen.
 
Både Nicole och Vanessa har cyklat en massa i helgen, dom är så glada för det.
Nicole har åkt omkull en gång med sin cykel, men det var ingen fara.
 
Dessa 3-hjulingar fick stanna kvar hos Mummu & Puua, så kan grabbarna öva på att cykla där. Vi har dock tagit fram deras "riktiga" cyklar också, men man måste nog ha en sån där "pinne" där bak som man kan putta fram cyklen med. För som sagt- tålamodet är väl inte det bästa med att lära tvilling grabbar på att cykla samtidigt- speciellt när dom ska bromsa och bli sura själva hela tiden när dom inte kommer framåt...
 
Vanessa lånar Danilos cykel...
 
Igår földe Danilo & Nukke med sin pappa iväg och handla medans vi andra var kvar hos Mummu & Puua.
Jonathan och Puua körde en boule match och Puua tyckte att Jonathan var ett mycket bättre motstånd än dem andra han spelat mot. 
Det såg så kul ut, där var min lilla Tantan och skulle härma allt som Puua gjorde. 
 
"Varför skulle jag behöva ta ett bad för?!"
 
Nu vaknade Olivia, time to go!
Mera bilder kommer, vi hade ju en "liten" foto session/pickncik i fredags också ute vid Slätmossen.



 

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback