I ♥ SHOPPING

Det är ingen nyhet att jag älskar att handla barnkläder, det är bland det absolut bästa jag vet.
 
I torsdags gick jag & Snuttisen till Handen med Mummu för att handla mockasiner till barnen som dom ska ha på dagis.
Hittade till slut 4 par, men väl hemma visade det sig att tjejernas mockasiner var alldeles för små, trots att det var både 1 och 2 storlekar större än deras skostorlek.
Köpte även ett par tights till Nicole och tröjor åt båda tjejerna. Och så skulle jag köpa nya örhängen åt mig själv eftersom jag fått ge i stort sett alla mina till tjejerna, för ett tag där så tappade dom sina örhängen jämt. Jag passade på att köpa varsina par örhängen till tjejerna också, eftersom det var en så bra deal, så nu har vi tjejer likadana .
 
Jag höll på riktigt att bli smått galen i affärerna, det har kommit in sååå mycket fint!!!! Hittade en massa jag ville köpa, men jag tyglade mig.... Svårt, but i did it!  Så många fina mössor (till våren), badkläder, hoods, tröjor, klänningar, byxor..... aahhh. Jag hittade för ovanlighetens skull en massa fina kläder till mig också, men köpte inget...  Får bli en annan gång.
 
Senare gick vi och lunchade ihop och hade mysigt. Älskar att vara med min Mamma! 
 
I fredags delade vi upp oss. Mummu hade pratat om hur hon ville ta med sig tjejerna och gå och bada och att hon nästa fredag skulle ta med sig grabbarna. (jag fick inte vara med, det här var en Mummu-barn sak) Men eftersom Nicole hostade så mycket där i torsdags så fick hon skippa det. Vanessa och Danilo följde med Mummu och bada.
Vilken tur att vi inte hade sagt något om det här för barnen innan, annars hade det blivit ett jäkla liv att inte Nicole fick följa med, eller Jonathan. Nu gjorde vi det som en överraskning, Mummu kom och hämtade Bessa & Dano, jag smög med deras badväska och sen berättade hon det för dem när dom var på väg till Torvalla. 
Jag har lärt mig att man inte ska säga för mycket till barnen i förväg, för vad som helst kan hända och då blir det ett jäkla liv om det blir ändrade planer. Och så slipper man en massa tjat om "när ska vi gå"  Roligare med överraskningar här och där.
 
Jag, Nicole, Jonathan & Olivia åkte med bussen till Handen, vilket dom tyckte var jätte roligt, så roligt att Jonathan inte ville kliva av bussen... Sen sa han det om och om igen "Rooooliiiigt åka bussen Mamma". 
Vi var iväg och bytte tjejernas mockasinerna och köpte andra.
Köpte även en hoodie till Nicole som jag fick bra rabatt på.
- Jo! Jag har lärt mig en annan sak också! (tjena, det tog bara ett tag att fatta det...)
Men det att jag inte behöver alltid köpa något till tex båda tjejerna. För så har jag gjort förut. Tex om jag ska köpa ett par tights till Nicole för att hon behöver det så har jag köpt till Bessa också, så att inte hon ska bli utan, fast hon har en massa tights. Det har jag slutat med nu. Jag behöver inte köpa till båda varje gång. Och att jag inte ska köpa likadant till dem. Jo, ibland kan jag göra det om båda tycker om samma plagg, men annars kan dem ha olika färger. Det är ganska onödigt att köpa prick likadana eftersom Olivia kommer att ärva deras kläder sen, och så ska hon ha dubbla uppsättningar. Haha, va rörigt det blev nu.
 
Mockasiner till dagis (blev väldigt poppis här hemma hela helgen)
 
Tröjor till Nicole & Vanessa (från H&M)
 
Örhängena
 
Hoodie & tights till Nicole
 
Många har frågat mig om det här med kläder, speciellt till Danilo & Jonathan som är identiska tvillingar.
Jag gillar att köpa likadana kläder till dem. Fast jag är mer inne på att köpa likadana, men olika färger, eller olika motiv, men att dom ska matcha ändå. Dom är olika individer, (jag veeeeeet mamma maffian) men för det kan man ändå gilla likadana kläder.... Dom kan te x ha likadana byxor, men annan färg på tröjorna eller tvärtom.
Jag gillar det, sådetså.  Och ja- jag tycker att det är viktigt att barnen har på sig fina kläder.
(jag menar- vem köper fula kläder till sitt barn? Smaken är som baken, något som jag tycker att fint kanske du tycker är skitfult.) Huvudsaken är att barnen har på sig hela och rena kläder. Hur dom ser ut efter dagens slut spelar ingen som helst roll för mig, dom kan alltid tvättas, men på morgonen när man sätter på kläderna så ska dom vara rena.
 
Så. Nu vet ni var jag står med den saken.
 
Tack till min Mamma för baddagen! Dom hade haft jätte roligt och berättade hur dom vågade hoppa i mellanbassängen och att dom åt hamburgare med pommes. En toppendag! Rakastan!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Örhängen????? Till sådana små barn

Svar: Öööhm.... Ja.
Me & My Baby Dolls

2013-02-25 @ 11:55:50
Postat av: Mari

Men Åhhh! vad gulligt.
Kram!

2013-02-25 @ 12:49:16
URL: http://publishthem.blogg.se
Postat av: tyglina

Blev full i skratt när jag läste detta om att inte tala om allt till barnen innan det är dags efter som det kan hända sååååå mycket på väg och det blir sånt liv om det itne inträffar... är av samma åsikt men jag har tyvärr nära och kära som inte har fattat detta så de måste promt berätta allt till barnen ibland måander i för väg... och gissa vem som får höra tjatet och sedan ta striden när det inte kan inträffa... börjar bli riktigt sur på det men det är inte mycket jag kan göra åt det för mina nära och kära kan absolut inte fatta problemet... :) Tack för att jag fick gnälla :) ha det gott.../Tyglina

2013-02-26 @ 10:39:12
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback