Julklappar, jultomtar och hyacinter

En vecka kvar till Julafton. EN VECKA!?
Vars e snön???!Smiley
Andres tycker att det är bra så som det är nu, att det är bättre för hans jobb, men ändå... när det är jul så ska det vara snö. Tycker jag.
En vecka kvar till Julafton och vi är nääästan klara med klapparna. Vi behöver hämta ut två paket till grabbarna, vilket jag redan har fått påminnelse för eftersom det verkar vara ganska fullt på alla postombud och dessa två paket är inte direkt små heller. Det är bilar till grabbarna. Men jag behöver Andres hjälp att hämta dem, dem får inte plats i vagnen så jag kan inte hämta dem själv. Sen är de en annan sak som ska köpas till Danilo som han önskar sig (sopbil, haha)
Och nu kom Andres på en annan paket till Vanessa som han vill köpa.
Ni ser ju. Vi har varit ute i god tid och köpt en massa, men så så kommer pappan i huset på ideér i efterhand när vi gjort klart alla inköpen.
 
På jul är våra barn bortskämda.
Det märks speciellt när detta med julklappar kommit i tal med andra föräldrar och dom berättar vad dem köper till sina barn och hur mycket pengar per barn dem lägger ut på det.
Men vi brukar inte köpa leksaker till våra barn så ofta i vanliga fall. På julafton och födelsedagar får dom det.
Kläder däremot.... hey what can i say- det är bland det bästa jag vet att handla kläder till barnen. Jag är en shop-o-holic när det kommer till barnkläder.
 
Snart ska jag fortsätta slå in paket- inte en favorit syssla. Men jag är glad att jag slagit in de mesta redan, så det inte blir som alla andra år att jag sitter där- natten till julafton i flera timmar och slår in allt istället.
 
Har läst några bloggar och hört folk gnälla om julen. Det får absolut inte finnas något grönt eller rött under juletider. Inga röda tomtar och paketen ska vara fina, och pryda- inslagna med matchande diskret julpapper, inga julfärger heller där.
Hallååå- det ska väl finnas tomtar i hemmet och dom ska vara röda. Det är det som är själva grejen?
Paketen under våran gran matchar verkligen inte varandra, här ligger dem i en salig röra med alla julfärger och jultomtar, snögubbar osv på.
Inget rosa papper med prinsessorna på med kanske julmössor- det är inte jul.
Vi har röda söta tomtar lite här och där, en grön julgran med en massa julkulor, choklad och polkagris stänger och glitter. Det ska kännas som jul för barnen och för oss vuxna.
På jul är det inte moderna och diskreta tomtar hos oss med vita kläder. Här är det jul. Och barnen älskar det.
 
Många har tröttnat på julsakerna redan nu. Jag är inte där ännu.
Dagarna efter nyår brukar det krypa i mig och jag vill ha tillbaka mina gamla saker, men fram till nyår ska allt få vara precis som det är nu. Juligt. Och sen åker julen ut- typ 2 januari ;)
 
Något som påminner mig om julen riktigt ordentligt, är blomman Hyacint.
 
(bild lånad från google)
 
Det påminner mig om mina barndomens jular, då vi alltid hade Hyacinter hemma.
Just nu står två st små i köket och ibland kommer den där ljuva doften... av jul. Och barndom.
 
Imorse öppnade barnen den 17:e luckan på sina chokladkalendrar.
 
Busiga Olivia med tomteluva.
 
 
Måtte jultomten komma snart så jag får fylla på hennes byrå....
(jag bara misstänker att Tomten kommer med kläder till henne alltså, haha...)
Det börjar bli väääldigt tomt där nu. Rensade hennes byrå igår (igen) och flickan har knappt kläder kvar där.
Idag fick det bli mjukisbyxor på henne (<--- Jonathans gamla) då hon har ont efter sprutorna igår.
Feber har hon också haft, min lilla Snuttis. ♥
 
Nu sover hon och jag hoppas att hon mår bättre när hon vaknar.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Älskar också barnkläder! Skulle kunna köpa hur mycket som helst till mina tre barn men får hejda mig ibland...:) Funderade på en sak. Vad gör du med alla kläder barnen växer ur? Sparar du till mindre barn, säljer eller vad gör du? Dina barn har ju såå fina kläder, särskilt alla fina klänningar tjejerna har på kalas. Ha det bra!

Svar: Jag sparar vissa plagg, annat säljer jag eller ger bort :)
Me & My Baby Dolls

2013-12-17 @ 13:11:09
Postat av: Elin Fennander Sahlbergn

Håller med dig fullständigt!
Julen är till för att skämma bort barnen så mycket man har möjlighet till..! & lite kaos i inredningen (främst under granen), ja, det hör också till!

2013-12-17 @ 15:36:00
URL: http://wilhelmsro.com
Postat av: m a t h i l d a ♥ | foto ღ

Ingen snö här heller, jättetrist. Finns inte så mycket att fota då :/

2013-12-17 @ 16:04:29
URL: http://mathildathornqvist.blogg.se
Postat av: äiti neljälle alle neljävuotiaalle

Tuli mieleen,että mitä Andres tekee työkseen nykyään?
Kiitos taas mukavasta blogistasi, en kyllästy koskaan ;)

2013-12-17 @ 18:25:40
Postat av: P i X E L I E - Erica Pettersson

Åh, vad härligt med någon som tycker likadant som mig när det gäller julpynt! :D
Jag kan inte riktigt förstå det här "moderna", där det typ ska vara julpyntat, men det ska "inte synas att det är julpyntat" för att dekorationerna endast går i t.ex. vitt och silver... Och det mot en nästan helvit inredning.

Håller med; julen ska vara RÖD! Sedan grönt, "tomtegrått" som jag brukar kalla det (typ lite mörkare än mellangrå) och eventuellt guld.
Och granen ska INTE vara lila eller svart...

Under vår gran är det också en salig blandning av olika JULpapper :D
Håller även med om snön. Vi får hålla tummarna och hoppas på de här sista dagarna innan jul :)

2013-12-17 @ 21:34:00
URL: http://pixelie.webblogg.se
Postat av: Joanna

Vi har faktiskt en vit gran här hemma! ;) men i övrigt håller jag verkligen med dig! Rött o grönt o juligt ska det verkligen vara!;)
Att granen är vit här är en historia för sig! ;)

2013-12-19 @ 21:44:44
URL: http://joannaolowa.blogg.se
Postat av: Alice

Åh vad söta bilder!

2013-12-19 @ 22:08:58
URL: http://www.aliiicejohanssson.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback