Babbel och gästbloggning =)

Hej torsdag!
Va snabbt den här veckan har gått känner jag. Vintern kom tillbaka också som en käftsmäll med snö och kyla, känns som att den är här för att stanna (?). Stod och pratade med några vänner igår om sommaren, det är ju verkligen så att man längtar och väntar på sommaren och så kommer den, det är varmt i några dagar- och så regnar den bort!
Jag är en riktig soldyrkare och känner att jag bor i fel land... En eller två (<---om man har tur) veckor får man njuta av sommarvärmen- PÅ HELA ÅRET!? Hur kul är det.
Så jag och Andres pratade lite igen om hur skönt det vore att bo utomlands vinterhalvåret. Det vore något.
Jag (som säkert resten av Sveriges befolkning) är riktigt trött på denna lååånga vinter nu. Hur som helst, ingen av oss kan påverka vädret, så det är bara att gilla läget, man har inget annat val. Men en solsemester låter väldigt lockande just nu... Vart är min miljonvinst!? 
 
Danilo skolkar från dagis idag igen. Han fick ju vara hemma med mig igår för att han sov så dåligt natten innan och var trött på morgonen. Idag försökte han dra samma pipa när jag sa att vi ska till dagis. 
Danilo- "Nej mamma, jag är lite trött."
Jag- "Nähej du, du har sovit jätte bra inatt."
Dano: "Ehh..... Jag har lite ont i magen"
 
Vad ska jag säga? Nej det har du inte? Så han fick stanna hemma även idag. Han har knappt ätit på 3 dagar, och hans halsmandlar är fortfarande stora, om han inte äter nånting idag så ska jag ringa läkaren....
Fast han lurades nog med mig idag, men han kanske behövde lite lugn och ro bara .
 
Idag har jag storstädat i köket. Kastat grejer, diskat bestickslådan, bytt plats på saker och ting, tvättat, diskat...nu behöver jag bara dammsuga, men det tar jag när Olivia har vaknat.
Igår fick hon två sprutor i benen och på kvällen var hon jätte ledsen.  
 
Oj, nu blev det bara en massa babbel.
Jag ska kika runt lite på nätet nu medans Olivia sover och Danilo tittar på Toy Story.
Klockan 15 ska vi hämta Vanessa, Nicole & Jonathan från dagis och gå till Mummu, vi är bjudna på pannkakor 
 
Såklart bjuder jag på bilder också:
 
Jonathan tar en morgontur med bilen...
 
Jonathan blir förbannad när han inte kommer fram där Danilo lägger pussel (Tack Sebastian för pusslet).
 
Dagens Nicole
 
Nu är tvätten klar, dags att torktumlas. Plikten kallar. Och så ska jag muta Danilo med en glass, vad dom helst, jag börjar bli lite orolig när han inte äter nånting.
 
P.S Jag fick äran att gästblogga hos stora bloggerskan Meekatt igår!- Tack, det var riktigt kul!
Meekatts blogg skiljer sig från de flesta andras bloggar där allt verkar vara en dans på rosor och rosa fluffiga moln, när vi alla vet att det inte riktigt är så. Meekatt är bra på att fånga det med ord som verkligen berör. Riktigt rolig blogg, kika in där ni också: www.meekatt.com 
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Sojkas framtid ♥

Gud vad roligt! :)

Hon är en riktigt go tjej! Ska kolla in! :)

Ja man är sjukt trött på vintern nu! Vill ju ut på barnvagnspromenader! ;)

Så fina dina barn är som vanligt! :)
kram

2013-03-21 @ 18:43:55
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/sojka/
Postat av: Alice

Fin blogg med fin design!

2013-03-21 @ 19:10:14
URL: http://babyklegg.blogg.se/
Postat av: Jackie

haha söta tjej! Tror nog att hon kommer passa som en liten modell :D

2013-03-21 @ 19:54:46
URL: http://jackieie.blogg.se
Postat av: Fru P

Vilken härlig primadonna :)

2013-03-21 @ 22:12:35
URL: http://blogg.loppi.se/frup/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback