Fredag idag igen?

Helloooo fredag!
Vi har haft en lugn dag hittils, inga större bråk eller utbrott :)
Barnen fick välja vad det skulle bli till lunch och det blev pannkakor till slut. Danilo blev utröstad med sina köttbullar och makaroner.
 
Jag trodde att Andres skulle vara ledig idag, det var prat om det, men han kunde inte... Vi skulle sätta upp julgranen idag, men jag vet inte när han kommer hem och ifall vi hinner med det.
 
Det är julfest på dagis idag, barnen sjunger och övar på sångerna som dom ska uppträda med.
Jag misstänker dock att det är bara Vanessa (av våra barn) som står där och sjunger i slutändan.
Om Puua kommer på julfesten så kommer grabbarna bara att apa sig, och Nicole är ju ite blyg av sig.
Jultomten ska komma förbi där en snabbis och barnen ska få varsina julklappar där av honom. Smiley
Vi var och köpte nya röda strumpbyxor till Olivia igår som hon ska få ha på sig idag så att hon matchar sina systrar, hihi..
 
Ikväll är det Idol-final, ska ni kolla på det?
Vi ska titta på den, men för mig spelar det ingen roll vem som vinner, min favorit Erik åkte ut förra omgången.
Vi får se vem som är bättre ikväll. Vem hejar ni på?
 
Nicole hjälper Olivia att öppna hennes choklad kalender.
 
Olivia ser lite bekymrad ut och undrar nog om Nukke ska sno chokladbiten ifrån henne :)
 
Morgondagen ser jag fram emot.
Barnen ska hem till Mummu och Puua och jag och Andres ska gå på klapp-jakt.
Barnens kläder är iaf check, köpte det sista som behövdes igår. Det var ta 3 betala för 2 inne på KappAhl igår. Fast om jag känner mig själv rätt så lär det slinka ner några fler julklappar i klädesväg under denna månad, bara för att jag älskar att handla kläder till barnen... ;)
 
Hoppas att vi blir klara med leksakerna imorgon- att allt som vi tänkt att köpa till barnen finns kvar. Det blir en liten date- dag för oss med andra ord.
Ser fram emot det, bara mitt stora hjärta och jag. ♥
 
Och ungarna ser fram emot att vara med Mummu & Puua. Dom ville att Puua skulle komma på fika nu, men Olivia sover och jag vet hur det blir med barnen och Puua under samma tak. Det blir inte så lungt och tyst som det är nu kan jag lova. Dom var också noggranna med att jag skulle lägga julkalendrarna uppe på en hylla så att Puua inte skulle äta upp deras choklad, hahaha...
 
 Vanessa med kusinen Felicia häromdagen ♥
 
Puua på besök :)
 
 
Nu sitter vi och väntar på att dagisens julfest ska börja. Får inte tag på Andres, tror att hans batterier på mobilen är slut...?
Jag håller på och kokar kaffe som jag ska ta med till dagis, samt packa ner kakor och saft som jag skrivit upp mig på att ha med mig dit.
 
Dags att ta tag i förberedelserna ;)
Ha en fin dag allihopa!
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

VA! Mackisar och köttbullar som är så gott! Men pannkakor är absolut inte helt fel de heller!! :) Dina barn är så himla sööta!!! :) Ha en fortsatt fin Fredags kväll! :)

2013-12-06 @ 16:25:35
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Olivia

Vad jobbar Andres med?

2013-12-06 @ 18:00:02
Postat av: Kicki

Hej!
Åhh vilken härlig familj du har,så fina barn :)
Kikar in här ofta och läser din fina blogg :)

2013-12-06 @ 18:09:23
Postat av: Julia

Gud vilken fin blogg! Hoppas att allt är bra med dig!? Kolla gärna in och gör min dag ---> http://juliaalbertine.blogg.se
Kram!!

2013-12-07 @ 01:56:34
URL: http://juliaalbertine.blogg.se
Postat av: Nua

Åh vad mysigt med julfest! Hoppas den blev lyckad. Tack för svar om gbs. Ska försöka komma ihåg det. Jag mår lite bättre nu faktiskt. Min man är sjuk så jag tror att jag får släpa hem en gran själv i år. Kanske mina flickor kan hjälpa mig. :) Vill ju ha in granen nu så vi kan njuta av den innan jul. Hoppas att ni har en fin lördag! Kramar

2013-12-07 @ 06:10:33
URL: http://www.nuas.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback