Fina, fina Danilo & Jonathan ♥♥

Mina fina fina Danilo & Jonathan. Vad jag älskar er mina Prinsar. Jag blev bönhörd när ni kom till.
Jag kommer ihåg hur jag jämt önskade mig just tvillingar. Jag skrev det överallt och jag önskade mig det.
Det var helt ofattbart att jag fick det. En önskedröm.
 
Jag läser en bok som heter "The Secret/Hemligheten" har ni läst den? Den handlar i stort sett om tankesätt, om att man kan nå det man vill ha, man kan få det man vill bara genom sitt eget tänkande. Tänker du negativa tankar- får du negativt tillbaka.Tänk positivt, så får du något positivt.
Det slog mig att det stämmer nog ganska bra. Jag som gick och önskade mig och hoppades om att någongång i mitt liv få tvillingar, fast det kändes som en omöjlig, onårbar dröm (speciellt eftersom vi inte har tvillingar i varken min eller Andres släkt) och efetrsom jag då redan hade problem med att bli gravid.
Men jag fick dom underbaraste tvillingarna man kan få. Kanske med hjälp av just "Hemligheten"?
Ni som inte har läst boken, gör det! Så kanske ni förstår bätte hur jag menar.
Det är inte bara önsketänkande. Jag har inte läst så mycket i boken ännu, men jag kan ju lägga in några meningar här och där, så att ni också kan ta er an "Hemligheten".
(Just nu tänker jag och önskar mig och min familj, släkt och vänner god hälsa och stora rikedomar och lycka) kanske jag blir miljonär imorgon. Hahah...
Men på riktigt, det är galet vad ditt tankesätt kan göra för dig.
 
Jag blir så varm om hjärtat när jag ser på mina barn. Dom är riktigt riktigt (RIKTIGT!) jobbiga ibland, men dom är också väldigt fina. Jag är så stolt över att få vara deras Mamma. In good and in bad days.
 
Danilo & Jonathan gör otroliga framsteg nu. Dom är superduktiga utan sina blöjor,dom går på pottan eller toan utan att vi behöver säga till, gör både # 1 och 2. Snart kan vi ta bort blöjan på natten också, så duktiga är dom.
Dom har börjat klä på sig själva och vill göra i stort sett allt själva. Mina bebisar är inte så små längre.
 
 
Och Danilo har blivit en riktig gentleman. Han märker de små detaljerna och är generös med sina komplimanger.
Han märker direkt om vi har något nytt här hemma och säger "Ooo va fint Mamma! Nya" Och han märker om jag har något nytt på mig, eller bara har en annan färg på tånaglarna. Eller om jag sminkat mig lite annorlunda "Åh va fin du är Mamma!" Så omtänksam.  Och så kommer han ofta och kramas eller ger en puss på bara förbifarten. Och så säger han jämt "Älskar dig".
Mammas fina ögonstenar. Dom kommer att bli riktigt bra äkta makar till några lyckliga tjejer en vacker dag. 
 
Den här bilden blev riktigt bra tycker jag. Den ska jag nog skicka till tidningen när dom fyller 3 år.
 
 

Kommentarer
Postat av: vecca

Hej, tävla gärna om valfritt paket namnnappar hos mig :)
http://www.nattstad.se/vecca?id=6918694

2013-02-16 @ 18:59:08
URL: http://www.nattstad.se/vecca
Postat av: Camilla 32 år & blivande 10 barnsmamma

Min dröm är oxå att få tvillingar:-D
Min sista chans nu men tror inte der blir det..
Jag har ju ärftligheten..
Man borde väll känna det då ,eller gör man inte det?
Jag kommer inte sluta hoppas förens efter UL ..
Annars får väll barnen kandke tvillingar..ler..

2013-02-16 @ 20:39:27
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Helena H

Vad roligt när de märker förändringar, och säger fina kommentarer!
Tror du har helt rätt att de kommer bli bra killar/män när de blir stora.
Både söta, fina och helt underbara!
Ha det bäst
Kram från Söderhamn

2013-02-16 @ 22:11:28
Postat av: Fia

Tröjorna kommer från hm, riktigt fina =)

2013-02-16 @ 23:44:51
URL: http://sofsan.se
Postat av: Mari

Jag har två tvillingfarbröder och två tvillingfastrar i samma familj dvs pappas syskon. Jag hade hoppats på tvillingar. Vilken tur du har.
Förresten! får jag rekommendera din härliga blogg på min blogg?
Kram!

2013-02-17 @ 00:22:25
URL: http://publishthem.blogg.se
Postat av: anonym

Det är inte snällt mot våra barn att bestämma åt dom, att bara för de är flickar ska de ha rosa, och för att de är pojkar ska de bära blått. Inte heller att pojkar bara blir kära i flickor och att flickor bara blir kära i pojkar.
Släpp barnen fria för guds skull!

Svar: Jag bestämmer inte åt dom, men den är väl inget som man går och önskar sina barn att dom ska bli kära i samma kön? Självklart skulle jag älska mitt barn lika mycket oavsett vem dom blir kära i, men det är inget jag går och önskar mig. Våra barn får ha på sig blått och rosa, oavsett kön. ;-)
Me & My Baby Dolls

2013-02-17 @ 15:49:21
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Tack snälla!!
Jo det är ju faktiskt så det är även om det inte känns så när man väl är där..
Det är 4 år sedan jag lämnade det nu.. Ibland känns det som en evighet sedan och ibland som igår..

2013-02-17 @ 19:40:33
URL: http://carrosungar.blogg.se
Postat av: Cissi

Världens sötaste grabbar :)

2013-02-18 @ 10:27:32
Postat av: anonym

Tack för svar!
Men jag undrar, varför önska varken eller åt sina barn?

Svar: Man önskar väl det bästa åt sitt barn?
Me & My Baby Dolls

2013-02-19 @ 00:06:16
Postat av: anonym

en människas sexuella läggning kan varken vara bättre eller sämre, och ingenting en bör värdera.

2013-02-19 @ 17:45:31
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin, Wilton & Alwida

Läste att du skrev att du hade svårt att bli gravid.. Har du ätit hormontabletter för att kunna bli gravid eller har du lyckats bli det ändå? Kram

2013-02-19 @ 19:14:26
URL: http://elwiz.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback