Något för "Händige-Puua" ?

Hittade den här sängen för några månader sedan och tänkte visa den för min pappa "Händige-Puua". Han är snickare och kan bygga i stort sett vad som helst.

Visst är den fin? Man kan ha en till säng där nere, eller som på bilden- ett mysigt dockvrå. När Olivia flyttar ut från vårat rum så är det tänkt att 2 st får dela rum. (Just nu har alla egna rum) Vilka 2 det blir vet jag inte ännu. Kanske Nicole & Vanessa, kanske Danilo och Jonathan.
Fast jag gillar Dano och Tantans rum så som det är nu. Deras rum ligger vägg i vägg och mellan där har Puua byggt en liten dörr in till varandra. Riktigt coolt tycker jag..

Det är långt fram tills rumbyten,en det är kul att planera och fundera ;-)
Den här sängen skulle passa perfekt till dem två som får dela rum, eller vad tycker ni? Hihi... ;-)

Puuuuuaaaaa.....?


Kommentarer
Postat av: Ingela

Jättefin säng -:))) kör på den och låt tjejerna dela rum-:) bara nyttigt att låta barn dela rum.
Jo ang våra töser som föddes samma dag-:)
Min lilla kom 5.27 på morgonen men hade bf eg 14-:/ konstigt gå över med 6e? Inte gjort det innan hmm chansar på att det va gött där inne-:)
Hon var 50 cm och vägde 3585 men jag tippade kring 3 kg d hon upplevdes så liten från min sida men bm sa nä kring 3,5 hehe nästan rätt hade hon.
Äter, sover och skiter men några kvällar/nätter då hon varit mindre nöjd men så kan det vara-:)
Tillägger du har en jättefin kropp för att ha fött 5 små söta-:)
Du tränar efteråt el? Läste om sit ups men visst ska man inte göra det efter att ha fått barn? I alla fall tidigt efter förlossningen?
Hoppas ni mår bra, kram Ingela

2013-01-17 @ 23:01:39
URL: http://minbebis.com/blogg/fruabarzua08/
Postat av: Frida "Titti" - Blivande mamma

Riktigt häftig säng, sådan skulle man haft när man var liten :)

2013-01-18 @ 08:33:19
URL: http://tittins.blogg.se
Postat av: Madde

Heeej på er!
Vet inte vart jag ska kommentera riktigt men vill bara säga att jag tycker du gör ett hästjobb! :D Dina barn är så fina och lillsessan otroligt söt :D
Jag kämpar på på mitt håll här haha,
Bamsekraaam

2013-01-18 @ 09:12:11
URL: http://www.maddeocherik.wordpress.com
Postat av: LILITH - boktokig mamma med Borderline

Tänk om man vore händig. En sån hade varit perfekt till Maja, så hade hon kunnat ha läshörna under sängen.

2013-01-18 @ 16:11:50
URL: http://lilith.se
Postat av: jannice lindell

coolt,var hittade du denna bild. riktigt häftigt med en sådan säng till sina barn!=) kramar jannice -lovebyjannicelindell.blogspot.com

2013-01-18 @ 20:52:17
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com
Postat av: Therese , mamma till Evelina :)

Åh vad cool! Kam inte du visa bilder på barnen rum? Tycker du har så fint omkring dig och din familj! :)

2013-01-18 @ 21:03:39
URL: http://mammaatess.blogg.se
Postat av: Helena H

Superfin säng. :)
Satt o klurade på hur jag skulle gjort om jag skulle låta någon dela rum. Skulle inte Puua kunna bygga en trippelvåningssäng åt alla tre tjejerna o låta de dela rum och låta Nicole o Vanessa ha det andra sovrummet till sitt "lekrum" medans Olivia kunde ha sina leksaker där de sover.
Går också att bygga en lite förskjuten trippelsäng. Kan rita hur jag menar och mejla dig.
Älskar att klura på såna här saker. Trist att jag inte fått massor av barn som jag kunna fixa åt. :)
Ha det bäst.
Kram från Söderhamn

2013-01-19 @ 02:21:00
Postat av: Johanna

Så fint! Den händige den kan! Finns säkert ritnignar till detta någonstans på nätet. ;-) Har sett fler inredningsreportage där de har liknande! :-)

2013-01-19 @ 13:25:47
URL: http://smastadsvillan.blogg.se
Postat av: Thea

Visst hade väl ni en våningssäng till tjejerna förrut? Har ni inte den kvar (har för mig att Puua gjorde den?).
Annars tycker jag det är en väldigt bra idé med ett sov-och ett sovrum. Kanske även för pojkarna, trots den mysiga dörren mellan rummen (desto lättare för dom att gå upp o leka om nätterna ;)eller kanske inte)

2013-01-20 @ 13:29:01
Postat av: Viktoria

Hej! Jag tror inte mjölken sinar. Jag tycker du skall amma oftare så mjölken kommer i gång ordentligt. Ju mer barnet suger ju mer mjölk beställs, sen kan du sluta med ersättningen. Vad gäller Semper magdroppar så har jag inte använt mig av de, däremot Minifomdroppar. De har funkat.

2013-01-25 @ 15:29:09
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback