Santa was in da house!

Inatt har Jultomten varit här hemma hos oss, druckit upp mjölken och ätit pepparkakor.
Och lämnat en jätte massa med paket! har vi verkligen varit så snälla??
 
Vi vaknade klockan 8 (!) imorse och fick gå in och väcka Danilo & Jonathan för att berätta att Tomten har varit hos oss.
Barnen var helt förvånade över paketen och undrade nog lite själva om dom vart sååå snälla, haha...
 
På natten...
 
Glada barn på morgonen! ♥
 
Jag hann visst inte ta så många bilder, då det var jag som delade ut paketen.
Olivia var inte ett dugg intresserad av sina egna paket, hon gick runt här med en bit snöre och lite papper att prassla med. Syskonen hjälpte henne senare med hennes paket.
Jädrans massa papper att skräp har vi att slänga senare, och vilket jobb det är att få ut alla leksaker ur kartongerna?Smiley
Det blev en massa fina paket och jag är mer än tacksam. verkar som att även jag varit riktigt snäll i år! ♥
 
mer bilder på alla saker kommer säkert imorgon när ungarna faktiskt hinner leka med allt.
Nu är det lite sisådär, tjejerna har iaf fått lera i present vilket dem har bakat med under morgonen. Danilo & Jonathan har mest kört runt i sina racerbilar.
Nu har vi badat, ätit frukost, fixat flätor på flickorna och tagit fram dagens kläder.
 
Om en timme ska vi vara hemma hos min älskade syster Karolina för att fira jul med min sida av familjen.
På kvällen ska vi vidare till Fittja där vi ska fira tillsammans med Andres sida av familjen. Dem är katoliker, så där börjar julfirandet först på kvällen.
 
Nä nu måste jag sätta fart med att packa skötväskan, måla naglarna och göra iordning barnen.
Olivia är snorig och ligger och sover nu.
 
Jag är verkligen så tacksam. För allt. För min familj, nära och kära, att alla får vara friska.
Även tacksam för er, läsare. Tack för att ni finns. Mina vänner. ♥
 
Jag hoppas verkligen att ni får en underbar Jul med en massa god mat (och en rik tomte, thihihi) och en massa massa julglädje. Ta vara på varandra.
 
Love you´s! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

God Jul på er.

2013-12-24 @ 21:34:02
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Anonym

Härligt! Här sover 3 lyckliga barn o en glad baby (som så klart inte fattade något av julen, men glad ändå). Det är så roligt att se dem öppna sina julklappar. Men hur firar ni? Öppnar ni alla klappar redan på morgonen? Våra barn får ett paket per man under granen på morgonen o sedan kommer julgubben på kvällen. Han hämtar alla paket men delar bara ut en säck o resten delar vi ut. Hade gärna haft de flesta paket under granen men barnen är för små för att orka vänta till kvällen :) Roligt att höra hur andra gör med sina klappar.

2013-12-24 @ 21:46:44
Postat av: Esmeralda

God jul!

2013-12-24 @ 22:05:12
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se
Postat av: Anonym

Gud vad roligt för alla barnen! Hoppas de blev nöjda med sakerna! Hugo Rosas skrev en sak i sin blogg som fastnade, och det är att barnen får avsmak genom att glömma vad de får och istället börja räkna vem som fått flest paket. Sen vill de bara ha mer och mer och vill aldrig att det ska ta slut. Har du någon gång känt att det är så hos er?

Jag har själv inga barn, och vi firar inte heller jul för vi tillhör en annan religion (dock kommer jag när jag blir äldre fira jul med mina barn så de inte ska bli ledsna), men jag håller med det Hugo skrivit. Jag förstår att det enkelt kan bli så med barn, att de tar sakerna de fått för givet. Därför kanske man inte borde ge så mycket, utan ge dem ett par saker var som de kan uppskatta och använda sig av. Förvisso så är det ju så att man skämmer bort sina barn extra på födelsedagar och julaftnar, men det är också bra att tänka på att det inte blir för mycket så de blir otacksamma i slutändan (absolut INTE för att jag tror dina egna barn blir så) - utan det är bara en tanke som jag jättegärna vill veta vad du tycker om.

God jul och gott nytt år till hela familjen

2013-12-25 @ 00:53:24
Postat av: Sandra

så mysigt det ser ut med alla paket =) smart att öppna allt på morgonen, här öppnades dom kring 13. men att öppna på morgonen vore ju det smartaste när man har småbarn =) Hoppas resten av julafton var trevlig <3

2013-12-25 @ 11:54:10
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Caroline

Så ni öppnar på morgonen :). Kul att alla gör lite olika :-)
Vi firar hemma först och öppnar inga klappar förrens efter vi ätit julmat (ca runt kl 4) och då kommer även "tomten" hehe. På julaftonsmorgonen får de en paket i strumpa på sängen. Sen framåt kvällen åker vi till mannens bror ( de är också katoliker) och firar där med hans familj och en till tomte och paket så det är intensivt, men kul!! :-D

2013-12-25 @ 13:09:59
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Matilda 17 år och rullstolsburen

Hah ojoj så mycket julklappar! Härligt!

2013-12-25 @ 14:25:35
URL: http://skogsrusset.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback