Möblerat om...

Hej!

Det är måndag idag och barnen är tillbaka på dagis, bara jag och Olivia hemma hemma nu. Om ett tag ska vi iväg och hämta hem syskonen, dom ser fram emot att just Olivia ska hämta dem. Lämningen imorse gick jätte bra, inga sura miner, vilket jag hade trott att det kunde bli, dom har ju vart lediga så länge. Jag tänkte faktsikt att jag skulle ha försökt vila lite med Olivia när jag hade lämnat barnen, men denna lilla Törnrosa var vaken i över 1.5 timme, vilket aldrig förut har hänt. Högst en halvtimme har hon orkar vara vaken, sen har hon tyckt att det var dags för en ny tupplur, men nu tror jag att ho hade magknip... Det blev ett bad för oss båda och först efter det slocknade hon.

Jag har hunnit dammsuga, tvätta 2 maskiner tvätt, torktumla och vika kläder, småplockat här och där och städat i barnens rum, sen slocknade även jag. Vad hände med min dag liksom? Jag hade ju planerat att sitta och pyssla med bloggen en massa.

Förra veckan fick jag ett ryck och möblerade om i alla barnens rum (älskar att möblera om och rensa som ni kanske förstått?) Det var jätte fint i sisådär 3 minuter.

 

Jonathans rum:

 

Danilos rum:
 
Vanessas rum:
 
...Och Nicoles rum:
 
Haha, jag fotade visst bara från ett håll, men det får vara så.
Nähe, nu är det dags att amma, sen ska vi hämta busungarna från dagis!
 
P.S Måste svara på det här bara:
 
Hejsan 5 barns mamman..
Jag 55år heter Jeanette 5pojkar(34-17år), nu farmor till 3 flickor söta små.
Men så kul att följa din blogg dagar fulla med jobb,tungt och roligt.Minns mina dagar.
Jag undrar var har du köpt denna vita söta heloverall??
Tackar för att du delar med dig av allt mys...
Jag bor i Norröping// Jeanette
SVAR: Kul att du hittat hit och TACK för kommentaren! Jag vet inte riktigt vart den en är köpt, då det var en present från hennes farbror, men jag tror mig ha sett att Cubus har liknande! Hur gamla är dina barnbarn? Kram!

Kommentarer
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Oohh vad fina rum,älskar bilderna från dom:-D
Så färg glada :-D
Ha en jättebra dag
Kram..

2013-01-07 @ 14:56:25
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: 19 år och snart mamma till 2. <3

Jösses, jag kom på att jag fortfarande inte har hunnit säga grattis till er dotter!!! :) Så stort, stort, stort grattis i efterskott! :) <3 Overallen tror jag är från Kappahl då dom har "Newbie" kollektionen. :) Kram! <3

2013-01-07 @ 14:57:49
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se
Postat av: emma

Hej, tack för en underbar blogg. Har lite frågor angående gbs, och hur du blev behandlad och så. Kan man maila dig frågor, om det är ok och du vill svara? Undrar även vårt du har köpt dina söners borg? Och även var båten är ifrån, vilka märken har leksakerna. Har själv letat men ej hittat! Kram Emma, mamma till tre :)

2013-01-07 @ 15:11:06
Postat av: Johanna

Ang kommentaren du svara på här i inlägget..
Tänkte bara hjälpa till lite, det står newbie på den vita overallen. Det är kappahls egna serie på en del av deras kläder för dom minsta :-)
Ha det bra!
Kram

2013-01-07 @ 16:18:15
Postat av: Anonym

man kan inte se bilderna.

2013-01-07 @ 16:46:55
Postat av: freja

Overallen ni pratar om, det står Newbie på och det märket har dom på kappahl! :)

2013-01-07 @ 17:08:47
Postat av: Caroline

Haha, vad kul! Jag e exakt likadan...möblerar om och rensar ut i saker! Ända sedan jag var liten berättade min mamma att jag alltid möblerde om och rensade ut bland mina grejer haha..men visst e det roligt att möblera om och skönt att rensa ut :-). Blir ju som nytt :-)

ja, jag brukar oxå försöka vara nyttig på vardagarna o sen kan man äta "osunt" på helgerna. Men du e så fin i kroppen. Man kan verkligen inte tro att du har 5 barn. Du ser verkligen ung och fräsch ut. Jag nlir snart 29, men du ser ut som max 24 år! Du har fått bra gener ;-)

Ha en fin kväll!!
/Caroline

2013-01-07 @ 17:10:33
URL: http://www.isflinga.se
Postat av: Nina

Hei!
Har dere det bra?

Jeg bare lurte på hvor stor leiligheten deres er og hvor mange soverom dere har?

Nina

2013-01-07 @ 18:33:16
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Camilla ♥ BF13

Jösses vad du hinner med mycket :D Trots en liten. Hoppas verkligen att jag orkar vara lika effektiv :D

2013-01-07 @ 18:47:13
URL: http://mirabilibus.blogg.se/
Postat av: Mummu

Hej Satu. Alla rummen ser jätte fina ut, bätre att inte ha sängen under föstret👍pussa alla barnen från mig. ❤❤❤❤❤Rakastan. 😊

2013-01-07 @ 20:11:09
Postat av: Nina

Svarer tilbake her:)
Vi bor i en rekkehusleilighet som er ca 100-110 kvadratmeter.
Vi har to etasjer men bare tre soverom,skulle gjerne hatt et soverom til.
Kjøkken,stor stue,stor gang,bad og bod.

2013-01-07 @ 20:39:28
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: kaffehörnan

Vilken underbar header att komma in till
Den är pigg och färgstark

Jag mår bara bra, ska snart duscha sen ner i stan
Vilket fint sagorum

2013-01-08 @ 11:20:15
URL: http://www.kaffehornan.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback