Drama in the Gonzalez casa

Hej fredag! 
Det är alltså fredag idag (igen)  vilket betyder att barnen vart lediga från dagis. Idag har vi inte gjort så värst mycket, vi har vart på Port73, handlat och så fick barnen leka på lekhörnan en stund. Jag kikade in på min absolut bästa favorit inrednings affär- In & Finn och hittade lite grejer som jag skulle ha velat ha med mig hem... men jag tyglade mig!
Eller rättare sagt- jag skulle ha lite betänketid, så kanske, bara kanske jag går tillbaka dit imorgon. Hoppas bara att det finns kvar...
 
Danilo fick ett sånt där härligt utbrott inne på fiket i port73, ni har säkert vart med om det ni också, han slänger sig och skriker och skriker och alla tittar. Härligt! Man säger åt honom och då blev det bara värre- Man försöker undvika honom och det blir bara ännu värre. Så det var bara att åka hem. När vi kom hem så fick han gå in på sitt rum, meningen var att han skulle vila en stund, för det blir alltid gnälligt när dom är trötta. Men han hade för sig andra ideér för jag hörde ju honom styra upp med sina leksaker därinne.
Jonathan, Nicole och Vanessa var inne i Nicoles rum, tjejerna sminkade sig och Jonathan tittade på Pippi.
Jag bad dom vara lugna, men ni vet hur det är- det funkar i sisådär 2 minuter och sen är det fullt ös igen. Dom sprang mellan Nicole & Vanessas rum och stängde (small) dörrarna efter sig och skrattade.
Efter en liten stund hörde jag Nicole gråta- hon kunde inte komma ut ur sitt rum. Greate... Hennes dörr har krånglat jätte mycket, rätt som det är så "låser" den fast sig på något sätt, så det går inte att öppna den fast den är olåst. Samma sak hände nu, men nu var skillnaden att det inte gick att öppna- inte ens efter några försök.
OK... Jag är ensam hemma med alla barnen, och jag får inte upp dörren. Jag pratar lungt med Nicole på andra sidan så att hon ska hålla sig lugn, det här var ju inga problem alls ju. Jag gick igenom verktygslådan och försökte lirka in verktyg efter verktyg mellan dörrkarmen, men det hände absolut ingenting. Jag ringde till Andres och frågade hur jag kunde öppna den och han sa att jag får bryta upp dörren helt enkelt. Det gick inte! Som tur var så ringde Anna och frågade om dom kunde komma förbi, och jag tackade gärna JA!
Jag gick till balkongen och försökte få Nicole att öppna den lilla fönstret så att jag kunde ta mig in den vägen. (dubbelbalkong) Men hon kunde inte, den sitter hårt.
Äntligen kom Anna och hjälpte till, och det gick inte då heller. Då ringde Andres som sa att han har vänt hem från stan.
Nicole var inne i sitt rum, ledsen men ändå lugn. Tror att det hjälpte mycket att någon kunde stå på balkongen och se henne hela tiden.
När hon hade vart inlåst i en kvart så fick Anna äntligen upp dörren! Phew! Tack!          
Sen kom Andres hem och tog bort hela låskistan från dörren så att det inte kan hända igen om dörren råkar stängas.                                                                                                                     
Cheez vilket drama! Ja, alltid händer det något här hemma.
Vanessa gick runt där och tömde sin byrå med koftor som hon klädde på sig med så att hon inte skulle frysa när hon gick till balkongen och knackade på Nicoles fönster. Hon såg ut som en uppstoppad clown med sminkningen som hon höll på med innan.
 
Nu har vi suttit och tittat på Gladiatorerna, Jonathan ville gå och lägga sig (självmant!) och Danilo tvärslocknade på soffan tillsammans med Vanessa. Nicole gillar inte att somna på soffan, så hon kämpar alltid emot sömnen, men när det blir för tungt så ber hon mig gå lägga henne. Jag är likadan, jag vill inte heller sova på soffan, jag älskar min säng för mycket för det. 
 
Imorgon är det lördag, jag och Olivia ska på fest hos min syster. Måste gå igenom garderoben sen, för det finns en klädkod, och det är färgen rosa.
 
Nu kom Andres hem, vi ska kolla på film.
Risken är stor att jag slocknar på soffan ändå... (fast jag hittar alltid till min säng sen ändå)
 
Ha en underbar helg!
 
(badbilder på Olivia, Danilo & Jonathan)
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ BF Maj

Oj jösses sicken dag :P Fullt upp!!

Sv: Ja den växer som bara den :) Vissa dagar mår man bättre än andra :)
Idag har jag mått kanon hela dagen medans igår och natten här i mellan har varit kassa.... Men som tur är så är det dom bra dagarna som leder :D

2013-01-25 @ 23:19:22
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Helena H

Men usch vilken jobbig situation!
Duktig tjej som inte fick panik därinne. Och du med!
Kram från Söderhamn

2013-01-27 @ 23:00:36
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback