♥ NICOLE gästbloggar ♥

Hej allihopa!
Jag heter Nicole och mamma sa att jag får gästblogga idag! Kul!
 
Lite om mig- Jag är en snäll, klok och omtänksam tjej. Mamma & Pappa tycker att jag är familjens Drama Queen, jag undrar vad dom kan mena med det...? Mamma tycker också att jag är kaxig ibland, och undrar smått förfärad hur det kommer att vara när jag är tonåring, whats up with that- jag är 5 år! Snacka om åldersnoja, måste vara för att hon själv fyllde 30 år nyss...? DET är ganska gammalt!
 
Imorse när jag vaknade så såg jag några filmer som pappa hyrt på bordet, och vet ni vad? Jag tror att min mamma & pappa har filmkvällar med något gott att äta varje kväll när vi sover, utan oss! Bäst att vi slutar med det, för jag vill också ha myspys, äta godis och titta på film. Men Mamma säger att dom inte alls har något mys, att hon går och lägger sig samtidigt som oss, men jag tror faktiskt att hon ljuger.
Vet ni vad förresten?? Om man ljuger, så växer ens näsa! Jo, det är sant! Det har jag precis lärt mig från den braiga filmen Pinocchio. Det är därför mamma har såndär lång näsa. Själv vågar jag inte ljuga alls efter att jag såg filmen- fast jag skulle vilja. Mamma har ett hålhake på mig där, jag blir alltid tvungen att erkänna, även fast jag skulle vilja dra en vit lögn lite då och då. Jag menar- behöver mammor och pappor verkligen få veta att jag inte alls åt upp den där potatisbiten? Behöver dom verkligen få veta att det egentligen var jag som startade bråket med mina syskon när jag skyllde på de andra? Jag tycker inte att det är nödvändigt att dom ska veta precis allting, men pga av den där Helsingin Pinocchio så får de ut allt från mig, precis allt! Och det är orättvist!!!
 
Annat än det där så mår jag toppen och njuter av mitt sommarlov. Jag saknar inte dagis alls. Fast jag saknar min favvo fröken Liinamaija, men hon flyttade till Finland för 2 månader sedan, samtidigt som jag och mina syskon började vårat sommarlov. Och det tycker jag är ledsamt. 
 
Häromdagen var jag och pappa iväg och handla, bara han & jag.
Jag älskar att få åka iväg med bara mamma och pappa.
Igår köpte pappa en enhörning till mig- som kan gå! Förstå va bra det är! Fast det inte är min födelsedag, eller jul.
Jag håller i kopplet och så går den och gör ljud!
Det här är sååå mycket bättre än att ha mina småsyskon i koppel, för dom börjar bråka bara.
 
Ojdå, nu fick mamma bråttom- brorsan råkade visst slå ner blomkrukan så den gick i tusen bitar.
Alltid ska dem bråka med mamma så hon blir arg... och så får hon börja städa igen. Men inte jag, jag bråkar nästan aldrig med mamma.
 
Det här är jag förresten:
 
 
Den här bilden tog mamma imorse, jag älskar att komma och lägga mig hos henne när pappa gått till jobbet.
 
 
Fast imorse låg min lillasyster Olivia där också och hon hade visst ett illaluktande paket till mamma i blöjan- direkt på morgonen. VEM orkar bajsa direkt på morgonen!? Men det gör hon, alltid. Men tur att hon sket i blöjan istället för att skita i badvattnet när vi tar vårat morgonbad, för då blir mamma smått hysteriskt att skriker att vi måste skynda oss upp, mitt i allt.
 
Åhh va jobbig min mamma är nu när hon frågar mig vad jag vill bli när jag blir stor, hallååå, give me a breake jag är fortfarande 5 år! Allt jag vill är att bestämma vilken klänning jag ska ta på mig och lära mig att torka mig själv efter #2!!
 
Nä nu måste jag gå och ta hand om min enhörning, den har precis ramlat och slagit sig så jag måste ta henne till doktorn.
 
Ha en fin dag allihopa! 

Kommentarer
Postat av: Kristiina

Hej Nicole! Vad fint du skrev😀. Hoppas du får en fin fortsättning på ditt sommarlov med massor av 🌞och 🏊. Kram och va rädd om dig och dina syskon och föräldrar.🌺

2013-08-01 @ 21:26:50
Postat av: Helena H

Underbart gästinlägg! :)
Ja du Nicole, tror också din mamma och pappa smygäter massa got och kollar på film när du och syskonen sover. Riktigt elakt ju! Tror du får ställa klockan på ringning sent på kvällen och smyga upp o kika.... ;)
Ha det bra.
Kram från Söderhamn

2013-08-02 @ 01:24:37
Postat av: Marie

Ha haha vad bra skrivet, ja Nicole du får smyga på dina föräldrar för jag tror också dom har mys med film och godis, kramar till dig och din familj

2013-08-02 @ 12:22:14
Postat av: Camilla ♥ 130510

Åh underbara Nicole :D
Självklart får man dra en liten vit lögn då och då ;)

2013-08-02 @ 18:07:29
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: nina

Så herlig du er Nicole:)

2013-08-02 @ 22:56:03
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Anu

Jag blev alldeles glad i magen av och läsa! ☺❤ kram på er!

2013-08-04 @ 22:47:33
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback