♥ Musikaliska barn?

Igår när vi hade kommit hem från spec. MVC så gjorde jag iordning varm choklad till barnen, te till Mummu och satt på lite musik. Tog fram After Eight choklad som alla fick äta, annars finns ju risken att jag sitter och käar upp allt på kvällanra när dem sover... Goosh vilket choklad sug jag har.
 
Dom satt och ritade, klippte och klistrade.
 
Danilo ville lyssna på sin favorit finska låt "Anna mulle tähtitaivas" Smiley så han gjorde som sin syster Vanessa och tog någonting som skulle funka som en mikrofon.
 
Haha, han kommer att hata mig för de här bilderna när han blir större. Smiley Med syrrans röda glitterskor och en snögubbe som mikrofon och en gammal finsk låt som de sjäng för fulla muggar. Knapparna på hoodien har han knäppt själv också, haha... Härliga goa ungar!
 
Nicole joinade dem..
 
Efter kvällsbadet fick de titta på Askungen, då bjöd Bessa in mig in på Nicoles rum där hon hade förberett för en show för mig. Hon hade lagt fram stolar till oss och allt.
Sen började hon "spela" gitarr och sjunga med sin...fina röst alla slags sånger medans Olivia satt bredvid och tjuvläste Nicoles dagbok.
 
Hon ska bara "stämma" gitarren först... vissa strängar har t om gått av så hårt som hon spelar...
Observera benen, jag tror jag dör... Smiley
 
 
Nu har jag (och Olivia) sagit in lite julklappar och sen tog det stopp- måste köpa mera presentpapper.
Jag tar en liten paus, dricker kaffe och äter knäckebröd medans lill Snuttis pillar på plasten på en back med julmust här bredvid...
 
Idag ska Anticimex komma på ett återbesök ang. råttorna (!) som hälsar på i våran balkong, vi får se vad dem säger?

Kommentarer
Postat av: Helén

Litet tips. Vi brukar alltid köpa julklapps papper i mellandagarna då dom har rea. Brukar ligga runt halva priset. Likadant med snören. går ju alltid åt när man är en massa som ska ha paket. förutom jul har vi 3 kalas runt jul

2013-12-10 @ 13:47:13
Postat av: marie

Men hon är för söt Bessa,och Danilo kommer tycka det är så pinsamt i tonnåren men som vuxen kommer han skratta
Kram

2013-12-10 @ 13:55:57
Postat av: Åsa

Gillar Din blogg eftersom Du bjuder på så mycket bilder,

Ja det är kul med 'gamla' foton, det går så fort de små blir ju stora med detsamma,

Ang Svinkoppor fick jag igår höra att de kunde se ut olika, enstaka prickar eller som Elin hade en stor blaffa,
Eftersom ingen fler fick Svinkoppor hos Er känns det ju som om Ni hade väldigt tur, det är ju tydligen rejält smittsamt för barn,

Jag gick hos spec mvc när jag väntade Elin, jag var dit för koll typ varannan vecka och till vanliga bm en gång i månaden och oftare på slutet,

Ha en fin tisdag

2013-12-10 @ 14:40:08
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Postat av: Tina

Vilka fina barn ni har! :) Jag väntar mitt 4:e barn som beräknas komma den 16:e maj. (RUL nästa vecka) Mina barn är född -08, -10 & -11. Tycker att det är roligt att följa nån som ska ha barn samtidigt som mig. :)

2013-12-10 @ 15:14:13
Postat av: sandra 4 barns mamma

Hihi så goa dom är!
Minns själv när man var liten och bjöd in föräldrarna som skulle titta på där jag stod och dansade & mimade till Carola :-P Haha

Kramiz

2013-12-10 @ 15:36:58
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Karolina

Haha Jepp Dano kommer nog inte gilla bilden sen!
Va roligt att Bessa gillar spela gitarr 😝

2013-12-10 @ 16:16:54
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: sandra

hoppas du skriver mer idag, så jag har nått att göra. vackra du!

2013-12-10 @ 16:27:45
Postat av: GOS TreMirakel

Japp vi åkte heeeela helgen n men idag vart det rejält slask väder ute..

2013-12-10 @ 16:52:38
URL: http://gosextra.blogspot.se
Postat av: Diana

Cool gitarr, synd att vuxen gitarrer inte finns i samma utförande ;)

2013-12-10 @ 19:12:29
URL: http://lyzell.se
Postat av: Evelina

Hej!

Nix, ännu har jag inga barn. Hade skaffat ett idag om det passat.. Men det är ju inte riktigt så enkelt. :)

Svar: Näe, det är inte det. Massor med pusselbitar som ska passa in först:)
Men det kommer ska du se! ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-10 @ 19:44:09
URL: http://mywaytowonderland.blogg.se
Postat av: Maria

Då har du studentbilden klar till Danilo. :)

Svar: Haha, he would looove that! Moaahaha
Me & My Baby Dolls

2013-12-10 @ 19:51:37
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

haha vilken underbar bild på han med syrrans ballerina skor :D

2013-12-12 @ 13:30:35
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback