Pulka backe

Ännu en ny vecka har kickat igång, och nu går vi mot ljusare tider! 
Jag lääängtar till våren/sommaren. Nu har det blivit kallare här igen, minus 5 grader visar termometern nu och kallare ska det bli. Igår när vi gick ut tog vi med oss pulkorna och promenerade lite. Vi stannade till vid en backe så barnen (och vi) fick åka lite. Danilo vägrade, han stod och tjurade på vagnens ståbräda mest hela tiden- en gång fick jag med honom att åka pulka och naturligtvis ramlade han ur pulkan och det var inte alls kul, så han ställde sig på ståbrädan igen och fortsatte tjura. Jonathan försökte vara med en stund, han åkte några gånger, men sen ramlade han också av pulkan när den välte när han åkte med Vanessa, så han åkte i snön ansiktet före...  Pga. det har han ett litet skrapsår på kinden och hakan, stackars muskelknutten... 
 
Nicole & Vanessa tyckte att det var superkul! Dom skrattade och åkte om och om igen. Dom har blivit stora, mina prinsessor... Nästan gång ska jag bara ta med mig tjejerna dit, grabbarna var rätt så tråkiga och tjuriga att ha med där på pulka backen. När vi åkte pulka så ringde Mummu (som bor nära backen) och frågade om vi ville komma på middag + fika- och det ville vi gärna! Så skönt att slippa tänka på att laga mat! Tack för maten Mummu! 
Alla åt med god aptit, och Nicole- som skulle kunna leva på grönsaker åt hela stora skålarna med gurka och rivna morötter efter maten... 
 
I veckan ska dom åka pulka med dagis också, måste bara hitta fram tjejernas hjälmar.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag längtar också till våren och sommaren. längtar lite extra till 21 maj då jag ska på konsert i Danmark och lyssna på min stora idol <3. Ska få vara mig själv några timmar så...
Snö har vi inte så mycket här nere.
I helgen var vi på restaurang med min familj för att fira min mamma som fyllde år igår och igår städade vi bara, men det måste ju göras det också.
Ska snart fortsätta.
Idag snöar det lite lite här och är väl runt 2 minus men det kan komma snö i vecka 8 sen kan det be gone.

Ha en fortsatt bra dag.

Kram.

2013-01-14 @ 12:18:51
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: K

Vad sköna bilder

2013-01-14 @ 13:15:04
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Carro

Vilka underbara bilder! Härligt att tjejerna tyckte att det var så skoj. Grabbarna kommer nog att gilla det tids nog, de också. Fem grader kallt... Önskar vi hade det så. Idag var det minus femton och alldeles för kallt för att vara ute tycker jag. Den här vintern har verkligen varit rejäl här i södra Norrland.
Hoppas ni har en fin måndag
Kram kram

2013-01-14 @ 15:40:39
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Nina

Her er det minus 22!Brrrrr......

2013-01-14 @ 18:31:07
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback