En ledig onsdag

Onsdag idag... eller? Känns som en fredag eftersom barnen är lediga från dagis idag. Dom har planeringsdag.
Olivia ligger och sover och järngänget kollar på Croodarna, ritar och varvar ner.
Vilken energi dom har....
 
Vanessa har nog pratat hål i huvudet på mig både idag och igår. Hon slutar ju aldrig att prata!?
"Mammaaa?" säger hon var och varannan minut och hon har egentligen inget att säga.
 Lilla papegojan.
 
Andres, Abuelo och en jobbarkompis var förbi här nyss för lite fika. Han ringde mig tidigare och bad mig ladda en maskin som han behöver till jobbet och koka kaffe.
Jag kokade kaffe och tog fram bullar och kakor, och när de fikat åkte dom igen. Och glömde maskinen? Smiley
 
Igår sa jag till Mummu att jag tänkte gå och bada med barnen idag då de ändå är lediga, och hon sa att hon kunde följa med. Va kul! Jag går och badar själv med mina 5 små, men det underlättar såklart en massa att ha ett par extra händer och öron med. Någon måste ju vara krokodilen också Smiley
Jag har inte berättat för dom ännu att vi ska bada, det får bli en överraskning. Jag ska packa våran badväska snart.
Ska bli skönt att bada och speciellt att bada bastu sedan. Min vattentäta kamera är på laddning, den ska med idag.
Jätte roligt att kunna ta bilder under vattnet.
 
Igår efter hämtning från dagis drack vi varm choklad, åt pepparkakor och skrev klart önskelistorna till Jultomten som jag la i ett kuvert och ska posta iväg.
 
Det låter mysigare än vad det var. Två barn välte sina varma o´boys, Olivia gnällde av trötthet och sen var det bara jag och Bessa kvar när jag lagt breven i kuverten. Så allting är inte sådär "picture perfekt" fast det kan se så ut. Smiley
 
Nu ska jag ta och packa badväskan och fixa oss iordning.
Smiley
 
Följ oss på Instagram (mybabydolls) och facebook (mybabydolls.blogg.se) för sneakpeaks ;)

Kommentarer
Postat av: Putzi

Hoppas ni får en underbar dag på badet :)
Kram

2013-12-04 @ 14:08:31
URL: http://putzisblogg.blogspot.se/
Postat av: Isabel

Så himla skönt att höra att det var lite kaos ring chokladdrickandet annars är det så lätt att tro att allt bara är picture perfect hos alla andra utom hos mig. Haha! Jag har precis börjat läsa din blogg och tycker den är jättemysig och att ni har så fint i lägenheten, mysigt inrett.

2013-12-04 @ 18:05:51
Postat av: Rebecca

Haha nä precis, picture perfect i typ 5 min sen bråkas det mm. Jag badar med mina 3 och det går bra men det är större åldersskillnad och äldsta är ju 11 år. Både han och 6 åringen kan simma. Jättefin mage du har :)) spännande om ni berättar könet! Kram

2013-12-04 @ 19:25:10
URL: http://www.rebeccapettersson81.blogg.se
Postat av: Tyglina

Jag ler när jag tänker på oboy över hela bordet :) mm Det är ju mer el mindre kaos hos alla... Det viktiga är att kunna erkänna det och inte bryta ihop varje gång utan våga göra saker iaf :) Och det är du världsbäst på :)!!!! Ha det gott!

Svar: <3
Me & My Baby Dolls

2013-12-05 @ 06:46:00
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback