BVC med Olivia

Idag har vi vart på BVC med Olivia- det var dags för en viktkontroll igen.
Jag var inte orolig över hennes vikt, jag är bara trött på allt hets om vikten.. 
 
Hur som helst så går hon spikrakt uppåt i både vikt och längd! 
 
(Olivia 3 veckor, 1 dag)
 
Längd: 50.5 cm
Vikt: 3 kg- prick
 
Så hon har växt 1 cm sen förra veckan och gått upp ca. 300 g.
 
Jag frågade också om hennes magknip, om det kan vara något jag ätit/druckit.
Japp, mjölk kan vara boven. Jag dricker ju varm choklad dagligen, och ofta också yoghurt. Det skulle jag sluta med för att se om det är det som orsakar hennes magont. Vi skulle köra uteslutningsmetoden. Men det är inget som säger att hon är allergisk mot mjölk, absolut inte, sa hon. 
 
Jag tror inte att hon blir mätt av min mjölk, ju större hon blir, desto mer behöver hon äta och min mjölk hinner inte med. 
 
Den här babygungan är superbra, den har olika hastighet som den gungar på, man kan välja olika melodier och den motverkar kolik. Hon blir lugn av att sitta där, och så slipper man bära med henne precis överallt... 
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Har inte varit inne här på länge, så GRATTIS till fina Olivia!!!

2013-01-10 @ 16:48:27
URL: http://honeybuns.blogg.se
Postat av: Madde

Hej tjejen, skriver med en hand så jag kan inte skriva glada gubbar hihi... har sovande bebbar på mig. Vill bara skriva om magknipen. Vår lilla sessa har haft så ont och har ännu till och från. Vi provade allt, men inget hjälpte. Det växte liksom bort mer och mer. Har varit himla tufft mellan varven så jag vet hur du har det. Stor varm kram

2013-01-10 @ 17:14:55
URL: http://www.maddeocherik.wordpress.com
Postat av: Nina

Lille søte:)

Ha en fin kveld!!

2013-01-10 @ 22:06:35
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Ullis

Amma amma amma och amma mer. Det är mitt råd för att öka mjölkproduktionen. Desto mindre du ammar desto mindre mjölk blir det.

2013-01-11 @ 12:09:28
Postat av: Carol

En till fembarnsmamma från handen här.. Mina tre minsta hade alla problem med magen och det enda jag inte provade var nog att byta märke på ersättningen. En kompis till mig provade det och magen blev hur lugn som helst! Alltid värt att prova!

2013-01-12 @ 07:01:35
Postat av: Erika

Hej gumman! Så fina bilder du lagt ut!! Ju mer du ammar ju mer mjölk får du. Alva och Tor hade magknip och det tror jag beror på att jag drack mycket dryck med kolsyra i.. bubbelvatten och även kaffe och choklad. En kväll hade jag ätit jätte mycket mörk choklad och hon skrek och kräktes en hel kväll. Hoppas det blir bättre och att du orkar kämpa på med amningen. Det är ju ett super bra skydd mot alla sjukdomar. Helst när du har dagisbarn. Tor och Alva bråkar varje dag, typ som dina killar gör med varandra. Puttas, gråter, sliter ochskriker. BLir tokig. Hoppas det går över snart. Kramar

2013-01-12 @ 19:42:25
URL: http://lillaica.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback