Tips på bra appar till barn? + BILDER.

Jag bjuder på några bilder från denna helg, måste tömma min "BLOGG-MAPP" här på datorn så att det inte samlas på alltför många!
 
Puuas nycklas och mobil med låten "Rölli" är en stor favvo bland grabbarna!
 
Dano meckar med sin bil...
 
Olivia med Mummu
 
Våran "Besoliina"!
 
Syskonen vill gärna vara med och byta blöja på lillasyster. Men har hon bajs i blöjan så flyr dom fältet....
 
Det är ett nytt spel som vi alla spelar med mobilerna, den heter quizkampen och är en gratisapp som man kan ladda ner, roligt, men riktigt svåra frågor! (Man spelar mot varandra.) Synd att inte Andres kan spela, för han råkade tappa sin mobil i badet imorse...
 
Ett tips till er- om ni har en mobil som blivit blöt- begrav den under ris (som suger ut vattnet) i ca. ett dygn, så ska den nog fungera (förhoppningsvis) igen sen!
 
Förresten- Har ni några tips på bra gratis appar som är för barn??
Något kul som era barn gillar?
Jag tackar i förhand.

Kommentarer
Postat av: Emma

Angry birds och Sea stars är populärt här! :)

2013-01-14 @ 20:02:47
Postat av: Emma

Angry birds och Sea stars är populärt här! :)

2013-01-14 @ 20:03:27
Postat av: Ella

Tocaboca apparna gillar mina tjejer iaf. Vissa är gratis vissa kostar typ 7 kr. Toca teaparty och toca hairsalon har även jag prövat på....

2013-01-14 @ 20:11:30
Postat av: Nlie

Subway surfers är populärt här men även talking ginger, cars2, Hair xmas, Pettson inventions, Hugo, Hello Kitty hair salon och massa andra. Mina barn är lite av spelnördar :D

2013-01-14 @ 20:23:45
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com
Postat av: Liz

Hej Satu, jag ser fram emot att hora vad for svenska appar du far tips pa. Jag vill ha svenska appar till iPhone, garna gratis da..:) med svenkt tal med farger, former, bokstaver, siffror etc och inte bara lek. Har har jag en del sana appar men favoriterna ar hos barnen ar att sminka en barbie, mermaid dressup, Jake and the Neverland pirates, jattekul gratis och barnen kan spela musikinstrument dar, kora skeppet, leta skatter etc etc. Jattebra spel och har ar ju Jake en stor favorit. Finns ju massor! Kramar

Postat av: Kristin - vivre la vie

Finns en del toca boca, som min 3åring gillar. Itubelist, lego, pettssons uppfinningar... Lite tips iaf :-)

2013-01-14 @ 20:50:24
URL: http://kristinnilsson88.blogg.se
Postat av: -Santsu-

Ihana Olivia,niin suloinen. Tulee hirmuinen vauva kuume kun katselee pikku neitiä.

Meidän pojat pelaa sellaista kun hugo ja sitt pikku kakkonen. Ne on suomeksi. No sit huippu hyvä lapsille on se talking cat vaikka mun mielestä tosi tylsä ja ärsyttävä. Ja yx on balloon school kans.

2013-01-14 @ 21:47:42
Postat av: Ann-Sofie

Tack för en superbra blogg! Söta barn å vilket kanonjobb ni gör med 5 stycken! Jag har 2 barn,en dotter som är 4 år (född i V.27) och en son på 13 månader. Gå in på lofsan.se hon har tipsat om appar i ett inlägg!

2013-01-14 @ 22:03:54
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Det spelet har vi oxå jättekul men svårt .vad heter du skulle vara kul att spela mot dig hehe
Våra barn har
Villa villekulla kul när dom gillar pippi.
Talking tom en katt som härmar vad man säger o mycket mer.
Pikaboo forest där dom får klicka på olika djur,
Kram

2013-01-14 @ 22:24:28
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Therese , mamma till Evelina :)

Pippi spelen passar mon dotter, hon älskar herr Nilsson! Sedan även Dora och lego :)

2013-01-14 @ 22:35:57
URL: http://mammaatess.blogg.se
Postat av: Hannah

Appar, oj oj. Kidsen ropar "bonka-bonka" direkt efter dagis. Det betyder att de vill spela på min iPad. ;)
De spelar bl.a. alla varianter av Toca Boca. Toca House, Toca Train, Toca Hair salon mfl.

Bonka-bonka kommer från just Toca Boca, de tycker det låter så...

kommer inte på fler just nu, men kan skriva ner fler sen

2013-01-15 @ 09:17:30
URL: http://honeybuns.blogg.se
Postat av: Helena Lindborg

Jag har en treårig kille, han har flertalet appar på min iPhone som han älskar att spela med. En som han nöter med nu heter Lyssna och Läs, en bild på en uggla på appen. Den handlar om bokstäver och siffror, att lära sig hur bokstäverna låter och ser ut. Den har han en som heter Barnens Gård men den är som ett bildspel med en berättarröst där han bara får följa bilderna och höra vad dom heter och vad man använder dom till. Pippi Långstrump är också en favorit...

2013-01-15 @ 09:25:58
Postat av: Caroline

Så söta de är!! Kul när de vill hjälpa till att byta blöja, men får panik så fort där e bajs haha!!
:-)

Kramizz!!
/Caroline

2013-01-15 @ 11:09:31
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Anonym

Toca monsters är skoj, man får laga mat o mata monster :)

2013-01-15 @ 12:30:26
Postat av: Lotta

Elina älskar moominspelen. Jag har laddat ner ett spel och sen ett ritprogram, det är som en målarbok med massa muminbilder :) Jag har iof en android men är nästan helt säker på att dessa finns till iphone. Och så var dom gratis, men man kan köpa till fler banor till spelet eller fler bilder till målarboken :)

2013-01-15 @ 12:33:29
Postat av: IngelaJärestedt

Pingvinen fred, Radioapan (massa olika spel och pyssel i samma app, dessutom gratis :-)), "Kul för barn" oxå en app med flera olika "spel", pussel, memory i samma app :-)

2013-01-22 @ 00:52:44
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback