Fotocollage från Haningedagen 2013

God morgon söndag!
Idag vaknade jag för första gången och kände att ryggen var bättre. (jag halkade för några dar sedan) Nu kan jag röra mig utan att vissa rörelser gör hjätte ont. Ont har jag fortfarande, men inte alls lika mycket, wohoo!
 
Just nu är det ganska lungt här hemma hos oss. Olivia ligger i sitt rum och sover, Nicole är på sitt rum och leker och Danilo & Vanessa är ivägskickade till sina rum för att dom bråkat och sagt fula ord. Jonathan hänger på balkongen och skjuter med vattenpistolen.
 
Denna dag ska förberedas för dagis starten som är imorgon. Extra kläder till avdelningarna ska tas fram, och allt ska namnas. Tänkte gå igenom alla barnens garderober nu inför hösten, plocka bort sånt som är för litet. Känns som att jag gör det ganska ofta...? Men varje öst och vår gör jag det iaf. Och Olivia som vuxit ur alla sina kläder nu under sommaren, jisses vad hon växer. Sen får jag se vad som behövs köpas inför hösten.
 
Igår var det Haninge-dagen nere på Rudan och trots gråa trista vädret så åkte vi dit och plockade med oss Puua vid vägen. Vi hade tur med vädret, det regnade inte en droppe medans vi gick där och det fanns jätte mycket skojigt för barnen.
 
Dom fick glass, popcorn, muggar, klubbor, godis, fiska i fiskedamm, rida- allting helt gratis!
Fanns en massa annat skojigt också, grabbarna bus tyckte speciellt mycket om krigsbilarna där dem ville sitta hur länge som helst. Vi träffade på Portis (maskoten i Port73) som Vanessa sprang och kramade och nån nalle också.
 
Här kommer några fotocollage som jag lagt ihop då jag bara tog bilder med mobilen.
 
Alla andra förutom Nicole red och åkte karuseller. Hon ville "absolut inte!" (<--- som hon själv uttrycker sig)
 
 
 
En bra dag, roligt för barnen!
Vet att många av mina läsare är just från Haninge, Var ni där? Vad tyckte ni?
 
Smiley

Kommentarer
Postat av: Sandra

Himla vilka fina collage du har gjort =) Hur gör man sådana där egna collage om man får vara lite nyfiken? =) Hoppas allt är bra med er.

2013-08-18 @ 12:56:23
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: marie

oj vilka fina barn du har,otroligt!!!

2013-08-20 @ 12:35:07
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback