Död åt pepparkakshuset och rensning

Häromdagen fick kidsen ta sönder pepparkakshuset.
"Vah?! Får vi slå sönder den......? Slå?"
Dom var lite förvirrade, men efter ett OK tecken så slog dom sönder den.
 
Dom satt och åt pepparkakorna, fast mest smartiesarna på huset... ;)
 
Jag har också rensat bort julen. Jag lämnade dock kvar julgardinerna i köket, ljusstakarna och stjärnorna.
Dem åker bort 1 eller 2:a januari.
 
Jag började med min rensning igen. Det blev en helt full svart sopsäck fullt med grejer- och det bara från köket!
Ni som känner mig vet hur jag är- jag är ingen samlare, långt ifrån, jag har inga problem med att rensa och gör det med jämna mellanrum. Jag måste ha koll på vad som finns i skåpen, och sånt som inte använts kastar jag bort. Andres bara suckar när jag sätter igång. Here we go again, typ.
Jag behöver ha rena ytor, inga fullproppade skåp med skräp- rent och fräscht med så lite prylar runtomkring mig som möjligt. Då mår jag som bäst.
 
Andres var iväg och slängde skräp efter min rensing och undrade vad fasiken jag slängt eftersom det var så tungt. "Eehh ja... du vet.  Bara skräp."
Män behöver ju inte veta exakt allt. Han kommer ändå inte sakna de sakerna som jag slängde.
Jag slängde bland annat barnens plastmuggar och bestick i olika färger från Ikea.
Varenda måltid är det bråk om vem som ska få vilken färg (alla vill ha rosa) och jag blev tokig på det.
Dom ska få äta med riktiga bestick, riktiga tallrikar och glas. Inga plast. Förutom Olivia då.
 
Tack för alla tips om miniloftsängarna förresten.
Jag har kollat upp alla tips och hittade några som jag verkligen kan tänka mig. Men helt sjukt vad det skiljer sig med priser? Samma slags säng kan vara 3-4000 kr billigare på några sidor. galet mycket pengar som skiljer sig. Så jag håller på och kollar runt. Som ni också sa, kanske man kan köpa en vanlig miniloftsäng och "bygga till" under själv. Några tipsade om köksluckor som skjutdörrar, och jag tror inte att jag hajjade det riktigt?
Köksluckor är väl dyra? Jag får kolla upp lite mer... och planera. Jag älskar det :)
 
 
Som ni ser så var kidsen väldigt nyfikna när jag drog ut saker från lådorna. Olivia fick tag på en rulle med presentsnöre som hon lekte med en lång stund. Sen blev hon jätte arg för att det fastnade på hennes fötter när hon skulle iväg. Jag följde bara det röda snöret och hittade damen i toan bråkandes med snöret.
 
Vi har också fyndat julpynt nu efter julen. Bla. kom Andres hem med de där ljuststakarna som ni ser på bilden.
70 % rabatt på allt. Vi har också köpt Lucia kronor och små ljus till Lucia för alla 5 barnen till nästa jul för bara 5 kr. Pöörfekt. En jullåda ar också flyttat ner till förrådet och kommer upp först om ett år igen.
 
När ska ni rensa bort julen?

Kommentarer
Postat av: Louise

Kommer nog att rensa bort julen till helgen. Vi får väl se.
Är så sugen på att byta ut ljusstaken i fönstret mot en lampa i köksfönstret.
Här måste man sätta häftmassa under vissa saker eftersom katterna har ner allt som står i fönstret.

Ha en bra kväll.

2013-12-30 @ 21:04:36
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Joanna

Idag ska fasen julen bort här hemma! ! På Nyårsafton sa jag till sambon att imorgon ska äntligen julen bort! Jojo, så kan vi ju konstatera att det inte blev! :-/ Tror minsann latmasken i mig vann! Men idag då jäklar! ;)

Gott Nytt År till er! Ni ser ut att ha haft toppen dagar. .

2014-01-04 @ 07:24:14
URL: http://joannaolowa.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback