Kryssning MOT Helsingfors

NU gör vi ett nytt försök med detta inlägg, om det inte funkar så ger jag f*n upp!
 
Barnen är nattade (sen länge) och jag känner mig helt matt.
Imorse kom vi från båten, var på Helsingfors kryssning och firade Vanessas 4-årsdag.
Tack till alla inblandade att ni följde med och gjorde Bessas dag! 
 
Jag hade velat stanna kvar på båten, trivs där. Speciellt med våran svit på 40 kvm, kändes som en lägenhet!
 
Ungarna trivdes som fisken i vattnet, dom sprang runt och lekte och hälsade på Ville Viking.
 
Här är vårt lilla järngäng, taggade inför resan- Olivias allra första.
 
När vi kom in i sviten så blåste Andres upp ballonger, jag hade gjort en skylt på dörren där det stod "Grattis Vanessa 4 år" och så ballonger där. Barnen spanade direkt in frukttallriken som stod på bordet...
 
Här är barnens del, wc/dusch samt eget sovrum.
 
 
Vanessa gillade telefonen som hon ringde till Mummu och Puuas hytt med, samt syrrans.
Hon kanske blir receptionist när hon blir stor, helt besatt i telefoner...
 
Jag hade skrivit inbjudan till våra "gäster" om kalaset hos oss, och snart knackade det på dörren...
Vi åt tårta och fikade och sjöng för våran lilla prinsessa.
(Det där var vardagsrummet som hade en stor bäddsoffa där jag och Andres sov. Vi fick in resesäng till Snuttisen och Jonathan också.)
Party kids!
Ladies in pink.
"Mosteri" (min syster Karo)....
 
Grabben har hittat en perfekt sittplats att kolla på båtar ifrån...
Snuttis och Emma.
Vi kikar på båtarna..
Mosters tjej! Lika sko-tokig!
Vanessa fick bl.a detta plåster paket från sin moster Karo, en av hennes absolut bästa presenter- ever!
Hon gick runt och la plåster på varje liten skråma och blåmärke hon har- vilket är en massa, så hela plåster paketet var slut långt innan vi kom hem...
Här kommer ett gäng med bilder från Knattelandet!
 
Kusinen Dewin
Vi doppar fötterna... :)
Sen kom Ville Viking. Jaa-a, stackars Ville Viking...Ungarna hade tagit mod till sig att gå fram och hälsa på honom, förra gången var dom livrädda och gömde sig bara man nämnde kattens namn. Men NU så var dom taggade till tusen. Dom kramade honom, höll honom i handen, skakade hans tass, kramade, klappade och ännu mer kramande. Om och om och om igen. Tänk vilket jobb!? Man måste verkligen älska ungar så som alla klättrar och ska röra...? Lite arg blev katten nog också när grabbarna bus ställde sig bakom honom och drog i svansen... 
Drink time!
Syrran och Dewin.
The birthday girl!
 
Hon visar stolt upp sin nya klocka .
Vi åt god mat, barnen lekte mer, handlade på Taxfree...
KONSTIGT nog blev det knappt nån godis som vi köpte där. Förut har vi fyllt på våran godislåda ordentligt på kryssningar, nu köpte jag knappt nånting. Lite Tupla-choklad. Yey me!
På kvällen gick vi till dansrestaurangen och satt där en stund. Jag skrev en lapp till bandet som spelade där att min dotter fyller 4 år idag om dom inte kunde sjunga för henne. Japp, det skulle dom göra, så vi stod och shejkade på dansgolvet och så sa dom i micken:
"We got a birthday girl here tonight, Vanessa turns 4-years old, lets all sing to her."
Vi var beredda på att ta ton, Vanessa lös som solen och så började dom....-
"It was an itsy bitsy teeny weenie yellow polka dot bikini" (kommer ni ihåg den låten?)
Whaaat? Vad hände med våran "Happy Birthday to you?!"
Bessa började asgarva, vi med, och sen shejkade vi på. Tror att vi tog bilder med syrrans mobil, så bilder därifrån kommer senare.
Sen var det dags att bege sig till hytten, alla var supertrötta och det dröjde inte länge innan alla låg och snarkade.
Fortsättningen följer....

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ 130510

Åh så underbart det ser ut :D
Vilka roliga kalas ni ordnar.
Hoppas jag blir en lika rolig mamma som du är :D

2013-06-29 @ 21:12:29
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Det så hyggelig ut :-) så fin familie du har:-) veldig koselig å følge bloggen din. Fin kveld.

2013-06-29 @ 23:00:29
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback