Babbel och November´s BILDBOMB

God morgon!
Va roligt att ni gillade mina "Throw back" -bilder. Ni anar inte vad ni just tackat "ja" till, haha...Smiley
Jag har precis lagt Olivia för sin powernap och dricker mitt kaffe. Jag borde slå in paket som blivit inhandlat de senaste dagarna och skriva upp allt, men det är så mycket mysigare att sitta här och uggla.
 
Hoppas att Olivia får sova gott, trotts att grannarna borrar och bankar igen.
Det är sånt man får ta när man bor i lägenhet, grannar väsnas, det är inte olagligt och det är ju på vettiga tider.
Jag har lagt Olivias lakan och Jonathans sängkläder i tvätten igen. Varenda dag (nästan iaf) får jag byta lakan till dessa två... Jonathan kissar fortfarande på sig på natten, och lite får jag skylla på mig själv som inte gått upp och "kissat" honom på natten. Måste köpa såna där underlakan...!
Han sover så himla djupt att han inte vaknar av det, fast det är blött.
Och Olivia spiller sin välling på sitt lakan. Till resten an järngänget hade vi såna där non-spill flaskor så att vällingen inte kom ut om hon släppte den från munnen på natten. Helt jäkla perfekt, men jag hittar dem inte nånstans nu.
 
Jag måste bara få tömma min blogg-mapp lite. Där samlar jag ju på väl utvalda bilder som jag vill dela med mig utav till er här på bloggen. Ibland samlas det på jätte mycket bilder så jag måste köra med bildbomber lite då och då.
Som nu tycker jag att det är lämpligt att ta ut alla november bilderna som blivit kvar där, så att det kommer upp aktuella bilder, hihi...
 
Här var Jonathan t om långhårig, men här visar ham hur man spelar gitarr... (Vem har visat DET för honom?!)
 
Danilo vaktar lillsyrran som leker i hans rum...
 
Syskongoooos
 
Puua har vart i syrrans stuga och huggit ner några träd.
 
Vi har inte varit där sen i somras, men Puua och syrran har en massa planer på hur man ska fixa och dona där.
 
Bessa bus tagen på bar järning!
 
Hon rotar bland kläderna igen, hon som skulle vända ut och in på sina lådor varje dag och byta kläder 4 gånger om dagen... Busted!
 
Snuttis ute på vift
 
Dessa två bilder som följer var tagna en kväll då jag var såå trött och väntade på att klockan skulle ticka ner till läggdags. Ni ser ju hur trött och sliten jag ser ut. Nicole hade fått tagit med sin min gamla hund Pongo från Mummu och Puua som jag fick när jag var liten, så då kom hon och ville att vi skulle ta en bild tillsammans och lägga på bloggen, haha...
 
Såklart ville då Bessa Bus också ta bild med mig.
 
Jonathan är som sagt våran trots-Nisse just nu och hittar på en massa dumheter och bus och har stäng av sina öron för det mesta.
Här har han vart och kladdat min våran hudcreme...
 
Och här tjuvdricker han kaffe, såklart är Puua inblandad i detta bus. Vem annars liksom...?
 
Bessa Bus
 
Nicole leker med leksakshus inne på sitt rum.
 
Hon älskar att leka med sitt dockskpå och alla möjliga leksakshus med små figurer. Hon har önskat sig saker från "Sylvanian Family" vilket vi skulle kolla på... dyrt, men ändå kul. Jag hade också såna där när jag var liten.
 
Nukke (<---Nicole) och Puua är inte direkt bästa kompisar. De bråkar och kivas oftast.
Konstigt att Puua ens fick sitta såhär nära henne.
 
Det dröjde inte länge innan Nicole blev sur på honom för att han retas med henne så hon sa att hon ska gå ut tills Puua har gått hem så att hon kan få lite lugn och ro.  Smiley
 
Olivia läser en tidning...
 
Tvillingarna Gonzalez brukar inte ha slut på bus, inte heller häromdagen när jag örde Jonathans röst sådär långt borta. Han ropade och jag förstod inte vart han var. Jag letade lite här och där. Hittade Danilo inne på sitt rum, men Jonathan var inte där, så jag letade vidare och ropade. Och så gick jag tillbaka till grabbarnas rum...
Danilo hade en sån där busigt skyldig min....
 
... Jag förstod ju varför...
 

Om jag inte blir gråhårig snart så är det ett mirakel!

Kommentarer
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Haha grabbarna bus! <3

2013-12-03 @ 10:13:50
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: Ella

Jag köpte superbra lakan på "jysk". Tror det heter vattentäta flanelllakan. Finns till barn-och vuxen sängar. :)

2013-12-03 @ 10:19:44
Postat av: Kajsa

Haha underbara bilder:)

2013-12-03 @ 10:50:20
Postat av: sara

hej först vill jag säga att jag älskar din blogg helt underbar <3 ett litet tips på kissande pojke, om du eller andres tar upp honom och sätt honom på toa innan ni går och lägger er ;-) Min son var likadan tills jag börja kissa honom innan jag gick och la mig, vart resultat på en gång :-D

kram en granne ;-) :-D

Svar: Vi brukar göra det, men man skulle behöva kissa honom mitt på natten också :/
Va roligt att grannarna kikar in hos mig :) Superkul! Var bor du?
Me & My Baby Dolls

2013-12-03 @ 10:50:29
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

SV: ja de va mysigt =) barnen tycker sånt är så himla roligt me =)
jora ja mår fint, och magen den växer på fint =)

2013-12-03 @ 13:11:05
URL: http://www.melissasprinsar.se
Postat av: Cill

Jag undrar vilka de två personerna bredvid m pch p är på familjepoträttet? Är det Diego och Patricia?
Jag blev förvirrad då det bara är två personer där och de har tre vuxna syskon.

Ha det bra!
// Cill

2013-12-03 @ 14:19:48
Postat av: yasmine modell mamma och fru

åhhh ännu mer härliga bilder.
jo jag tror vi sätts på tåget men då hade du inte din minsting. så det är ett bra tag sen.
men jag kan ju ha fel, men jag tror inte det.
Jo vi flyttade för att min man och mitt barns pappa dog nu i oktober så därför valde vi flytta hem till vår lägenhet efter 7år.
tungt och jobbigt men vi försöker kämpa på.
Nu kom vi precis hem från Farsta vi har vart där och fikat med Dennis mormor och shoppat lite.
Nu blir det lite hemma mys resten av dagen
kraaam

2013-12-03 @ 14:44:55
URL: http://www.yasminegill.blogg.se
Postat av: Malin , Gravid med tvillingar

sv: Allt är bra med mig och magen. Den växer så dey knakar! tänk att det är två därinne! så vårt att förstå!

hur är allt med dig och magen?

många kramar till dig!<3

2013-12-03 @ 15:05:08
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Så fina bilder

2013-12-03 @ 15:27:52
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Mamma till Valentino och Mirella. <3

Svar: Hihi det är så lite så :) bättre att den kommer till användning än att den står här och dammar. Absolut, det är ingen brådska! :) Vi är hemma lördag och söndag fram till klockan 16 så sen ska vi på kalas och lite sånt. :) Annars går det bra att komma när som. :) Jag kan ju maila dig mitt mobilnummer så är det bara slå en pling eller skicka ett sms när han/ni kan. :) Men som sagt, var beredd på att den kanske inte funkar så då kanske den inte blir så rolig att leka med ändå men då får väl ni kanske skänka bort den till nån annan eller slänga den eller vad som helst. :) Men får hålla tummarna för att ni kanske lyckas få igång den. :)

2013-12-03 @ 15:56:44
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se
Postat av: Mamma till Valentino och Mirella. <3

Svar: Och juste, haha jag mår bara bra, hur mår du och bebis i magen? :D Så spännande, ska ni ta reda på vad det blir och har ni gjort det med alla barnen? :) Ja här har vi börjat med klapparna, skönt att vara ute i god tid :) men det lär inhandlas lite till i sista sekund också när nästa barnbidrag kommer, hehe. Men tycker det är sååå svårtydda, jag har kommit på en massa till min 3-åring men vet inte vad jag ska köpa till min 11 månaders, jo en sak är i alla fall som jag såg på Lekia i Farsta centrum, en leksaks fjärrkontroll som lyder och låter, ser precis ut som en riktig. Tänkte att den ska hon få eftersom hon alltid lyckas få tag på våran och slarva bort batterierna, haha. :) Om du har tid och ork så får du gärna skriva lite julklapps tips till barn. :D Kram kram

2013-12-03 @ 16:02:14
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se
Postat av: Isabelle

Älskar din blogg och din familj verkar så underbar! Jag har märk att barnen har olika ögonfärg! Har Vanessa och Nicole bruna medans resten har blåa eller har jag helt fel? :)

Svar: Nicole har bruna, Vanessa har brun/gröna och resten har ljusblåa ;)
Me & My Baby Dolls

2013-12-03 @ 17:57:05
Postat av: nina

Herlige barn:)

Takk for koselig kommentar på bloggen min:)
Jessica hadde en fin bursdagsfeiring,selve dagen er 16 desember,noen dager før deres lille snuttis:)

2013-12-03 @ 18:02:08
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback