Vanessa kan flytande spanska.

Tisdag idag och jag har sällskap av huvudvärk from hell. Migrän är vad det är, innan jag la mig tog jag Eeze tabletter, men vaknade med skiten ändå. Min mamma var här och tog med sig barnen hem till sig så att jag kunde få vila. Jag har sagt det förut och säger det igen: vad skulle jag göra utan Mummu & Puua?
Tog en alvedon nu också och försöker komma till liv innan jag hämtar mina busen.
 
Tråkigt väder ute, grått och kallt.
Imorgon tar barnens kusin Javier och hans flickvän studenten, så vi ska dit och sedan blir det att grilla hos Abuelo & Abuela. Hoppas på fint väder då iaf.
 
På söndag fyller jag TANT. The big 30.  Herregud. Jag kommer inte längre vara 20 nånting, utan 30-nånting.
Äsch, man är väl inte äldre än vad man känner sig? Det försöker jagintala mig själv, men det känns lite jobbigt ändå.
Helst skulle jag bara vilja rymma när jag fyller, vill inte alls göra en stor grej av det överhuvudtaget.
Jag gillar inte att stå i centrum -Meeeen (!) känner jag min syster rätt så håller hon på och smider planer.
Karo, du skulle aldrig göra så mot mig va? 
Hursomhelst så försöker jag övertala Andres om att åka iväg på kryssning eller något, vi får se hur det blir med det.
 
Måste bara dela med mig av Vanessas underbara tankar. Igår satt hon, jag och Olivia i badet och pratade och sjöng. Hennes sångröst alltså, haha... Men grejen här var att Vanessa faktiskt kan tala flytande spanska.
Åtminstone så tror hon själv det för hon pratade som en papegoja till mig på vad hon trodde var spanska. Hon har hittat på ett eget språk, och det låter faktiskt som spanska. Jag svarade med den spanskan som jag kan och hon svarade, helt gravallvarlig var hon och vi satt och "diskuterade" i badet en lång stund. Ni skulle ha hört henne!
Ibland kunde jag inte hålla mig för skratt, jag bara måste filma det där.
 
Vanessa höll sin hand uppe på kanten hela tiden vi badade, sen blev hon för ivrig där och handen hamnade såklart under vattnet och hela bandaget blev helt blött. Typiskt när det är första gången som hon badade utan en påse i handen!
När vi kom upp sen så tog Andres bort bandaget för att lägga dit en ny så tittar hon på sin hand, som blivit alldeles skrynklig efter vattnet och säger med sorgsen röst: "Aaaaww neej, titta så gammal den har blivit!" 
 
Hon är bara för rolig hon.
 
Här tog jag en bild på henne häromdagen när jag målade hennes naglar. När vi var klara bad hon mig ta ett kort på hennes fina glitter naglar och varje gång jag tog en bild så blundade hon.
"Men Bessa, du blundar ju i varje kort, håll ögonen öppna!" bad jag. Där fick jag mitt kort.
 
 
Nä, nu måste jag gå innan regnet börjar ösa ner.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha så du säger ;-)Jag står beredd att välkomna dig in till "The big 30"!! Det är inte såå farligt att fylla 30, jag lovar :-D

Kram

2013-06-04 @ 15:04:39
URL: http://minbebs.com/blogg/3smliv/
Postat av: Camilla ♥ Äntligen mamma!

Hoppas huvudvärken släpper!

2013-06-04 @ 15:08:05
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Madde

Vilken toka till dotter du har! :)

Jag blir lite nyfiken, tycker det är väldigt intressant (varför vet jag egentligen inte, tror nästan det är för att jag som liten var lite avis på de barn som var flerspråkiga när jag själv bara kunde svenska!) med barn som är flerspråkiga, att era barn kan svenska och finska har jag allt förstått men lär de sig spanska också?
Kan din man finska?

Jag hoppas du får en förträfflig 30årsdag, med lagom mycket "stå-i-centrum" :) Grattis i förskott!

2013-06-04 @ 19:54:03
URL: http://eddaam.wordpress.com
Postat av: Karolina

Haha hon är ju för rolig!

2013-06-04 @ 22:17:55
URL: http://karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback