1:a Advent ♥

Igår var det första advent- 3 kvar och sen börjar det närma sig från ett besök av självaste Jultomten.
Andres och barnen fixade pepparkakor till vårat Adventsfika och jag bakade bullar.
Vi hade bjudit hit familjen på advenstfika, jag och syrran bestämde att vi ska ha det som årlig tradition, att samlas hos någon av oss och ha adventsfika tillsammans. ♥
Jag erbjöd mig att ha det först och nästa söndag ska vi vara hemma hos min syster.
 
Det blev inte så många igår dock. Brorsan Toni och hans pojkvän kom inte. Min andra bror Stefu och hans familj kunde inte heller för någon idi har krockat rakt in i deras bil så det vart verkstan för hela slanten. (tur att ingen skadades!) Mummu & Puua kom, samt min syster. Hennes barn hade sin pappa-helg och det vart handboll, så vi blev ett "litet" jäng.
Fast med vår familj med så blir det ändå aldrig litet ändå. Haha.
 
Igår var Olivia inte blyg för sin moster :)
 
Barnen har fastnat för alla Narnia filmerna, speciellt Danilo kommer och frågar jämt om han får titta på den =)
Fast igår var han mer sugen på att lyssna på sina favorit låtar på Puuas mobil.
Och Jonathan hade paxat Puuas bilnycklar (japp, nycklar is fortfarande da shit)
 
Nicole gosade som vanligt med sin Mummu. ♥ Det är nog hennes favorit människa på hela jorden, dem två har alltid haft en väldigt stark och speciell relation med varandra.
 
Vanessa däremot säger att hon minsann är Mummus älskling ibland, och ibland Puuas. (men mest min, hihi)
 
 
Min lilla Snuttis! Om bullar och kakor står på bordet så får man skylla sig själv, klart hon också vill smaka när alla andra mumsar! Efter kakorna hade ho dock kristyr över hela ansiktet och fingrarna. Det var det hon tyckte om, och sen la hon tillbaka kakan, eller ja...slängde på golvet. Smiley
 
Min stora älskling ♥
 
Vanessa är en riktig rita, skriva, läsa och pyssla tjej. Såklart tog hon fram papper och pennor och satte igång med att skriva och rita. Lite irriterad blev hon när lillsyrran prompt skulle hjälpa till...
 
Vi fick underhålla Snuttis på annat håll om man säger så...
 
"Brummmm" ljudet gör hon.
 
På kvällen satt Nicole och Vanessa och läste böcker och sjöng för våra två Jultomtar i köket medans vi lagade mat.
 
Andres var ute på balkongen och satte upp de sista ljusen. Det blev jätte fint! ♥
 
Utanför hänger en tomte, men den ska jag gå ner och titta på ikväll, igår gick jag inte ut då det blåste storm...
 
Denna år fick Nicole äran att tända det första adventsljuset. Äldsta först ;)
 
Superstolt tjej!
Vanessa förstår nog inte att hon ska vänta en vecka till innan det är hennes tur. Imorse kom hon och berättade att idag är det minsann hennes tur att tända advenstsljuset. Not really.
 
Tog några bilder på barnens rum också... förutom Olivias, för hon låg redan och sov.
 
Det här är Vanessas rum:
 
Nicoles:
 
Och Jonathan & Danilos:
 
Igår fixade och donade jag med barnens julstrumpor. Dom hängde i köksluckorna förra året, men nu fick dem en mycket bättre plats. Där ska Tomten lämna lite smågrejer lite då och då misstänker jag ;)
 
Barnen var så glada att dem fick öppna sina julkalender igår :)
 
Jonathan hann öppna inte mindre än 3 luckor (!) men han hann åtminstone inte äta upp dem innan jag upptäckte det...
 
Nu vaknade Olivia, det ska bytas blöja och åka iväg på ärenden.
 
Förresten- jag och tjejerna har juliga naglar nu. Röda med glitter! Haha...
 
 
Ha en fin dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: Malin , Gravid med tvillingar

Mysigt! Ha en fin dag du också! kram till dig!<3

2013-12-02 @ 13:09:07
URL: http://malinhedblom.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Ojoj vilka bilder du delar med dig. Mumsiga kakor. Kram

2013-12-02 @ 13:28:22
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Emma

vad mysigt de blev på rummen! ni har de så mysigt som träffas ofta med familj o hittar på bus! kul när man har bra kontakt men övriga släkten med!:)

2013-12-02 @ 15:11:09
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Kristiina

Jätte mysigt o fint ni har det✨🌟💥💫Ha en fortsatt fin dag! 😍

2013-12-02 @ 15:12:34
Postat av: Sandra 4 barns mamma

Ni ser ut att ha haft det riktigt mysigt!

Kramiz :-)

2013-12-02 @ 15:34:43
URL: http://blogg.loppi.se/thefamily/
Postat av: kaffehörnan

Måste berömma din header den är verkligen bra gjord

2013-12-02 @ 15:54:28
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Gunilla

Härlig familj o ni verkar ha så mysigt ihop!! Läste jag rätt att din man har vuxna barn sedan tidigare?? Han måste väl ha varit väldigt ung när han fick dom?? Ser ung ut!! Och du är så fräsch o vacker!!!

Svar: Tack så mycket! :DJa det stämmer, han har 3 äldre barn sen innan :)
Me & My Baby Dolls

2013-12-02 @ 16:33:23
Postat av: Therese

Åh vilken mysig första advent! :)
De där tavlorna du har på väggen, eller ramarna kanske man ska säga, var är dem ifrån?? Vill ha likadana haha :)

2013-12-02 @ 19:27:32
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Mamma till Valentino och Mirella. <3

Hej :) jag läste tidigare att dina barn bråkade om den där motorcykeln och jag tänkte bara säga att vi har precis en sån men den funkar inte (eller den kanske funkar om man laddar den men jag vet inte då jag inte har någon laddare) så jag vet inte om det är något att ha ens men om du vill så får ni gärna komma och hämta den för här hemma är den bara i vägen och används inte :P vi bor i Skogås :) så det är bara att skriva om den är av intresse :)

2013-12-02 @ 20:24:59
URL: http://www.jenniferpalma.vimedbarn.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback