Danilo gästbloggar!

Hejhej, Niilo här!
Idag har jag fått vara hemma med mamma och min lillasyster- helt själv! Jag sov lite dåligt inatt och hade ont i magen så jag pallade inte gå till dagis. Det har varit jätte lungt här hemma. Jag har softat lite på soffan och kollat på "Händige Manny" på Tv:n där mina leksaker var med i.
 
När mamma försökte skriva (eller "jobba" som hon så fint säger när hon vill blogga ifred) vid datorn så ville jag gärna vara med lite, så jag fick sitta i hennes knä. Men det blev inte mycket gjort, hon tyckte inte att det var nån bra idé att jag tryckte på tangenterna samtidigt, så hon överlät jobbet åt mig istället. 
 
Vad har jag mer pysslat med idag då? Jag har ritat lite och så har jag ätit choklad, för det får man göra när man är lite sjuk eller bara har egen mammatid. Att jag inte stannar hemma oftare från dagis, man får choklad och glass då ju! Fast mamma sa att jag inte får berätta det för Tantan, Nukke & Bessa, men jag planerar på att göra det ändå, helst direkt när dom kommer hem från dagis.
Jag har försökt ta hand om min lillasyster också, men mamma vill inte att jag ska stoppa nappflaskan i hennes mun när hon sover. Men tänk om hon är hungrig? Jag älskar min lillasyster jätte mycket- hon heter Olivia och ska få sprutor idag, jag ska hålla hennes hand och ge henne en klubba, för det brukar jag få när jag får sprutor, men mamma tycker inte att hon ska få det för hon har inga tänder. 
 
Jag har också pratat med min Puua i telefon och bjudit över honom på fika. Synd att vi inte kommer att vara hemma bara.
 
Snart fyller jag och tvillingbrorsan Jonathan tre år (visar med fingrarna) och jag ska få många paket. I paketen ska det vara nycklar och en massa paket. Men inga badbyxor.
 
Nu måste jag klä på mig sa mamma. Jag ska gå till BVC nu.
Ha en bra dag allihopa!
 
Pusu Besos/ Dkdhlsdf (=Första bokstaven var iaf rätt?!) - DANILO
 

Kommentarer
Postat av: Tommy

Hittade dig via gästinlägget hos underbara Meekatt och som trogen meekatt läsare så tittar jag självklart in hos meekatt´s gästbloggare..

Ha en fin dag!

2013-03-20 @ 12:50:10
URL: http://tommytott.se
Postat av: Cissi

Underbart!!! Hugge älskar Händige Manny :)Vi ska vara hemma i morgon från dagis för jag är risig så jag tar en jobba hemma dag. Brukar gå så där när Hugge är med??? Men han kommer tycka det är kul, tjatar varje morgon om att han är sjuk så han får titta på Disney Junior hela dagen haha. Kram på er och lycka till med Olivia i dag!

2013-03-20 @ 13:57:02
Postat av: Margareta

Tjena Niilo!
Allvarligt talat är glass och choklad så bra om man har ont i magen??
Jag fyller också snart år men det var längesen jag kunde visa min ålder med mina fingrar. tyvärr!!!! Hoppas att ni får många roliga paket.Hejdå!

Svar: Hej!JA! Det är superbra med choklad när man är sjuk, det har min Mummu sagt. Prova själv vettja! ;-)
Me & My Baby Dolls

2013-03-20 @ 15:26:54
Postat av: Anna Ranvide

Gud vad gott det ser ut på tallriken, vad är det för något?

2013-03-20 @ 17:29:51
URL: http://pinkmum.blogg.se/
Postat av: Karolina

Haha va bra!

2013-03-20 @ 18:01:52
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: marina

hej danilo! vilken duktig bloggare du är:)

2013-03-20 @ 19:08:01
URL: http://allaminahjartans.blogspot.com
Postat av: Margareta

ok Niilo har mummu sagt att det är bra med choklad när man är sjuk så är det så. "Mummusar"är kloka dom!!!!Ska absolut testa.

2013-03-20 @ 20:23:15
Postat av: Helena H

Hej Danilo. Kul att du bloggar här idag. ;)
Hoppas du hade en skön hemmadag med mamma o lillesyrran, och att magen mår bättre.
Kram från Söderhamn

Svar: Hej och Tack Helena! jag hade det bra, så pass bra att jag stannde hemma idag också. kram från mig/Dano
Me & My Baby Dolls

2013-03-20 @ 23:18:02
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback