Bessa @ Astrid Lindgrens...

Mitt lilla lilla hjärta Vanessa är på Astrid Lindgrens barnsjukhus nu med sin pappa.
Hon och Danilo lekte inne på hennes rum idag och plötsligt hör jag Vanessa gråta och så säger Danilo "Bessa vi går till mamma..." Kort därefetr kommer dom till mig, Bessa gråter och säger att hon har ont i handen och att hon har ramlat från sin säng. Jag tittade på den, blåste och sa att det inte var nån fara (hon gör illa sig stup i kvarten). Hon har ingen hög säng heller, en resårmadrass och en skummadrass på den- utan ben. Men hon måste ha landat olyckligt ändå, för jag märkte att hon inte ville använda sin hand alls. Kollade närmare på det och då hade den börjat svullna upp. Hon kan röra på alla fingrar men sa att det gör ont, så jag tänkte att hon stukat den bara. Vi gick ut, hon lekte, men använde inte den handen alls. När jag tittade igen så hade den svullnat upp som en uppblåsbar handske.
 
Vi var i Hötorgshallen och bestämde att vi måste kolla upp det ändå, för ni vet ju- Bessa är en tuffing. Hon kan klaga över ett skrapsår i benet, men har hon riktigt ont så säger hon inte så mycket. Därför är det svårt att veta hur det ligger till.
Kom till närsjukhuset och där kunde hon inte säga så mycket, dom sa bara att vi kan avvakta och ge henne lite Alvedon, men att det är till Astrid Lindgrens vi måste vända oss till, för där kan dom röntga.
Vi kände att vi inte vill avvakta, hon har gått såhär större delen av dagen och nu var handen lite blå också. Eftersom klockan redan hunnit bli nio så lämnade dom av oss hemma och så åkte bara Andres dit med henne. Hade önskat att jag kunde ha åkt med henne istället, men eftersom jag saknar körkort så var det kört.
Så nu väntar jag bara. Resten av gänget har slocknat på soffan och jag... väntar. Andres ringde precis och sa att dom tagit puls på henne och den var hög, vilket visar att hon har smärta. 
 Hon fick aldevon där på plats och hon fick inte den via vanliga vägen om man säger så, och det tyckte Bessa-Bus inte alls om! Stackar min bebis... Tycker så synd om henne. Om jag bara kunde ta bort hennes smärta. Nu väntar dom på röntgen tid, Andres skulle höra av sig direkt dom fått veta något. Men vi håller tummar och tår att det "bara" är en stukning och att hon är bra alldeles snart igen. OM något var brutet, så skulle hon väl inte kunna röra fingrarna? Eller?Jag har aldrig i hela mitt liv *knack, knack, ta i trä* brutit något, och inte Andres eller något av våra barn heller så jag vet verkligen inte?
 
Ill keep in touch. 
 
Följ oss via facebook vettja, gilla sidan på mybabydolls.blogg.se 
 
 

Kommentarer
Postat av: Synnöve

Åh stackars liten, vi hålller tummarna att det går bra. Det kan ju vara att hon brutit benen i handen eller fått en spricka i dom ( min son fick det när han var 7 år) och kunde då röra fingrarna och böja handleden. Men håller tummarna som sagt att det går bra. Gillar din blogg och läser den dagligen du är en härlig mamma och har en underbar familj. Kram till er alla.

Svar: Tack snälla! Nu hoppas vi på det bästa bara! :)
Me & My Baby Dolls

2013-05-24 @ 22:50:19
Postat av: Carina Widell

Usch, det är hemskt att gå hemma och vänta på svar. Hoppas det går bra för Bessa.

2013-05-25 @ 00:46:05
Postat av: Emma

Naawe , lilla gumman ! Hoppas det är bra med henne wfter omständigheterna . Krya på dig / kram

2013-05-25 @ 07:30:20
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Marie

Usch då stackare, hoppas att hon snart mår bättre....

2013-05-25 @ 16:52:59
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback