Ute på Vift

God kväll allihopa.
Äntligen kan jag sitta här vid datorn i lugn och ro, det har vart en stressig dag idag.
Det började med att Olivia hade tid på BVC för läkarkontroll vid 10:15. Mummu kom och hämtade Jonathan & Vanessa hem till sig och jag tog med mig Olivia, Danilo & Nicole.
 
Olivia klarade sig helt utan anmärkning, allt såg jätte fint ut och hennes kurva fortsätter uppåt.
Hon väger nu 6880 g och är 67 cm lång. På en månad har hon gått upp prick 600 g och vuxit 2 cm.
 
Nicole & Dano är så gulliga mot varandra. Dom ser efter varandra så otroligt mycket. Mitt under läkarbesöket så blev Dano akut kissnödig, innan jag hann säga nånting så sa Nicole: "Kom Dano, jag kan hjälpa dig." och så gick dem två ut till toaletten och hon hjälpte till att dra ner brallorna på honom så att han kunde kissa. Läkaren och barnmorska tyckte att dom var så himla guliga och omtänksamma, även mot Olivia. Hon skulle ju hålla klossar i handen och Nicole pratade med Olivia att hon är ju så duktig som klarar av allt, haha.. 
Dano var också väldigt orolig att Nicole inte höll honom i handen eller i vagnen när vi skulle på bussen.
"Nicole, bussen kommer, du måste komma och hålla i dig här!"
 
Eftersom vi skulle ha lite egentid så bestämde vi oss för att äta lunch på McD´s när vi var klara. När vi var klara så tjatade Dano att han ville köpa tuggummi i en såndär tuggummi automat, varpå jag sa att jag inte har mynt på mig! "Det gör inget mamma, jag har pengar, jag bjuder." sa han och rotade fram en massa mynt från sin byxficka. Han gör mig alldeles varm om hjärtat- varje dag den där fina pojken.
Både Dano & Tantan älskar sina mynt och dom tar bra hand om de mynt som dom får. Dom sover t om med sina små kronor och när dom ska bada så har dom med sig kronorna till badrummet och lägger dom i badrumslådan medans dom badar.
Idag skulle vi till kiosken vid Mummu & Puua. Tjejerna skulle dela på en tjuga och grabbarna hade sina mynt i fickorna och så skulle dom köpa nånting. Vanessa håller i tjugan och utan att jag hinner reagera har hon valt en godisflaska och gått och betalat den (!) och fick tillbaka en femma. Schysst! Hon och Nicole skulle ju dela lika. Luring!
Det slutade med att jag fick pröjsa ändå.
Vanessa var ju på språng med Mummu & Puua & Jonathan, och när vi träffades igen så hade Bessa fått sig ett par nya sandaler (Tack Mummu & Puua!)
Har även vart iväg på Port73 och Coop, handlat mat och så köpte vi lite presenter till Vanessa, hon fyller 4 år om 6 (!) dagar. Och så köpte vi nya skor till mig, Andres & Nukke.
När vi kom tillbaka gick vi till Mummu & Puua, solen gassade på så otroligt skönt att jag fyllde deras lilla pool, och Nukke hoppade i. Jag svalkade mina fötter, otroligt skönt.
När vi kom hem sen så insåg jag ju att det är midsommar imorgon och då ska vi åka iväg till syrrans stuga! PACKA!
Det har jag sysslat med under denna kväll. Fast jag måste komma ihåg en massa saker att packa imorn bitti också...
Den här gången tyckte jag att det var svårt att packa kläder till barnen. Jag vet ju inte vad det blir för väder och jag vill heller inte ta med hela garderoben heller...? Men jag tror att det blev bra det här nu...
 
Kameran är på laddning. Ska bli jätte kul!
 
Ska ni fira midsommar? Hur?
Helt galet att det halva sommaren sägs vara över nu, jag som trodde att den precis började??!
 
Jag kommer blogga under helgen, mig slipper ni inte!
Jag ska fixa lite tidsinställda inlägg också ifall jag inte kan blogga via mobilen.
 
Nu ska jag proppa i mig lite godis och  jordgubbar i coca-cola. (<----så gott!)
 
 
Andres är iväg och tittar på fotboll med sin pappa och några kompisar, so it´s just me. 
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Nina

Så søte sandaler jentene har!Hvor har du kjøpt de?

2013-06-20 @ 21:31:14
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Nina

De er kjempesøte!
Får se om jeg finner noen lignende her i Norge:)
Ha en fin helg!:)

2013-06-20 @ 22:39:38
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Louise

Ska regna här i Skåne så något midsommarfirande blir det inte här inte, men till helgen.
Najs med godis och coca cola men med jordgubbar i?
Du kommer väl förbi och bjuder ;-).
Glad midsommar på er.
Kram

2013-06-20 @ 23:01:49
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Ann-Sofie

Grattis i efterskott till dig och grattis Olivia på 6 månaders dagen! :)

2013-06-20 @ 23:17:25
Postat av: Anna Köhler

här ska jag fira med en vän :) jag provade jordgubbar i coca cola igår det vart jättegott förstår vad du menar :)

2013-06-21 @ 08:45:10
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback