♠ PLADASK !!! ♠

God kväll allihopa!
Idag bestämdes det att vi ska äntligen gå och bada!
Vi har pratat om att bada länge, men det har inte funnits tillfälle, någon har jämt vart förkyld.
Men nu så! Och med oss fick vi syrran och hennes barn Felicia och Dewin, samt Mummu & Puua.
Andres, Olivia och Puua satt på fiket medans vi andra badade.
 
Vädret idag har vart jätte fint, solen har skinit men det har vart så jäkla kallt! 
Promenaden till badhuset var iaf uppfriskande...
 
Naturligtvis hade jag med mig vattentäta kamera så jag kunde fota några roliga bilder medans vi badade. 
Jag tänkte att jag ska bjuda er på några av dem. 
 
Redo att hoppa i!
 
(Nu slipper ni text på alla bilderhere they come!)
 
Tog bilder på syrran och hennes barn under vattnet :)
 
Alla hade riktigt roligt, vissa ville inte ens upp när det var dags att gå och basta, fast dom stod och darrade och hackade gaddar som var alldeles blå. 
Vi badade i både lilla bassängen och så till mellan, då fick barnen ha på sig sina "muskler" (simpuffar) men dom var totalt orädda, man fick inte ens hålla i dem.
 
När barnen började darra och förvandlas alledes blåa var det dags att bada bastu. Jag älskar att bada bastu och t om alla barnen satt fint och stilla som små ljus och njöt av värmen. Finska generna... Med röda kinder gick vi och klädde på oss och sen åt vi lunch där på cafeterian.
 
När vi gick hemåt (vi bor nära) så bokstavligen somnade Jonathan ståendes på ståbrädan. Gick inte att väcka honom, stackarn. Och Danilo somnade i Andres famn och sen sov dom hemma i över 2 timmar... Likaså jag och Vanessa...
Detta måste vi göra om snart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin Thejas & Junie s mami

Så mysigt de se ut :) kram

2013-01-19 @ 22:44:27
URL: http://thejasmamma.blogg.se
Postat av: Alexandra

Vill bara säga att du är jättevacker! Och dina barn är verkligen hur fina som helst. Besöker din blogg varje dag och tycker att du har en jättefin familj, blir glad av att läsa dina inlägg och titta på bilder på er, så mycket värme och kärlek!

2013-01-19 @ 22:51:02
Postat av: Johanna

Åh vad härligt det ser ut! :-) Jag bor i Södertälje & här är ju badhuset Sydpoolen, men där sätter jag inte min fot med min dotter. Det är alldeles för mycket kaos & folk visar ingen respekt. Men det där ser ju jätte barnvänligt ut! :-) Ligger det i Haninge? Och vad kostar det att bada där? :-)

2013-01-20 @ 00:53:26
URL: http://Http://sooulweeeper.blogg.se
Postat av: Anonym

jaaa... det var jätte roligt,käns lite iryggen bara för jag fick vara barnens krogodil,och ha alla på min rygg.:=) Vi gör det snart igen.

2013-01-20 @ 09:39:37
Postat av: Mummu

jaaa... det var jätte roligt,käns lite iryggen bara för jag fick vara barnens krogodil,och ha alla på min rygg.:=) Vi gör det snart igen.

2013-01-20 @ 09:43:06
Postat av: Louise

Vad kul ni verkar ha haft och ett ytterst bra sätt att få trötta barn :-D
Kram!

2013-01-20 @ 09:48:40
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Ghenwa

Hehehe, vilka härliga bilder. Jag kan säga dig att efter ha sett alla bilder så blev jag trött och utmattad av all lek :) Mina barn tjatar om att de vill till badhuset idag, och jag har inte varit så sugen på det. Dina bilder peppade mig lite, så nu får vi se om vi kan peppa deras pappa! Ha en skön söndag :)

2013-01-20 @ 10:20:52
URL: http://Www.libanesenfransverige.blogg.se
Postat av: Kicki

Vilka härliga bilder från badet! Såg ut som ett roligt bad, vilket är det och vart ligger det?

2013-01-20 @ 13:33:10
Postat av: Emmi

Åh vad härligt det ser ut, det måste vi oxå göra. Vart var ni och badade? Är det där Torvalla? Har aldrig varit där nämligen :)

2013-01-20 @ 18:07:12
URL: http://fyrtalihjarter.blogg.se/
Postat av: Camilla ♥ BF Maj

Åh vad härligt att bada :D

2013-01-20 @ 19:20:43
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Åsa

Härliga bilder, Ni verkar haft en mysig dag.

2013-01-20 @ 19:38:50
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Hannah

var det Torvalla? eller vad heter det? Är det inte mycket folk där en lördag?

2013-01-21 @ 16:24:23
URL: http://honeybuns.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback