Busungarna & Krokodilen på Torvalla

Idag gick jag och barnen till Torvalla tillsammans med Mummu. det har blivit lite av en fredags tradition för oss att gå dit och plaska lite. Och barnen har ju verkligen förvandlats till riktiga baddjur! 
Dom älskar att bada och det är svårt att få upp dem, fast dom är alldeles blåa om läpparna och darrar som asplöv.
Idag har dom hoppat och slängt sig i vattnet och skratta som tokar. Härligt att se!
Grabbarna har fått en ny teknik när dem ska hoppa, dom står vid kanten, böjer på knäna, sträcker armarna bak tar sats och hoppar i så det kommer vatten överallt. När dom kommer upp till ytan asgarvar dom bara. 
 
Syrran var här och tog hål i naveln på mig igår (igen). Kände att det var dags att göra ett nytt hål, eftersom den som jag har ligger så långt ut med bara lite skinn, den har nog blivit så efter alla graviditeter, bara töjts ut?
Men nu har jag gjort om det, så den får läka i lung och ro ett tag- därför kunde jag inte bada idag. Mummu fick agera krokodil, som hon brukar.  Jag höll ett öga på alla bredvid bassängen tillsammans med Olivia. Naturligtvis tog jag en massa kort också. (Daaah )
 
Jonathan, våran vilda baddjur 
 
Han hade sett hur de vuxna dök in i bassängen med huvudet före, och såklart skulle härmapan göra exakt samma sak. I lilla bassängen.  Så han dök ju rätt i med huvudet före. Han grät en liten stund, sen förstod han att det det inte var så smart att landa med huvudet på botten i ca 40 cm bassäng...
 
Nukke
 
Bessa
 
Lilla Snuttisen
 
Dano
 
Krokodilen Mummu
 
Såhär hoppade dom, tokungarna 
 
Två papegojor 
 
När simskola var slut så fick vi gå till mellanbassängen.
Där var det ju ännu roligare att hoppa från kanten. 
 
Jag & Snuttisen 
 
Grabbarna ville sitta på båten, men Jonathan smidee bara planer på att välta hela båten, samtidigt som han sjöng en sång som han lärt sig på dagis. "Laiva, laiva, minne se laiva menee.."
Dano var inte riktigt med på noterna... Så Tantan slängde ner sig själv bara. 
 
Efter badet var det dags för dusch och bada bastu. Till Danos besvikelse låg det ingen naken tant där och sov.
Vi åt lunch där på Torvalla också, en jätte mysig förmiddag!
Sen har vi bara vart hemma och jag har försökt få dom att LEKA utan en massa tjaffs och bråk.
 
Nu ska vi klä på oss och åka och handla inför ikväll. Det blir Gladiatorerna och lite gottis. 

Kommentarer
Postat av: mummu

Tack igen för en trevlig förmiddag , Satu + kids. Gissa om jag var slut när jag kom hem, hjälpte inte, alla mattorna var ute , bara börja städa. Heippa. ♡♥♡♥♡♥

2013-03-08 @ 16:28:07
Postat av: Helena H

Låter som en toppenmysig fredag för er. Bad, god mat o godis o mys framför tv:n ihop. Härligt! :)
Ha en riktigt bra helg.
Kram från Järvsö (Söderhamn)

Förrrsten, vilken härlig färg det är på Olivias overall! Är den alldeles ny?

Svar: Hej! Ja, det var mysigt :)Va gullig du är att du märker om barnen har något nytt :) Japp, Olivias overall är alldeles ny, kunde inte motstå när den var 75 % på rea ;-)
Me & My Baby Dolls

2013-03-08 @ 17:56:18
Postat av: Sandra

Vilken härlig dag ni har haft!! Gott att dina föräldrar kan vara med er så mkt! De får så fin relation till barnen och det är värt mkt.
Nu är här dags att krypa i säng efter sista kvällsmålet, får se när det är dags att mata lillgrabben igen.
Kram

2013-03-08 @ 22:59:39
URL: http://ellva.blogg.se
Postat av: Lovisa - mamma till Nils

Kikar in här. Vilken mysig familj du verkar ha. :)

2013-03-09 @ 17:30:48
URL: http://lollovisah.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback