Vill ha S O M M A R !!!

(Tidsinställd inlägg)
 
Jag vill ha sommar! Det är så deprimerande det här vinterhalvåret då allt är bara mörkt, kallt, slaskigt, grått... Finns inte mycket skoj att hitta på med 5 småttingar i det här vädret. Jag gillar inte kyla.
 
Jag är en sommarälskare, en soldyrkare. När jag vinner på lotto ska jag flytta utomlands. Eller iaf åka på solsemester.Fast jag gillar våra 4 årstider, men sommaren bara flyger förbi och så är det grått och trist 9 månader av året. Jag hoppas att denna sommar ska vara den varmaste, soligaste och finaste och absolut bästa- EVER! Ska vi satsa på det? 
 
Tänk att bara ta på sig skorna och gå ut. Vara ute hela dagarna långa, leka i olika lekparker, ha picknick, gå barfota, bada, stranden, vara brunbränd, grillkvällar, äta glass, jordgubbar ute osv.... ALLT är så mycket bättre på sommaren. Precis allt.
Nu sitter man ju nästan inlåsta hemma, på sommaren träffar man faktiskt folk, folk är ute och man umgås mera.
L Ä N G T A R.
 
Bilder från förra sommaren:
 
De två sista bilderna är tagna från syrrans nyköpta stuga i Trosa som hon har renoverat under hela hösten. Där ska vi förhoppningsvis spendera många fina stunder och skapa massvis med minnen under denna sommar. Eller, syrran? 
 
Jag kan inte förstå att vi åkte utan grabbarna till Tunisien när dem bara var några månader (år 2010). Dom var här med våra föräldrar, först hos Abuelo & Abuela och sen hos Mummu & Puua.
Jag skulle inte ens kunna tänka tanken att lämna någon alls nu, aldrig- inte ens för en dag!
Men då var allting annorlunda. Helt hastigt hade jag blivit inlagd på NEO med Danilo & Jonathan (dom föddes 10 veckor för tidigt) och fick lämna Nicole & Vanessa. Jag som aldrig hade varit ifrån dom en enda dag, det var en riktigt tuff tid. För dom också, dom har alltid varit så otroligt mammiga, och plötsligt fanns jag inte där.... Inget som dom kunde förstå. (När grabbarna föddes var Vanessa 9 månader och Nicole inte ens 2 år)
Grabbarna blev riktigt väl omhändertagna och hade det bra. (Dom sov ju bara,hahha) Och så ringde vi varje kväll.
Men som sagt, jag är och har alltid varit en riktig hönsmamma, jag vill ha mina barn nära, alltid. 
 
Några bilder från Tunisien år 2010:
 
 
Vi har pratat lite om att resa hela familjen denna sommar igen, men Andres vägrar, hahaha...
Vi får se hur det blir med det .
 
Vilken årstid gillar ni bäst?
Har ni hunnit planera något inför sommaren 2013?

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh vad jag blev sugen på sommar nu! Stranden, grillkvällar, picknick, att bara kunna vara ute, att träffa folk... Åhh..

2013-01-19 @ 16:58:35
Postat av: Karolina

De blir mååånga fina veckor i Stugan!!

2013-01-19 @ 17:41:50
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Camilla 32 år & blivande 10 barnsmamma

Oo så härliga bilder ,gud vad jag saknar sommaren:-D
Hoppas tiden går fort dit nu..

Jo det är bra här fast illamåendet har börjat komma huua..
Hade glömt hur det var..
Ha en jättebra kväll
Mvh camilla

2013-01-19 @ 18:24:24
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Madeleine - mamma och gravid i USA

Vi har bokat biljetter till Sverige och kommer vara i Sthlm Maj-Juni. Har planerat att åka till Grekland också 1v medans vi är i Europa.

2013-01-20 @ 07:15:11
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Mari

Ja gud vad man längtar till värmen nu! Det är mysigt med snö men kylan kan gärna hålla sig borta.

2013-01-20 @ 09:56:19
URL: http://www.johanssonukne.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback