Är det jul snart???

Sommar i all ära, men våra barn verkar sakna julen...?! HUR kan man sakna julen mitt i underbara varma sommarmånaden?
Här har det sjungitst jullåtar hela sommaren, dom vill titta på julfilmer, frågar när det ska komma snö och planerar vad dom önskar sig från jultomten. Ehh.. Okiii...
 
När dom konstigt nog hittade en pulka (<--- inga kommentarer) vid lekplatsen förra veckan var lyckan total.
 
Ja, ni ser ju. Tokungar.
Jag vill ju att sommaren ska stanna i några månader till. Fast jag gillar hösten också. Mycket. Men jag välkomnar den bara och endast om vi får njuta av flera varma soliga sommardagar.
På hösten när löven byter färg, när det blir lite mörkare om man får tända en massa mysljus... Det har sin charm det också. Men nu ska vi njuta av sommaren och hoppas att den blir lång och varm.
 
Visste ni att det är mindre än 5 månader kvar till julafton!?
Ångest jag vet! Men mer ångest när jag såg att dom höll på att ta ut vinteroveroller, mössor och handskar ut i butikerna. REDAN!??? Kul för dom som inte ens gått på semester, så kommer vinterkläderna ut och alla bikinis reas ut, som att sommarsänsongen är över nu...
 
Min lilla snuttis 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena H

Du kanske kan be Puua sätta fast hjul på pulkan...fast lite tröga såna så de inte rullar så fort. :)

2013-07-30 @ 17:16:38
Postat av: mummu

Bra där Helena, hih,,,,

2013-07-31 @ 19:40:39
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback