Hockey & Melodifestivalen

Söndag idag, helgen är snart slut. Jag har precis suttit och skrivit inbjudningskort till Nicoles 5-årskalas, nu får vi bara se om jag hinner skicka iväg dom också, brukar vara ganska bra på att glömma bort att köpa frimärken, så jag får skicka SMS-inbjudan istället. 
 
Igår tittade vi (som säkert resten av befolkningen) på hockey och Eurovison. Min vän Linda och hennes två tjejer kom och tittade på hockey med oss. Det här har jag att säga om den matchen: .
Jag hejar på Finland, till er som missat det. Jag låtsas vara en dålig förlorare och säger att vi bjöd på det här, eftersom svenskarna hade komplex över 6-1 förlusten förra gången.  Men helt ärligt, igår spelade finnarna inte bra.
 
Eurovison kollade vi på sen på kvällen, fast barnen somnade innan Sveriges låt kom. Vad tyckte ni om årets bidrag?
Vilken låt gillade ni, eller tycker ni att den rätta låten vann?
Jag gillade Azerbaijan! Och Robin hejade vi också på.
 
Först var vi på brorsans födelsedagssfika!
Tjejerna fixade lite blommor till sin morbror.
(Innan mammamaffian hoppar på mig och börjar gnälla så var det någon annan som dragit upp blommorna)
Stefu & Olivia
Emma & Olivia
 
När Stefu fick sin paket från oss så flyttade Mummu genast närmare honom. Jag undrar varför?? 
 
Anna med sin "Kockis".
 
Me & My Baby Doll
 
Dags att sjunga- Och sångerna dom tog aldrig slut! 
 
Moster tyckte att när det är kalas får man smaka på lite tårta!
 
Och sen gav Olivia sin alldeles egna speciella varma paket till sin morbror Stefu.
(Jag förstår varför han inte ville öppna den?! Otacksamt!)
 
När moster är i närheten får man vara beredd på puss-attacker. Det vet väl alla?
 
Sen kollade vi på gamla videofilmer när Sebastian var i Olivias ålder. My goood vilken sumo-brottare! 
 
Hemma och kollar på Finland- Sverige.
Busiga Isabella.  (Aka. Skrållan.)
Vanessa, Nicole & Melina lekte fint med varandra medans grabbarna roade sig själva och lilla Isabella var mest sugen på allt gott som stod vid bordet.
 
Jisses vad trött jag är idag. Måste nog få i mig en massa keffe idag... Imorgon ska jag ta och handla powerking.
Imorse kom Puua hit, grabbarna stod som vanligt vid fönstret i Jonathans rum och spanade efter Puuas bil och var helt i extas när bilen parkerade utanför. Jag vet inte vad grabbarna hade för planer, men Puua hann komma in och sätta sig på soffan, så var grabbarna iväg och tog på sig gummistövar, jackor och keps och sa "Nu åker vi!" Ehh.... Va? Vart?! Det spelade ingen roll vart, dom ville bara sätta sig i hans bil och lyssna på Rölli.
Såklart kan Puua inte säga nej, så han skulle köra till Mummu och sen tillbaka hit. Grabbarna vinkade glatt och ringde efter ett tag och berättade att dom skulle följa med till Coop.
Så nu är det bara jag och mina tre tjejer hemma. (Andres jobbar) Olivia har precis somnat efter mycket gråt. Jag har sagt det förut, men nu tror jag inte att det dröjer länge innan hennes första tänder kommer, tror att det gör ont på henne och hon dreglar ju så mycket också. Stackars bebis... Nicole är hängig också, är hon bara trött eller håller hon på och blir sjuk? 
 
Nu gråter Olivia igen, time to go!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofi 18

Fasen vad snygg bror du har! *dreggel*
Mysig familj ni har, jag är helt beroende av din blogg:) Jättefina hela bunten, och det är så roligt att se och läsa om er vardag.

2013-05-19 @ 19:42:27
Postat av: Anna

Vilken snygg topp du har på dig. Vart har du köpt den? Dvs den vita med stjärnan!!

2013-05-20 @ 13:14:28
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se/
Postat av: Helena H

Ja nog är det en liten skrållan allt...åh så lik henne. :)
Mysiga kalasbilder. Ni har ju alltid så lockande tårtor! Ser underbart goda ut. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-05-20 @ 23:15:50
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback