My 30:th Birthday Party del 1

Så börjar min första dag som 30-åring lida mot sitt slut.
Lite åldersnojja har jag nog allt! Men ni som redan är på "den här (gamla) sidan" säger ju att det inte är så farligt, eller så ljuger ni för att ni inte har något annat val? 
 
Japp, jag fyllde 30 år idag och det var idag som jag hade förväntat mig att något, vet ine vad, men något skulle ske.
När man fyller jämt i våran familj så kommer man inte liksom undan, fast man kanske skulle vilja det.
Idag tänkte jag låsa in mig här hemma, inte svara på dörren eller mobilen, så dom passade på att överraska mig igår... Och jag fattade ingenting. Märkte inget konstigt alls.
 
Puua kom till oss på morgonen som vanligt, jag packade väskan för vi tänkte gå till Rudan och bada. Molnen packade på, så vi gick ut mot Torvalla istället, för där höll nån på att spela och sen gick vi till barnens dagisgård där dem lekte och vi spelade basket.
 
Sen tänkte vi att vi ska till Mummu & Puua och grilla lite korv och gå till Rudan efter det. Visst, låter ju som inget konstigt, det är sånt som vi brukar göra.
Så vi började gå, barnen sprang före, Puua & Andres var helt som vanligt, jag märkte inte ens att nån av dem pratat i mobilen eller nånting.
Kommer till deras baksida och ser ballonger på balkongen varpå jag hajjar. Puua försöker prata om molnen på himlen så att jag inte ska tänka mer på saken (!?) när jag närmar mig så sätts den på. Den obligatoriska låten "Olen kolmekymppinen" som jag spelade i förr förra inlägget. Typ, "jag är 30 bast" Ja, en låt om att man fyllt 30 år och om livet kring det.
Ser syrran och svägerskan på balkongen med musiken på högsta hugg, denna skylt på mig som 8-9 åring i Kajsa-Ankas kropp utanför grinden och på fönstret- och sen öppnas balkongen och ett helt gäng glada människor kommer ut och grattar mig! 
 
När jag kramat om alla så drar dom mig till badrummet och ger mig ett paket. Kvällens klänning. Det var bara att byta om, bli sminkad och få håret fixad och ut där alla sjöng för mig. MÅNGA gånger. vad konstigt det känns att alla sjöng för mig. Visste inte riktigt på vilken fot jag skulle stå på, är inte alls van att stå i centrum, så det kändes helknasigt. 
 
Syrran & jag
 
Ganska snart var det dags för presenterna. Dom har gjort en insamling till mig och låt mig säga såhär- jag ska på en ordentligt shoppingrunda snart framöver. Och dom har med flit tagit affärer där dem inte säljer barnkläder så att jag ska handla endast till mig själv. Haha, wonder why... 
 
Morbror Lasse & min kusin Mikaela som är nyss hemkommen från USA där hon pluggat i nästan ett år!

Min fina svägerska Anna 
 
Och min älskade Mamma
 
Jag och mitt hjärta
 
Vanessa, Nicole & Frida (dagiskompisen)
 
Alla barn var naturligtvis välkomna på kalaset, och dom fick klä ut sig dagen till ära. Så det var en massa Prinsessor och Spidermen överallt. 
 
.... Dont ask. 
 
Jag fick höra efteråt att det var lite stressigt att hinna med allting för festen.
Andres (som hela tiden vetat om det här!!!!!!!!) hade vart där på förmiddagen när han "skulle kolla på ett jobb" och lämnat av en massa dricka och smörgåstårta, och sen kom dem på ca 45 min innan festen skulle börja att det fattades en tårta, så Anna fixade ihop en blixtsnabbt. Haha... Den var supergod!
 
Det är inte ofta vi får till ett foto på Mamma, Pappa & syskon skaran tillsammans, men nu fick vi till det.
 
Anna med sin kärlek- gokillen Danilo
Jag, Vanessa & Olivia
 
Snuttis & Jag
 
Min bror Toni & jag

Mamma, Toni, Karo & morbror Lasse 
 
Nicole hade saknat Mikaela så mycket så att hon satt i hennes famn nästan hela kvällen som hon var där.
 
Dom ägde dansgolvet!
 
Andres bjöd upp Jonathan & Emma
 
Nä vet ni vad, jag får nog fortsätta med detta imorgon, klockan har blivit för mycket nu och datorn bråkar med mig!
Den har hakat upp sig flera gånger, så jag har suttit här och bara väntat på att den ska komma igång igen i sisådär 237499 gånger, och sen dog batterierna på tangentbordet i toppen på allt. Så jag har vart iväg och letat efter batterier här också... Med risk för att förlora allt jag skrivit och inte kunna posta ut något ikväll skickar jag iväg inlägget så som det är nu och så fortsätter jag med del 2 imorgon. OK? 
 
P.S TUSEN TACK för alla Gratulationer idag OCH igår, och miljoner tack till alla som var inblandade på överraskningsfesten igår!
LOVE YA!! 

Kommentarer
Postat av: Louise

Grattis i efterskott. Låter som en bra dag du hade:-).

Ha en bra dag. Kram

2013-06-10 @ 09:14:48
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Rockmom

Grattis!!
Jag är 47, och kan garantera att det blir inte sämre med åren, tvärtom :)
Njut allt vad du hinner!! Kram

2013-06-10 @ 09:30:46
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.fi/
Postat av: Camilla 32 år & blivande 10 barnsmamma

Oohh vad härligt.
Du har verkligen en fin familj ..:-D
Kram Camilla

2013-06-10 @ 09:40:31
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

GRATTIS till 30 - det är nu livet börjar :) Pusuja !!

2013-06-10 @ 15:35:37
URL: http://www.finest.se/natali
Postat av: Louise

Grattis i efterskott, firandet verkar ha varit super :D
Kram!

2013-06-10 @ 17:26:27
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Lotta

Grattis igen!! Måste bara fråga, vet du vart din syster har köpt sitt linne?? Så snyggt!! Älskar limegrönt! ;) kram!!

Svar: Tack! =) Jag ska fråga henne, återkommer om svar ;-)
Me & My Baby Dolls

2013-06-10 @ 20:15:22
Postat av: Nina

Grattis så mye med dagen!!:)
Flott familie du har!

2013-06-10 @ 21:24:52
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Tyglina

Grattis! Ålder har ingen betydelse, du är så ung som du känner dig. Massor m kramar fr Småland

Svar: Tack snälla :)
Me & My Baby Dolls

2013-06-10 @ 22:06:50
Postat av: Sandra

GRATTIS!! :-D

2013-06-10 @ 22:17:24
URL: http://minbebs.com/blogg/3smliv/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback