♥ Olivias 1-årsfirande, del 1 ♥

F*n!
Jag skrev precis detta inlägg helt klart och så hände det något och allt bara försvann!!!
Jaja, på´t bara igen, men lagom surt.........Smiley
 
Igår firade vi Olivias 1-årsdag, fast hon fyller år först på torsdag. (19/12)
Vi tänkte att folk säkert har en massa att göra helgen innan jul, så vi höll det redan denna helg.
Jag får dela upp detta med två inlägg eftersom jag tog så himla mycket bilder. Smiley
 
Gullungran Danilo och Nicole inväntar kalasgäster...
 
Vanessa gick runt och undrade när hennes dagiskompisar skulle komma. Försökte förklara att det är Olivias kalas, men jag tror inte att det gick in riktigt... Smiley
 
Olivia var mycket imponerad av ballongerna som Andres hade hängt upp på taket i köket.
 
Kolla vad förvirrad hon ser ut, hahah...
 
Sem började kalaset när gästerna började dyka upp.
Olivia satte sig på golvet och skulle öppna sina paket.
Hon var jätte förvirrad och visste inte riktigt vad hon skulle ta sig till, hon har ju aldrig fått öppna paket innan så hon visste inte hur eller vad man skulle göra. Som tur var hade hon mycket hjälpsamma storsasyskon som mer än gärna hjälpte henne med det.
 
Det här var nog hennes bästa present. Våran lilla chokladtjuv fick choklad! Smiley
 
Hon hann knappt öppna och upptäcka vad hon fick för saker innan nästa paket las under näsan på henne.
 
En ledsen liten Snuttis med krokodiltårar och allt.
Hon skulle öppna ett paket och Bessa ville hjälpa till, så hon råkade boxa henne på pannan...Smiley
 
Hon har utforskat sina nya leksaker idag och tycker om dom jätte mycket. ♥
 
Dags att sätta sig vid kalasbordet!
Såklart sjöng vi för henne på alla tre språken- finska, spanska och svenska. Smiley

Hon var fortfarande lite förvirrad och fattade nada. Tittade storögd på alla som samlats omkring henne...
 
Vi har övat på att blåsa ut ljus, men det var inget som intresserade Snuttisen denna dag, så Vanessa hjälpte henne med det.
 
Barnen åt snabbt och hade bråttom från kalsbordet.
Till slut var det bara lilla Olivia kvar.
Mitt hjärta gick sönder lite när jag tittade på denna bild....
Våran lilla Snuttis. Alldeles ensam vid sitt kalasbord.
 
Det gör lite ont i mammahjärtat att se den bilden. Lilla bebis. Vart tog kompisarna vägen?
Men hon åt och njöt ju lääänge av sina god bitar och hon var ju faktiskt inte ensam i köket. Jag stod där och fixade och syrran och svägerskan Anna var ju också där.
 
Olivia skippade skeden när polarna dragit. Vem försöker hon lura, det går ju mycket snabbare att äta med händerna.
 
Fina svägerskan och syster. ♥ Love you.
 
Danilo hittade såklart till sin stora kärlek ♥
 
Vanessa med Mummu
 
Olivia med sin Gudfar Jon (<---min kusin)
 
Lek i rummet- Sebastian, Nicolas, Nicole & Jonathan
 
Eftersom Danilo inte ville lämna Anna några längre stunder, utan ville bara sitta i hennes famn så ville morbror Stefu reta grabben lite. Han skickade bot Danilo och satte sig själv i Annas famn. "Min Anna!" sa han och Danilo blev jätte förvissad och gnällde "Nähee, min Anna!" Smiley
 
 
Våran lilla älskling vad vi älskar dig.
♥♥♥
 
 
Fortsättningen följer.
 
Nu måste jag göra oss iordning, vi ska på advenstfika- denna gång hemma hos Mummu & Puua. ♥
 

Kommentarer
Postat av: Malin , Gravid med tvillingar

S

2013-12-15 @ 15:53:16
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: Malin , Gravid med tvillingar

SÅ MYSIGT MED KALAS :) och sån söt liten prinsessa! :) kram

2013-12-15 @ 15:54:09
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: Pia

Sista bilden ser lite halvläskig ut - det ser ut som hon sitter med två proteser till ben. :-)

2013-12-16 @ 12:25:34
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback