På Karos mökki # 1

God morgon måndag.
Ännu en solig dag, love it!
Igårkväll satt jag och skrev min "to-do" lista inför idag och jag har 24 punkter som ska göras. Jag har satt igång med våran tvätthög iaf. Jag har ju knappt tvättat på hela helgen, så det har samlats... Ringt några viktiga ärenden har jag också gjort medans Olivia har sovit. Hon har vart lite kinkig de senaste dagarna, kan det vara de där tänderna som är på väg upp nu?
 
Igår fick jag äntligen med mig Andres till IKEA för att kolla på en garderob till hallen. Ni vet ju att vi snart ska ha rumsbyten här hemma, och då ska garderoben som står i vårat rum nu väck, för dit ska grabbarna flytta.
Så vi tänkte oss en ny, fin garderob som rymmer våra kläder som ska stå i hallen.
Det var bara raka vägen till garderobs planen, men medans vi gick så såg jag en massa fint som jag vill ha. Är det bara här eller är det likadant hos er- när man har med sig mannen till IKEA så är det raka vägen till den avdelningen man kom dit för att titta på, och raka vägen ut? Här finns det inte "jag-ska-bara-titta" mig omkring lite för att se om jag ser något fint/användbart och gå runt på IKEA utan snabbt in och ännu snabbare in. Typ. 
Det blev ingen garderob nu. Vi åkte hem utan att ha köpt en endaste liten sak- fatta- inte ens ljus!
Fast vi satt faktiskt och tog en fika i lugn och ro.  Och så satt vi och pratade om Nicoles kalas, tänk att våran lilla docka fyller 5 år den 30/5. Hon ville ha ett Lek Vegas kalas, såklart skulle hon få det tyckte hennes pappa.
Så det står också på min lista och nu har jag skickat en förfrågan till dem och väntar på svar.
 
Nu tänkte jag bjuda er på en bildbomb från helgen när vi var ute i syrrans stuga. Det var en städ och fix- helg där och altanbygget stod högs upp på listan.
 
Mummu röjer!
 
Stefu var också där en stund och rev den gamla altanen medans Andres, Karo & Puua var iväg till stan för att köpa virke.
 
Här ser ni en bild på "våran" stuga, där vi får bo när vi är där.
 
Nicole håller sin lillasyster
 
Vid pumpen för att hämta vatten...
 
Bessa har skrapat upp sin knä igen och brorsorna hjälper till att tvätta den.. 
 
Där bak ser man båda stugorna.
 
Bessa, Mummu & Snuttis
 
Som sagt så var brorsan Toni med och gjorde..... Det här.
 
På fredan var vädret verkligen på topp, det var hur varmt som helst. Vanessa har värsta linjerna från sina glasögon
Söpöliini Jonathan
 
Under tiden var dom iväg och köpte virke..
 
Nu kommer pappas bil! Det var en rolig plats att leka i tyckte grabbarna.
 
MAAAT!
 
Anna, Stefu och Sebastian åkte hem, men Emma ville stanna kvar. Mummu, Toni & Patrik åkte hem ockkså, så det var bara vi + Puua och Karo och barnen kvar där. Karo röjde och Andres & Puua jobbade hårt med altanen så jag tog alla barnen ut till badstranden för att bada så att dom skulle få jobba ifred. Grabbarna var där titt som tätt och tog deras verktyg och sa: "Nu är det min tur" så det var bra att ta dom därifrån en stund. 
 
Mitt "lilla" gäng! 
 
Felicia, den lilla tokhalsen var först i. Det var allas våran första dopp för i år, kul att vi gjorde det samtidigt. 
Emma & Felicia
 
Felicia
 
Emma
 
Allihopa badade denna dag. Vissa självmant, medans andra ramlade i. Såsom Jonathan & Vanessa....
 
Här ser ni mig igen, haha
 
Och där kom Emma i också!
 
Ja, som sagt så var det inte direkt nån värme i vattnet...
När vi kom tillbaka till stugan så hade min morbror Lasse och min kusin Jon kommit dit också. Lasse började hjälpa till direkt och barnen var på Jon, direkt. Han är så fin med alla barnen, han spelade fotboll med dom och busade. Stackaren! Moahahah...
 
"Våran stuga"  Hade en resesäng som jag satte upp till Olivbia, men det blev så att Jonathan fick sova i den istället, för jag tänkte att han är svårare att ha bredvid sig på natten än Olivia. Jag och Olivia sov där uppe, och där finns inget räcke ännu, gissa om jag var rädd att rulla ner därifrån på natten!? Som tur är skulle jag ha landat på Andres. 
Andres och resten av barnen sov tillsamamns på dubbelsängen.
Jätte mysigt! Och hur lyxigt som helst att ha egen kylskåp där och el! Jisses, vi hade inte nån el alls i våran sommarstuga i Finland, så det här är hur lyxigt som helst.
 
Puua är en riktig camping-människa, han älskar att vara ute i naturen, så han ville sova i tält, vilket Karo styrde upp med medans dom jobbade med altanen.
 
Vi tog undan allting och fixade inför natten, det blev kväll och mörkt, men det hindrade inte herrarna från att jobba.
(linslus Nicole)
 
Danilo hjälper till!
 
Vanessa & Karo
 
Klockan var närmare 23 när regnet kom och öste ner, då var det dags att gå in i stugorna och sova.
Det tog inte många minuter innan det blev helt tyst från stugorna.
 
 
Fortsättningen följer....

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback