Skolexempel & nattningar...

Hello alla ni fina!
Nu är det kväller och jag ligger på sängen och tittar på Hollywood fruarna :-) Olivia ligger och pruttar här bredvid, stackarn har lite magknip igen och har inte vart helt nöjd, som hon annars brukar vara.
Vi var iväg till Huddinge sjukhus för hennes hörseltest och det gick hur fint som helst- och snabbt! Olivia låg och sov i bilbarnstolen med alla kläder och tom mössa på- domen blev att hon är ett " perfekt skolexemplar".

Vi åkte och hämtade Mummus data när vi var klara och så handlade vi mat.
Fina Mummu var så snäll och hämtade barnen från dagis medans vi var borta. Kiitos Mamma! <3

Sen har vi bara vart hemma, snön har fortsatt falla och det har kommit hur mycket som helst!
Vi har lagat mat och jag har fixat och donat med viktiga samtal och papper.

Barnen har badat och tittat på Pippi innan läggdags och såklart vart det protester från barnen (förutom Danilo) när det var läggdags. Dom ville inte lägga sig så det var gnäll och lite mera gnäll. Vem orkar med gnäll och tjat på kvällarna när man själv är sopslut?
Och så är det BARA och endast jag som får lägga dom allihopa. Med undantag för Jonathan, pappa får lägga honom ibland, men för de andra duger bara jag. Och dom driver med mig, det är väl därför som dom inte vill att Andres lägger dem, för honom går det inte att driva med...

Hur gör ni med läggningar?
Vilken tid lägger ni era barn, och VEM lägger dom?


Kommentarer
Postat av: Kaffehörnan

De glömde jag idag

2013-01-16 @ 02:49:48
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Sandra

Bara jag som duger här med till de yngsta...
Gallskrik annars och det orkar jag inte med.

2013-01-16 @ 06:57:45
URL: http://sparsamhet.nu
Postat av: Anna

Vi turas om med läggningen. Och vi har gjorty det till en väldigt kort process. Borsta tänderna, kissa & sedan i säng. Vi pussar dem & säger godnatt i sängen & sedan inget mera. Någon gång läser vi en bok & då sitter alla 3 i samma säng.
Vår snart 7-åriga tjej lägger sig ofta kl 20 & 5-åringarna lägger sig typ 19:30 men i bland åker alla i säng kl 19 om det är trötta & gnälliga.

2013-01-16 @ 07:01:44
URL: http://bjornbarsanna.blogspot.se
Postat av: Hanna - Miltons mamma

Vi har tack och lov inte haft några protester från sonen ang vem som nattar. jag nattar de kvällar som pappan jobbar natt. och så vill han natta de kvällar han är hemma :) schysst och bra fördelning känner jag. Då vänjer sonen sig att vi växlar lite också... han är nog inte tillräckligt gammal för att jävlas. eller vad vet jag :P han är 19 månader.

2013-01-16 @ 08:42:36
URL: http://www.hannasfotoliv.blogg.se
Postat av: Alexandra

Här går barnen i säng mellan kl 20-20.30. Barnen är 7, 4 & 2 år gamla. På fredagen har vi "myskväll" så då får de vara uppe till kl 21. O det är bara jag som får lägga dem.

2013-01-16 @ 08:46:48
Postat av: Louise

Min 13-åring nattar sig själv mellan 21-22-tiden och 1½-åringen lägger vi runt 19-tiden. Än så länge spelar det ingen roll vem av oss som lägger honom men oftast är det jag eftersom att sambon är borta så mycket :-)

Hon är så söt er lilla Olivia och vilken gullig body hon har på sig :-)

Önskar dig en fin onsdag, kram!

2013-01-16 @ 08:50:06
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Emmi

Här har vi ju bara en grabb att lägga, vi delar oftast på rutinerna men oftast är det jag som bäddar om Colin och ger honom vällingen. Danne som hämtar flaskan och säger God Natt sen. Innan dess byter jag blöja och ger mediciner och Danne borstar tänderna och gör vällingen. Så vi har delat på allt ;)

2013-01-16 @ 09:01:08
URL: http://fyrtalihjarter.blogg.se/
Postat av: Hannah

läggningar.... oj, ett stort ämne! ;)

hos oss är det väldigt till och från, just nu får de välling runt 19-tiden och då läser vi bok. sen går vi in i deras rum, de lägger sig och vi sjunger sånger som de väljer. Efter några sånger ställer nån av oss i dörren en stund, oftast deras pappa då de är lite pappiga just nu :)

2013-01-16 @ 09:38:16
URL: http://honeybuns.blogg.se
Postat av: FANTASTISKA

Fin blogg! Lust att göra ett bloglovinbyte? :D

2013-01-16 @ 09:42:03
URL: http://fantastiska.blogg.se/
Postat av: Nlie

Vi lägger våra barn runt kl 20 och vi gör det tillsammans om inte någon av oss är iväg. Läser bok, kissar och borstar tänderna, tar på pyjamas, sjunger en sång och säger godnatt - mysigt.

2013-01-16 @ 09:51:53
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com
Postat av: -Santsu-

Mä yleensä aina nukutan päiväunille ja mun mies sitten yöunille. Pojat herää aina joka aamu n.7 ja sitten yöunille menevät 20-21 aikaan.
Meillä on pakko istua kokoajan poiken huoneessa kunnes ne nukahtaa muuten ne ei nukahda ikinä. Alkavat riehumaan ja sitten on show pystyssä.

2013-01-16 @ 10:16:02
Postat av: Caroline

Mina flickor vill helst att jag lägger mig med dem...antagligen för att jag brukar läsa ett par böcker för dem innan vi släcker lampan och så har jag mer tålamod ;-). När pappan lägger sig med dom så släcks lampan direkt o så e det dags att sova..men ibland läser han. Min stora flicka tycker oftast det går lika br att pappan lägger sig med dem, medans min 3 åring är väldigt mammig...samma med lilla Miranda så det e inte så lätt alltid ;-)

2013-01-16 @ 11:53:54
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Caroline

Mina flickor vill helst att jag lägger mig med dem...antagligen för att jag brukar läsa ett par böcker för dem innan vi släcker lampan och så har jag mer tålamod ;-). När pappan lägger sig med dom så släcks lampan direkt o så e det dags att sova..men ibland läser han. Min stora flicka tycker oftast det går lika br att pappan lägger sig med dem, medans min 3 åring är väldigt mammig...samma med lilla Miranda så det e inte så lätt alltid ;-)

2013-01-16 @ 11:53:54
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Helen-mamma till L&E

Vi lägger varsitt barn. Turas om. Spelar ingen roll vem som lägger flickorna utifall någon ska iväg och träna eller iväg på annat på kvällen. Mellan 19-20 lägger vi dem. Oftast yngsta först. Har en 1åring och en 2,5åring :)

2013-01-16 @ 14:02:23
URL: http://helenm.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ BF Maj

Så söt denna bilden blev på lilla Olivia :)

2013-01-16 @ 17:10:59
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Elin

Oliver lägger vi runt 19 och de varierar vem som lägger honom. Vi får sitta inne hos honom men så fort han somnar så går vi ut.har dock svårt att veta hur vi ska få honom och varva ner innan för han gillar inte att kolla på tv/film. Läser man för honom så blir han mest bara uppspelt.

2013-01-16 @ 18:50:46
URL: http://elinsbebis.blogg.se
Postat av: Isabell

En lägger de stora och den andra den lilla sen kör vi alltid varannan kväll och det funkar numera på rutin no probl. förut kunde de protestera men så är det jag är inte alltid hemma och samma för min man sånt är livet de får gilla läget

2013-01-16 @ 20:16:43
Postat av: Helena H

Till "elin" som kommenterat om sin Oliver: Var glad att han inte gillar tv-tittande. Det hinner de gott o väl med när de blir större. :) Vet ej hur gammal pojken är, men ni kanske kan ha en liten mysig pratstund i sängen innan sovdags. Antingen pratar ni om dagen som varit, el nå helt annat, t ex om nå ni ska göra framöver eller så hittar ni på en saga ihop. Mysigt att sitta/ligga tillsammans o prata vid sängdags. Man får bara se till att det håller sig på en lugn nivå. :)

2013-01-17 @ 00:21:52
Postat av: Nina

Jeg skrev lenger opp her at Benjamin raser for tiden,og det gjør han når han legges også,utrolig slitsomt de kveldene jeg er alene med begge to.
Når mannen er hjemme legger han som regel Benjamin og jeg Jessica:)

2013-01-17 @ 10:55:49
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Ghenwa

Oj nattning! Ett pinsamt ämne för mig när jag har läst allas kommentarer. Mina barn de lägger sig någon gång mellan 22.00-24.00, alla dagar i veckan. Vi har inte lyckats komma in i andra rutiner sen ledigheten. Ibland blir det så att de nattar oss istället!

2013-01-18 @ 20:14:03
URL: http://Www.libanesenfransverige.blogg.se
Postat av: IngelaJärestedt

Våra tvillingar på 2,5 år läggs vid 19-19.30 på vardagar då vi går upp vid 6-tiden på morgnarna. Efter bad blir det pyjamas, lite tv eller saga, välling, tandborstning och i säng. Oftast är det både jag och sambon som nattar tillsammans. Vi brukar ta några minuter och prata om dagen och vad vi ska göra nästa dag sedan säger vi god natt och går ut. Lämnar lite mysmusik

2013-01-22 @ 00:40:49
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback