Midsommarafton del 1

Eftersom jag har så mycket bilder från våran midsommar på syrras stuga så får jag snällt lägga ut bilder i omgångar. Annars skulle jag få sitta här och knappa in inlägg i flera timmar.
 
Sammanfattningsvis så firade vi första midsommaren ever på syrrans nya stuga i Trosa.
Hon (och Puua) har totalrenoverat hela stugan, och det nyaste projektet har Puua vart där och byggt- nämligen en jätte stor altan på baksidan av huvudstugan där vi kunde äta vårnan midsommar mat och umgås. (Mer om det sen...)
 
När vi kom dit så var det ju förberedelser inför helgen som skulle fixas.
Puua snickrade ihop ett långbord uppe på altanen där vi alla kunde få plats.
 
Jag packade upp i "våran" stuga med hjälp av Vanessa.
 
Mummu flätade alla tjejers hår... (på bilden ser man "våran" stuga samt Karos huvudstuga th.) 
 
Mina prinsessor 
 
Andres tog tag i gräsklippningen med lite hjälp från barnen...
 
Mummu fixar tältet med twinsen där hon och Puua sov 
 
Sötmosen Danilo, haha...
 
Gräsmattan var en pain in the ass att klippa! Det är så stort, så mycket!
 
Jag tog över några vändor och höll på att dö till sist. Sen gick jag över till att fylla den lilla poolen med vatten från pumpen, jag vet inte vilket jobb som var värst. Jag pumpade och pumpade och fick knappt ut nån vatten- sen när jag äntligen fått hinken full med vatten och slängde det i poolen så såg det inte ens ut att jag gjort nått! Låt mig säga att jag fyllde inte den helt.... och i slutändan var det ingen som badade där ändå! Förutom Dewin dagen efter. Han ställde sig där med skorna. 
 
Och vilken träningsvärk jag hade dagen efter... shisch! Kunde knappt komma upp ur sängen, jag kände mig som en gammal trasig tant. Träningsvärk i benen/rumpan efter gräsklippningen och armarna efter pumpningen.
Kan det vara åldern, tro...? 
 
Nicole slappar i hängmattan och kikar på när folk omkring jobbar på.
 
Det var inte bara de stora som gillade att slappa i hängmattan, utan även lilla Snuttis också. 
 
20130623-143222.jpg
(förstår inte varför bilderna inte gick att lägga åt "rätt" håll...?)
 
 Andres hittade ett bra smultronställe där vi var och tömde lite 
 
 
Vilka underbara sommarminnen vi samlat på oss under denna midsommar.
 
En massa fler bilder väntas, nu har jag saker att ta tag i.
 
Ha en riktigt fin dag 
 

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback