Blandat babbel såhär dagen före julafton

God morgon. Eller nåt. Jag är ganska seg, men jag jobbar på det! Smiley
 
Imorse var det lite såhär det var:
"You know it´s early when...."
 
Sov apdåligt inatt. Och mitt på natten stod jag och hängde upp lakan och sånt... normalt? Smiley
Gick in i barnens rum för att titta på dem. Kan titta hur länge som helst på dem när de bara ligger där och sover.
 
Jag skulle ha gått till Handen C med en vän och handla sista-minuten klapparna, men Mummu var forfarande sjuk.
Andres jobbar en stund till, och sen har har en välförtjänt julsemester!
Vi får ta oss ut senare idag för att handla det sista.
 
Nu sover lilla snuttisen. Stackarn har blivit snorig. Och Danilo har lite hosta.
 
Jag såg att Tomten här hemma strejkar och vill dra till Hawaii.
 
Olivia i sin nya Mimmi outfit.
Säger man " Aaaw så fin du är!" till henne så blir hon helt till sig och ska titta på sina kläder och visa upp dem lite. Som här:
 
Gullunge! ♥
 
Jag tog fram lite badpennor igår så att barnen fick rita i badet... väldigt poppis!
 
Olivia har fått en svullnad på vaccinationen som hon fick i armen mot tuberkulos för några månader sedan.
Det kom för en vecka sedan, men inget var eller sånt ännu.
Jag kommer ihåg syskonen efter deras sprutor. Helt rött och svullet och varade som bara den. Yack!
 
 
Ojdå, det blev en massa blandad babbel. Så blir det när jag sätter mig här såhär lite tom i bollen, haha...
 
Imorgon är det alltså Julafton!
Det blåser som bara den utanför våra fönster och inte en skymt av en vit jul i år. Och imorgon ska det ösregna hela dagen enligt vädergudarna. Underbart! Men det blir bra- det blir vad man gör det till helt enkelt.
Barnen ska få snowracers i julklapp, och vi hoppas att dem får användning av dem, iaf under januari/februari?
 
Jag har ju berättat (tjatat) för barnen om att man måste vara snäll och inte hitta på en massa dumheter och hyss, för då kommer inte Tomten med några julklappar. Barnen har försökt anstänga sig lite med att hålla sams (iaf ca en kvart), och sen kom Vanessa till mig: "Jag gör inga dumheter Mamma. Jag bråkar inte nånting."
Hahaha, undrar vem dom försöker intyga.
 
Emoticon
 
 
Många tar säkert en paus från att läsa bloggar under julledigheten- men jag bloggar på som vanligt till det mån jag kan/har tid mellan varven. Alltid är det säkert något som behöver/vill ta en paus från släkten? Smiley
 
Nu ska jag packa skötväskan och göra oss redo att bege oss iväg ut i julruschen.
Ha en fin dag!
 
P.S Vart ska ni fira jul förresten? Ska ni åka iväg eller blir det en lugn jul hemma?
 
Följ oss på Facebook (mybabydolls.blogg.se) och på Instagram (mybabydolls) för lite Sneakpeaks!

Kommentarer
Postat av: Mia

För min del blir det lugnt julfirande tillsammans med mina föräldrar, mina tre syskon, mormor och morfar och min morbror. Julafton firar vi hos mormor och morfar (som bor granne med oss, haha). På juldagen brukar vi allihopa vara hemma hos oss och äta mat och spela sällskapsspel. Mycket mysigt. Mindre mysigt är att jag och halva familjen åkt på feber, ont i halsen och hosta såhär inför julafton... Men men, bara att göra det bästa av situationen!

Hur kommer NI att fira jul?? God Jul till er och Grattis till sonen i magen! :)

2013-12-23 @ 14:18:40
Postat av: Malin

Hej :-) här är sd igång igen :/ men tappen lång ännu, valde att hoppa över igångsättning idag :) fick tid på fl på fredag kl 8:30
Så har han inte kommit innan dess så kör vi nog på igångsättning då :-)

Önskar er en riktigt härlig jul med en massa mys.
Ha de e så jätte härligt :-)

2013-12-23 @ 14:41:37
URL: http://www.wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

här blir det faktiskt en lugn jul hemma. vi har valt att göra så detta år. och det känns underbart. =)

2013-12-23 @ 16:03:18
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Cecilia

Jag kommer absolut att läsa:)))
Fina barnen är<3
God Jul!

Kram

2013-12-23 @ 16:28:54
Postat av: Rebecca Mårtensson

I år blir det en jul hemma. Ska bli skönt då vi firar varannan utomlands (bortskämd). Har saknat bla julstöket, julmusiken, julgranen, klapparna och släkten. Fast jag njuter lika mycket nästa jul av att slippa allt detta!

God jul! :)

2013-12-23 @ 16:57:28
URL: http://rebeccaphoto.blogg.se
Postat av: Helena H

Vi ska vara i Järvsö hos Stefan. Blir han, jag, Linnea och hennes mormor. Och kaninen Stampe förstås. :-) Linnea och grannen där tar ut hästarna som har bjällror och tomteluvor och så kör de med dom genom byn. Är så mysigt. :-) Och det ärfaktiskt snö där! :-) Kom gärna upp och hälsa på nåndag. :-) Ha en riktigt skön och bra julhelg! Kram

2013-12-23 @ 20:17:01
Postat av: Emma Mamma till Eddie & Wilton

Julafton ska vi vara hos mina föräldrar, den 25e jobbar jag så då ska min minsta till sin pappa & min äldsta till farfar först på dagen och mormor & morfar på kvällen sen har vi inget direkt planerat ...

2013-12-23 @ 20:57:16
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se
Postat av: nina

Vi skal hjem til mine foreldre,de bor her i samme by:)
Ønsker dere en riktig god jul,kos dere masse!!

2013-12-23 @ 21:42:30
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Vi kommer åka till svärmor 5 min bort på dopp i grytan på fm. Sen blir de bara lugnt hemma med familjen. Har inte orken att fara och flänga i år.

2013-12-23 @ 22:11:01
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Joanna

Vi firar hemma i, är så förbannat less på att flänga runt en massa! Så det här blir fjärde året utan fläng.. Sjukt skönt! :) Dom son vill får komma hit istället! :) Både familj och "ensamma" vänner! Brukar alltid bli mysigt! :)
God Jul till dig och familjen! :)
Å ja, jag kikar säkerligen in här trots jul!;)

2013-12-24 @ 02:32:52
URL: http://joannaolowa.blogg.se
Postat av: Matilda

Förlåt, jag känner mig dum som ens nämner det här. Jag hade inte velat att det skulle finnas naken bilder på mig som barn på internet för alla att se.

Svar: Fast....? Vad kan man se av bilderna?
Jag lägger absolut inte ut bilder på barnen där man kan se deras privata delar, här fanns det ingenting att kunna se?
Me & My Baby Dolls

2013-12-25 @ 00:26:11
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback