Nyårs firandet 2012 - 2013

1 januari år 2013. Ett nytt år, nya möjligheter och nya äventyr.
 
Igår åkte vi till Andres föräldrar vid 19-tiden. Där var redan allihopa. Barnen fick julklappar som Tomten hade lämnat där på julafton, vilket dom rtyckte var jätte roligt. Nicole och Vanessa fick varsina Barbie familjer och egna lap-tops, Danilo & Jonathan fick kläder och varsina bilar som dom lekte med. Lilla Olivia träffade sin farbror Oscar och kusinerna för allra första gången eftersom han vart sjuk och hon fick en massa paket som jag och tjejerna hjälpte till att öppna, jätte fina kläder- Tack så jätte mycket för allt!
 
Tjejerna redo för party!
 
Kusin Melina med Olivia
 
Nicole och Javis tjej Hazal
 
Så fort vi klev in snodde bästa farbror Oscar våran Snuttis =)
 
Olivia med kusinen Giuliano
 
Och med kusinen Sergio...
 

Och med kusinen Javi  (japp, hon har många beskyddande kusiner)
 
Nicole & Bessa busar med kusinen Emilio

Bessa Bus ! 
 
Framåt midnatt var det dags för disco, det shejkades till låt efter låt, jag förstår inte hur tjejerna orkade?! Dom sov ingen middag heller, så jag fattar inte vart energin kommer ifrån...?
 
Olivia mös med Abuela & Abuelo 
 
Nicole var hur tuff som helst på dan igår och snackade en massa om alla raketer hon ska se på, på natten. Jag visste att hon bara pratar goja, för hon är rädd för raketer och jag visste att hon inte skulle vilja gå ut- och mycket riktigt.. när det började närma sig sa hon att hon hellre håller mig och Olivia sällskap inne och tittar ut genom fönstret istället... 
Förra året gick vi ju ut hela familjen, och då kräktes Nicole ner hela min jacka för hon blev så rädd.
 
Andres och alla andra gick ut och Vanessa & Jonathan ville följa med ut och titta på raketerna. Tuffingarna.
Jag stannade inne med Olivia, Nicole och Danilo som var sjuk... :-(
Vi ställde fram stolar vid fönstret och tittade ut på alla raketer istället.
 
Vi brukar gå ut allihopa varje år, inte för att jag själv skjuter raketer, jag ser gärna på, på avstånd, men just denna år kändes det inte så viktigt. Det gick lika bra att se allt genom fönstret och då kände sig barnen tryggare också. 
 
Det var en lugn och mysig avslut på det gågna året. Vi åt god mat och umgicks och alla var glada och nöjda.
Vi åkte hemåt strax efter klockan 01, grabbarna var supertrötta, och Danilo var ju lite sjuk också- hosta och jätte hängig, så det var dags. En efter en somnade alla våra 5 ögonstenar i bilen inom 5 minuter.
Hemma var det bara blöjbyte, på med pyjamasen och i sängs. Och idag fick vi ett skönt sovmorgon! 
 
Hur var eran nyår?
Var ni ute och tittade på raketer? Om ni har barn, höll dom sig vakna?
 
 

Kommentarer
Postat av: jannice lindell

vad härligt nyårsfirande :)
å härlig pressbild du har gjort... alla dina 5 barn=)

http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

2013-01-01 @ 22:54:57
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vilken härlig nyår ni verkar ha haft!! :-)

2013-01-01 @ 23:50:07
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Niikki

Jag var hos doktorn innan jul, hon sa att det gick jätte mkt just nu. Speciellt smittsam hosta som är långvarig och även lunginflammation. Jag har hostat så jag har kräkts och har knappt ätit under dom senaste 3 veckorna. Jag försöker hålla mig till natur vänliga saker så varmt honungs vatten dricker vi hela tiden vilket lindrar hostan, sen frysta hallon mot halsont. Men till Caspian har jag använt mollipekt när det blivit för jobbigt för honom.

2013-01-02 @ 00:22:59
URL: http://fruenarssonvimedbarn.se
Postat av: Helena H

Som vanligt ser ni ut att ha det så mysigt med dina och Andres föräldrar/släktingar. Är så härliga bilder därifrån, och tycker det är kul att se att barnens kusiner som är lite äldre också är med er alla på nyår. (och de verkar ju vara med på det mesta ni har tillsammans) Värt massor det. :)
Ha det bäst.
Kram från Järvsö (Söderhamn)

2013-01-02 @ 00:47:38
Postat av: jannice lindell

jodå,jag mår jättebra... dock lite förskyld... hur mår du då?=)

2013-01-02 @ 03:03:56
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com
Postat av: Sotnosen!

Vilken fin headset du fått! ;)

Verkar som en mysig nyårsafton! ;)

2013-01-02 @ 08:43:36
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se
Postat av: Louise

Ni verkar haft en riktigt mysig nyårsafton, synd att ena lill-killen var hängig. Här somnade 1-åringen vid åttatiden och den blivande trettonåringen var uppe längre än sin mamma ;-) hihi
Kram!

2013-01-02 @ 09:28:21
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Sandra

Vad underbart att se att ni har en så stor & kärleksfull familj!!

Stor kram :-)

2013-01-02 @ 16:38:17
URL: http://minbebis.com/blogg/3smliv/
Postat av: Madeleine - mamma och gravid i USA

Jag är såååå less på att va gravid och så avis på dig som har bebis på utsidan haha! Men inte många dagar kvar nu :) Abbie har jul-lov tom måndag så ska försöka hålla oss alla syselsatta oredentligt tills dess, skönt att få dagarna att gå snabbare.

Hoppas allt är bra med er! Gott Nytt år!

2013-01-02 @ 16:49:39
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: Anna

God fortsättning!
Det låter som du landat bra i rollen som 5-barnsmamma nu. Så skönt att allt går bra!

2013-01-02 @ 18:03:19
URL: http://www.bjornbarsanna.blogspot.se/
Postat av: Åsa

Grattis till Din/Er lilla bebis.

Nej, vi såg inga raketer... vår 6åring var inte vaken till tolv-slaget. Hon var rätt nöjd efter fått se Grevinnan och betjänten samt Cirkus på tv :)

Jag kommer att plocka bort julen med start till helgen.

Ha en fortsatt fin onsdag.

2013-01-02 @ 18:42:30
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback