Mittt på natten :)

Det är mitt på natten, klockan är 02:20 och lilla Törnrosa har vaknat och vill ha mat. Nu. Så här ligger vi, hon snuttandes vid bröstet och jag med mobilen. När lill-sessan är klar är det dags för lite ersättning och blöjbyte, sen sover vi gott igen.

Nyss när jag tassade iväg till toan hörde jag ljud från Jonathans rum. Är han vaken!? Vet han inte vad klockan är....? Jag stod bakom hans dörr och lyssnade- grabben ligger och sjunger finska jullåtar för full hals "kaikki väki nukkuu, väääkiiii nuuukkuuuu- tip tap tiptap tipetipe tiptap" (=midnatt råder)
Jag ler för mig själv och går på toa, när jag kommer tillbaka har han ändrat till en annan jullåt, han verkar köra varje låt han kan. Min älskade go' unge!

Våra barn älskar verkligen att sjunga.
Efter att jag lagt Bessa på kvällen hördes hon en låång tid efter när hon sjöng högt med sin vackra röst (<--- måste ha ärvt från sin pappa ;-) ) Hon " sjöng"- "Give it to me baby, aha aha!" (kommer ni ihåg den låten? Pretty fly for a white guy)
Haha... Hon e rolig hon!
Eehh... Andres brukar sätta på den låten när dom har disco! ;-)

Nu har Olivia snuttat klart..
Finns det något mysigare än att ha sin alldeles egna älskade lilla bebis tätt intill sig? Få dofta in den goa baby lukten, smeka och pussa på de gosiga mjuka kinderna, hålla den lilla handen, klappa troll-håret... Kan inte titta mig mätt på denna underbara lilla människa som sover så tryggt och belåtet här bredvid mig.

Olivia- jag älskar dig så obeskrivligt mycket. Jag är så lycklig och stolt att just du kom till våran familj, Du betyder så mycket för oss alla, du gjorde våran familj komplett. Jag älskar dig!

God natt, min skatt.

(P.S Ok, nu har denna familj blivit helt knasig. Nu när Jonathan har tröttnat på sina julsånger och äntligen somnat om, så ligger Andres och ASGARVAR i sömnen...wtf?)

God natt allihopa! Nu ska vi sova.


Kommentarer
Postat av: Camilla 32 år & 9 barnsmamma

Hahaha det låter som ni e en underbart rolig familj :-D
Mvh camilla

2013-01-06 @ 04:15:16
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Karolina

Haha vilken rolig natt!

2013-01-06 @ 08:25:56
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Ceci

Du har en underbar blogg och jag blir alltid glad när man tittar in. Roligt att du skriver som en dagbok det gör jag också på min blogg. Som läsare är jag trött på alla mammabloggar som skriver om sin vikt och hur fort de ska gå ner. Tycker det är ointressant så din blogg passar mig perfekt. Ha det bäst! Kram

2013-01-06 @ 09:45:19
Postat av: -Santsu-

Ei sulla ainakaan oo tylsää öisin,hahaa!! Meillä toi sama biisi mitä kerrot Bessan laulavan niin on kans iso hitti... Laitoin kesällä videon faceen kun toinen kaksosista lauloi ja rummutti sitä.

2013-01-06 @ 13:32:56
Postat av: Caroline

Det e såå gosigt att ligga och lukta på sin bebis. De doftar så gott! Vet inte ibland hur jag ska sluta "bli färdig" med barn. Har ju 3 nu..kanske blir det en nr 4...vill ju uppleva allt igen!! Är Olivia er sista?...eller ni vet inte?
Hoppas ni haft en fin helg!!

Tack för infon om "hjärt lyktan". Min är på väg på posten nu som jag beställt :-D

Kram/Caroline (mamma till 3 flickor)

2013-01-06 @ 18:11:03
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ BF13

Åh vad jag längtar efter att få snusa på min lilla gosse <3.

2013-01-06 @ 20:28:03
URL: http://mirabilibus.blogg.se/
Postat av: Camilla ♥ BF13

Tack :) Ja nu längtar man riiiktigt mycket! Mår huuur bra som helst :D

Hur mår du själv? Massor att göra om dagarna eller du hinner ta det lite lugnt emellanåt?

2013-01-06 @ 21:08:37
URL: http://mirabilibus.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej :)

Natt mys är det bästa som finns :) !! Älskar dom små stunderna när man kan bara ligga och mysa med en liten baby i armen :)

Avundas som bara den men här är baby fabriken stängd :)

Vår små är 4 år och dom stora är 12 och 8 år :)

Hoppas ni haft en underbar helg

Hej hopp

2013-01-06 @ 21:18:52
URL: http://www.filligarna.bloggplatsen.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback