Underbara baddagar ♥

Ni som känner mig vet att jag är en riktig soldyrkare, jag älskar sommaren och undrar ofta vad jag gör här, i Sverige under sisådär 9 månader när det är grått, trist och kallt här.
 
Nu äter jag ju antibiotika för min bihåls inflammation och lunginflammation och får ju egentligen inte sola, men hur kan jag motså....? Nu har vi varit i Jordbro, i Höglundabadet 2 dagar i rad och badat.
Barnen gillar att bada i pool, och då blir det inte en massa sand som blåser en i ögonen och på filtarna heller.
 
I onsdags åkte vi dit med min bror + familj.
Brorsan var så snäll och hämtade och lämnade oss med bil så att vi slapp ta bussen.
 
Danilo och Jonathan hade roliga vatten lekar, tills dem upptäckte att det var mycket roligare att blöta ner Anna!
 
Danilo solar..
 
Jonathan softar och har grabbsnack med sin morbror Stefu
 
Emma & Snuttis
 
Vi fick packa ihop oss tidigare än tänkt den dagen. Nicole började klaga på sitt öra igen och var jätte hängig.
Så det var bara att ta sitt pick och pack och åka hem så att hon kunde få nässpray och alvedon och lägga sig en stund. Som tur var blev det inte värre.
 
Igår packade vi väskorna och gick ut, utan att veta vart, till slut blev det ändå Höglunda och vi fick med oss Mummu också.
 
Jag testade att göra några collage från dagen igår, såhär blev det:
 
Jag doppade mig också med Olivia, det var så varmt!
 
 
Vanessa & Nicole
 
 
 
När vi var på väg till busshållplatsen så såg vi bussen åka precis- vi hade just missat den och satt och väntade i ca 25 minuter på nästa. Helt i onödan! Den var helt full! Kändes lagom surt... VARFÖR har jag inte tagit körkortet för??
Vet ni hur mycket det skulle underlätta?
Några säger att jag klarar mig aldrig utan körkort med 5 barn- men visst gör jag det. Fast det skulle underlätta enormt mycket om jag hade körkort. Hmm...
 
 
Vi började knalla hemåt, det var varmt och barnen var trötta. Men dem klagade inte. Mummu däremot tyckte inte att det var någon briljant idé att gå hem, det är ändå en bit att gå. Så vi stannade vid nästa busshållsplats, men det skulle dröja innan bussen kom så vi gick till nästa också. Äntligen fick vi plats på bussen!
 
Vi hoppade av vid Sibylla och åt på uteserveringen innan vi gick hem till Mummu en stund. Tack Mummu!
 
Olivia fick fick nöja sig med majskrokar. 
 
Hos Mummu sen lekte tjejerna så fint med dockorna i lekhuset. Grabbarna pysslade med lite av varje och jag passade på att fota 3-hjulingarna som grabbarna har där. Dom börjar bli för stora för dem nu, så dom kommer att hamna här på "Bloppisen" snart.
 
 
Underbara dagar. Jag önskar bara att jag/vi kunde få dela dem med pappa Andres, men det går inte nu.
Jag är stolt över honom som jobbar så hårt, för våran skull. 
Vi får njuta av helgerna tillsammans iaf.
 
Idag skiner inte solen iaf, och det ser ut att blåsa en hel del.
Idag ska vi storhandla, har en hel hög med smutstvätt som behöver tvättas, men sköljmedlet är slut liksom mycket annat också.
 
Förresten, är det fler som är virriga om dagarna eller är det bara jag...? Idag är det tydligen fredag i alla fall.
 
Hur har ni haft det, läsare?
Är ni mammalediga, har ni semester eller jobbar ni?
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag söker jobb och hoppas komma in på högskolan.
Skickade en sen ansökan till förskollärarutbildningen musikprofil och sitter och väntar på antagningsbeskedet från dem som jag hoppas komma snart.

Ha en fortsatt bra dag. Här ska städas och sånt idag också även tvätta massor...
Kram på dig

2013-07-19 @ 10:41:31
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: peachbeast

Jag har semester denna och nästa vecka. Sedan börjar jobbet igen :-(. Måste handla idag.

2013-07-19 @ 11:49:48
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: Mamma till Eddie & Wilton

Mamma ledig till November ..
Jag skulle aldrig klara mig utan körkort och jag har bara två barn så smidigt när man ska handla som idag och ska till 3 olika affärer eller när vi ska till badet..

2013-07-19 @ 17:35:20
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: mummu

Satu jag tar barnet, när du fixar kortet, OKEY! Love u. ♡

2013-07-19 @ 20:55:32
Postat av: Kristiina

Hej. Har sem just nu 1:à veckan. Åker med mitt barnbarn som blir 1 år 31/7 till Turkiet på Måndag. Ser verkligen fram emot det. Hoppas du o din fina familj får en fortsatt trevlig sommar. Älskar att läsa din blogg😍.

2013-07-19 @ 21:26:30
Postat av: Mikaela

Hej! Är hemma med våra 7 barn. Trivs bra, speciellt somrarna som hemmamamma är ju ljuvliga! Vad jobbar din man med förresten? Jag har följt din blogg ett tag men tydligen missat den detaljen...:-) Ha det gott! :-)

2013-07-19 @ 22:04:24
Postat av: Helena H

Härliga bilder på allihopa, både här i inlägget och i de andra inläggen från kalas och bad och sovrumsbyten!
Hinner inte med o kommentera på allt du skriver nu, men läser allt gör jag, det missar jag inte! :)
Bilden på Olivia med majskroken i munnen är ju superhärlig, goa lilla tjej! :)
Jag har varit ledig i tre veckor nu, och ska åter till stan på måndag...vill inte men har ju inget val. Hade varit skönt att vara ledig hela sommaren med Linnea innan hon sticker iväg på gymnasiet i höst. Men men...får se fram emot höstlovet sedan istället...
Ha det bäst.
Kram till hela familjen från Järvsö (Söderhamn)

2013-07-20 @ 00:16:01
Postat av: Åsa

Hej
Så härliga dagar ni har med bad och sol. Duktig du är som klarar dig utan körkort, jag skulle aldrig klara mig utan. Just nu njuter jag av mina sista 2 veckor på mamma ledigheten, sedan väntar jobb från den 5 augusti 50%.

2013-07-20 @ 07:46:01
URL: http://asahjelm.blogg.se
Postat av: Tyglina

Vet inte hur det runt där du bor men jag fixade körkortet med hjälp av intensivkurs. Två veckor varjedag.... Jag var 27 :)Lycka till!

2013-07-20 @ 09:27:50
Postat av: Åsa

Härliga bilder.
Vilken app använde du till det fina colaget?
Kram Åsa

2013-07-22 @ 23:05:50
URL: http://trepojkarochentjej.bloggplatsen.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback