Lucia firande

Japp- imorse ringde klockan och väckte mig. Eller... det var egentligen Andres som väckte mig när han gick till jobbet då han letade efter något. Barnen vaknade en efter en efter mig och började klä på sig fint medans jag gjorde frukost.
Men sen började stressen då jag tjatade om den där jäkla mackan till vissa.
 
Vi kom iväg iaf, tjejerna hade Lucia kläderna på och grabbarna som inte skulle vara med "Lucia-tåget" hade tomtemössor. Jag försökte ta på Nicole hennes Lucialinne imorse ovanpå hennes jacka med jag gav ganska snart upp och letade fram två vita t-shirts från Andres garderob istället. Funkade helt perfekt!
 
Här kommer ett gäng Lucia bilder.
Skickade några MMS till pappan också eftersom han missade i år.
 
Jag parkerade oss i första parkett. Pööörfekt.
 
"Våran" avdelning kommer först, wohoo!
I täten fröken Margareta med gitarren och två lucior- Amanda och Saga.
 
Vanessa med Nea...
 
Där ser man Nicole med polaren Frida
 
Och bilder när dem står och sjunger.
 
En bild på söta Isabella till mamman <3
 
Detta var vääldigt intressant tyckte grabbarna och Olivia.
 
Ni ser att framåt slutet så ville barnen busa.
Och Danilo och Jonathan fick myror i brallan och ville hem.
 
Nicole & Frida
 
Min lilla Lucia Nicole
 
Jag och mitt lilla gäng
 
Efter uppträdandet var det dags ch fika och barnen smet för att hämta pepparkakor.
 
Danilo satt och drack mjölk (?) med fröknarna.
What?! Han som aldrig dricker mjölk! Haha...
 
Danilo & Jonathans avdelning hade inget speciellt firande idag. Dom hade haft frukost inne på sin avdelning, men våra är ju lediga på fredagar så det hade känts knasigt att dyka upp, haha..
 
Hemma sen tog jag och Olivia ett varmt bad medans resten av gänget ritade/tittade på tecknat och lekte.
Senare kom Puua och Mummu med bilen och hämtade upp dem (förutom Olivia) för dem hade planerat att åka till Handen, vilket de hade sett fram emot. Jag somnade samtidigt som Olivia och vaknade 2 ½ timme senare?!
Nu var de hemma hos Mummu och Puua och tittade på en julfilm.

Olivia har precis fått lunch, en torr blöja och sina nya mockasiner på, så nu går hon runt med sin pepparkaka och jag ska ta tag i bakandet! Har laddat upp med kaffe så att jag piggnar till först.
 
Imorgon blir det 1-årskalas! (fast hon fyller på torsdag...)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Så fint:)) Är glad att vi inte har det ute, tar bort halva stämningen. Var och titta på min lilla plutta idag (3 år), så himla gulligt.
Skönt att du fick vila. Ta hand om dig<3

Kram

2013-12-13 @ 14:22:12
Postat av: ♥ Sojkas framtid ♥

Härliga bilder! :)
Hoppas du får en fin Lucia! Kram <3

2013-12-13 @ 15:31:09
URL: http://sojka.nu
Postat av: Eini

Tack snälla Satu! :-) <3

2013-12-13 @ 15:32:46
Postat av: Hjördis Pedersen

Så söta Lucia tärnor och tomtenissar. Ha en fortsatt fin Luciadag.Kram

2013-12-13 @ 16:00:58
Postat av: Joanna

Hej!
Vill bara säga att jag tycker jättemycket om din blogg. Den känns så äkta och kommer från hjärtat. Inget mörkas utan du berättar hur vardagen faktiskt är! Sedan är jag lite avis på dig som klarar 5 snart 6 små barn när jag har problem med min tvååring. Sedan tycker jag att dina föräldrar är så underbara!
Kramar från mig!

2013-12-13 @ 20:33:58
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

☆♡♡♡♡♡☆ Rakastan.

2013-12-13 @ 20:47:58
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback