3-års kontroller

Idag har vi vart på BVC på 3-årskontroll för Jonathan & Danilo.
Mummu satt barnvakt åt Dewin så dom kom hem till oss och följde sen med oss dit.

Båda klarade sig fint på kollen, förutom Jonathan som började tramsa sig när han skulle säga vad som fanns på bilderna framför sig. Och så pratade han bara finska, till skillnad från sin bror som faktiskt svarade på "rätt" språk...
BVC- sköterskan visade bild på en vintermössa till Danilo och ville höra vad det var för något, varpå Dano svarade Jultomten! Hon frågade om man ska ha den på huvudet och Dano tyckte att det var det löjligaste han hört och svarade- "Neeej! Varmt!!!"
(Såklart har man vintermössor på sig på vintern när Tomten kommer, haha!)

Vinten på Jonathan var fortfarande för lite, det gick in i ena örat och ut via den andra på mig. Jag orkar inte oroa mig över hans vikt- han är smal men han äter bra! Bara att konstatera, han bara är så. Jag hade komplex över min vikt när jag var liten/ung för att alla påpekade hur smal jag var, och jag tänker inte ge mina barn nån komplex över vikten.
Bara dom mår bra så!

Nu ska vi till IKEA!
Ha en bra dag allihopa :)


Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin, Wilton & Alwida

Åh man blir ju lika irriterad varje gång man hör någon från bvc m.m.. klaga på ens barn vikt. Mina barn väger oxå för lite, men dom äter ju mer än mig om dagarna så jag vet ju själv att mina barn mår bra! Vi mammor känner ju våra barn bäst av alla! =)
Ha en trevlig helg!
Kramar

2013-06-01 @ 18:26:17
URL: http://elviz.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback