En liten Paus & Ankdammen ♣

Huhuu!
Tar en paus här i städandet. Vi har ätit lunch och nu ligger Jonathan & Danilo i sina egna rum och sover (hoppas jag)
Nicole & Vanessa leker i Nicoles rum där jag har byggt två st kojor åt dem. Dom tycker att det är kul när jag byter sängkläder, för då får dom ta ner madrasserna och hoppa.
Minns ni i förra inlägget när jag skrev att Olivia somnade äntligen i babygungan? That didnt last for long, direkt när jag ställde mig upp så vaknade hon och var ledsen. Så jag har fart runt här med henne i bärrselen och städat och fixat och donat- då har hon vart nöjd. Jag la ner henne igen för 2 minuter sen, för hon somnade i min famn, vi får se hur länge hon sover nu.... Igår var hon vaken 6 (!) timmar i sträck- vilket aldrig hänt förut med den lilla sömntutan.
 
Eftersom jag inte får dricka PowerKing nu när jag ammar så har jag tagit mig en kopp kaffe. Jag gillar egentligen inte kaffe så värst mycket, men jag tar en kopp då och då för att jag inbillar mig att jag blir sååå mycket piggare av det. Den smakar gott idag faktiskt, med lite mjölk och socker. Hur dricker ni eran kaffe?
 
Här tog jag en bild precis när tjejerna leker i Nicoles rum i kojorna =)
 
Och Nukke som apar sig...
 
 
Jag passar på att lägga in bilderna från ankdammen också! (medans jag har händerna fria)
 
I måndags efter dagis (< --- Ja, jag vet fortfarande att det heter förskola) mötte vi upp Mummu & Puua och gick iväg till ankdammen. Det var kallt så vi var inte så värst långvariga.
Puua & Mummu hade med sig en massa bröd som dom matade ankorna med medans denna mamarazzi fotade lite här och där.
 
Vi möttes av ett stort gäng med ändar!
 
Bus i blicken?
 
Puua visar hur man kan jaga dom...
 
Snuttisen ligger varmt och ombonat i sin vagn...
 
WoHoo, jag är också med på bild!
 
Visst var den här bilden fin på Besoliina? (kärt barn har många namn?)
 
Danilo spelade tuff och försökte kasta snöbollar på "ankorna"...
 
Han blev en liten kyckling sen när dom inte var rädda för honom, så han sprang med sin lilla snöboll 
 
Mysigt var det iaf. Fast det var kallt.Efter det gick vi hem till Mummu & Puua för lite varm choklad och bullar. 
 
Olivia får vänta med att äta bullar ett tag, så hon passade på att sova lite istället.
 
Dano skulle aldrig missa tillfället att äta bullar, han försäkrade sig om att han var först (och sist) på plats.
 
Brorsan Jonathan satt och pillade med hörlurarna och Puuas mobil. Han vill alltid se på Pippi.
 
Helt inne i Pippi filmen...?
 
 
Nu blev det långt, orkade ni läsa ända ner hit?
Fler inlägg kommer inom kort.
 
Ha en toppenfin helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag minns när vår dotter var så där liten. Saknar det så mkt även om jag njuter jämt med henne och allt hon förmått.
Ha en underbar dag.

2013-02-15 @ 15:46:34
URL: http://publishthem.blogg.se
Postat av: Cassie

SV: Ja visst e den :)

Vill bara tipsa om min lilla origami blogg www.tredorigami.blogg.se

2013-02-15 @ 16:40:07
URL: http://luciferz.blogg.se
Postat av: ERIKA ENROTH

Huiuu!!! Det ryser i hela mig.. jag har sådan fobi för fjäderfän! Så det va riktigt jobbigt o bläddra o läsa å se bilderna här ;) haha!

Ja visst blev det fint! =) Trevlig kväll på er! :)

2013-02-15 @ 18:29:01
URL: http://erikaenroth.com/
Postat av: Karolina

Fina bilder :)

2013-02-15 @ 21:38:35
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Louise

Vad mys...men inte med snön...
Älskar själv att gå i pildammarna här i Malmö och mata ankorna(eller ska man säga måsarna och gässen)på sommaren.
Tack och lov börjar det att töa här nere nu.
Dagis hit och förskola dit...i folkmun heter det nu och kommer alltid att göra dagis...jag säger dagis för så hette det när jag växte upp(känner mig gammal ;-)).
Nu ska jag själv blogga lite om denna otursdagen.

Ha en bra kväll.
Kram från slaskiga Malmö

2013-02-15 @ 22:05:23
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Petra

Härliga vinterbilder!

2013-02-15 @ 22:26:36
Postat av: Emma

haha gud så söt mössa Olivia hade på sig:)

2013-02-18 @ 17:47:00
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback