Skolavslutning & Studentfest!

Förra vecka, ja prick en vecka sedan gick vi med till Felicia, Emma & Sebastians (<---mina syskonbarn) skolavslutning som vi gör varje år.
Vi väntade på dem utanför klassrummet och tillsammans gick vi till Gropen för avslutningen.
 
Emma & Felicia (längst ill vänster) med sina kompisar
 
Grabbarna i familjen, Jonathan, Danilo, systersonen Dewin och brorssonen Sebastian.
 
Mitt gäng 
 
Snuttis 
 
Vid Gropen :)
 
Nukke, jag & Snuttis 
 
Jag vet inte varför jag blir alltid bara så bölig vid skolavslutningra när jag hör vissa låtar. Tankarna för mig till våra skolavslutningar, jag kan känna den känslan än idag, att man har ett långt härligt sommarlov framför sig.
Tyvärr så får vissa barn inte den fina härliga sommaren. Föräldrar som jobbar hela sommaren och barnen får vara på fritids tills skolorna börjar igen, barn som far illa hemma- som inte alls ser fram emot sommarlovet.
Jag hoppas att alla barn får ett härligt, långt, varmt sommar som dom kan minnas tillbaka till med glädje. 
För det är inte alls så självklart att alla får det.
 
Efter avslutningen gick vi hem till Mummu & Puua hela gänget och hade den obligatoriska glass + jordgubbar, samt syrrans berömda paj.
 
Kusinerna (från min sida)
 
Jag med Bessa, Emma & Felicia
 
Felicia busar med grabbarna. (eller tvärtom..?)
 
Nukke & Fellu
 
Olivia med sin morbror Stefu
 
Danilo ville följa med Anna, hon är verkligen hans stora kärlek.
 
Vi fyllde på poolnen med vatten till ungarna och därefter gick vi till Sibylla för att äta.
 
Därifrån var det raka vägen hem och hem till Ela & Julio för Melina hade tagit studenten samma dag och hade sin studentmottagning.
 
Melina
 
Abuelo, Melina & Abuela
 
Olivia med sin faster Ela 
 
Och med Abuelo 
 
Det bjöds på en massa (massa!) gott, var helt proppfulla när vi skulle hem.  
 
(Ny sätt att dricka...?)
 
Danilo ville vara med sin kusin Sergio  (snygg min, Dano)
 
Annalia föröker få Olivia att somna, men hon hade lite svårt att komma till ro...
 
 
Efter alla studentfester så har tjejerna sjungit vaaarje dag: "För vi har tagit studenten för vi har tagit studenteeeeeeeeennn!!! FY fan va vi e bra!"
 
Tack Ela & Julio med familj för allt gott!
Och grattis till studenten Melina!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ljuvlig klänning som Olivia har på studentfesten. Var har du hittat den?

2013-06-19 @ 18:02:55
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback